Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رحمدل بامری  سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان  در جلسه شورای اداری و معتمدان چابهار که با حضور سعید محمد ئبیر شورای‌عالی مناطق آزاد در محل سالن اجلاس منطقه آزاد چابهار برگزار شد اظهار داشت: بعد از گذشت سه سال همچنان در پی تخصیص اعتبار و تعیین تکلیف بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی هستیم و این در شان و جایگاه نام چابهار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چابهار مشکلات زیادی در حوزه حاشیه‌نشینی، بی‌آبی و کمبود زیرساخت‌های رفاهی دارد که نیازمند توجه ویژه و تخصیص اعتبارات لازم است.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان بر شیرین‌سازی و انتقال آب دریا تاکید و خاطرنشان کرد: تنها ۳۷ هزار مترمکعب کل تولیدی آب شیرین‌کن کنارک است که آب ۲ شهرستان چابهار و کنارک و پتروشیمی و ده‌ها کارخانه و منطقه آزاد چابهار را تامین می‌کند و باید عنوان کنم هم‌اینک بیش از ۶۰ هزار مترمکعب فقط نیاز شهر چابهار است تا از جیره‌بندی آب نجات پیدا کند و شاهد تامین آب شبانه‌روزی باشیم.

وی بیان کرد: رفع موانع سرمایه‌گذاری نیازمند همکاری همه است و این امر توسط استاندار سیستان و بلوچستان به طور جدی در حال پیگیری است و در این باره جلسات مختلفی برگزار شده است.

بامری گفت: با نگاه ویژه‌ای که مقام معظم رهبری و مسوولان رده‌های مختلف به این منطقه دارند بازهم شاهد محرومیت‌ها و برخی نارضایتی‌ها هستیم.

وی ادامه داد: نگران حاشیه‌نشینی چابهار هستیم و این امر بعد از سال‌ها به سرانجام و ساماندهی اصولی نرسیده است.

او بر چاره‌اندیشی برای اشتغال مردم و ساماندهی حاشیه‌نشینیان تاکید و خاطرنشان کرد: حل مشکلات این قشر محروم از ضروریات است.

سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها و تربیت نیروی انسانی هم از ضرورت‌ها است چراکه باید نیروی انسانی مجرب و ماهر داشته باشیم تا در جا‌های مختلف بکارگیری شوند.

وی بر سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی و کالا و به ویژه فرآوری موز تاکید کرد و افزود: متاسفانه هزاران تن موز تولیدی زرآباد به‌صورت کال به سایر استان‌ها منتقل و پس از فرآوری، مجددا به این استان ارسال و به‌فروش می‌رسد.

انتتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان ساخت بیمارستان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • درخواست یک مقام طالبان برای به بهره‌برداری رسیدن مسیر چابهار-افغانستان
  • سفر سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان