Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:17:05 GMT

ارتش لهستان صدها پناهجو را دستگیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۴۴۱۲

ارتش لهستان صدها پناهجو را دستگیر کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانس پرس؛ وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه هفت نیز در همین روز از مینسک درخواست کردند که به بحران مهاجران پایان دهد.

گمان می‌رود که نزدیک به ۲ هزار پناهجو عمدتا از منطقه خاورمیانه، نزدیک مرز بلاروس با لهستان در شرایط بسیار دشوار مستقر شده‌اند که ناامیدانه قصد ورود به اتحادیه اروپا را از طریق لهستان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با اینکه اتحادیه اروپا، مینسک را به ایجاد این بحران به تلافی اعمال تحریم‌ها بر بلاروس متهم کرده که بخشی از شوروی پیشین بوده، مینسک و مسکو با رد این اتهامات، از اتحادیه اروپا به علت اجازه ندادن عبور به پناهجویانی که قصد دارند با حرکت از مرز این کشور به آلمان بروند، انتقاد کرده‌اند.

بلاروس در پی درخواست اتحادیه اروپا و وزیران کشورهای عضو گروه هفت برای پایان دادن فوری به کارزار تهاجمی و بهره جویانه از مهاجران، اعلام کرده که خواستار کاهش این بحران است.

ناتالیا ایسمونت سخنگوی الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس، روز پنجشنبه، شمار پناهجویان موجود در خاک این کشور را نزدیک به هفت هزار تن اعلام کرد که پنج هزار نفر از آنان به مبدا بازگردانده خواهند شد و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با اتحادیه اروپا در باره ایجاد گذرگاه انساندوستانه برای عبور  ۲ هزار پناهجوی باقیمانده به سوی آلمان، رایزنی خواهد کرد.  

حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ مهاجر روز پنجشنبه با پرواز بازگشت از بلاروس به اربیل در کردستان عراق و ۴۳۱ تن به بغداد پایتخت این کشور، انتقال یافتند.

شبکه انگلیسی زبان تلویزیون دولتی لهستان از روز پنجشنبه پخش برنامه را برای نشان دادن واقعیت بحران مهاجران در مرز بلاروس، آغاز کرده است.

برچسب‌ها آنگلا مرکل خاورمیانه لهستان مینسک آلمان گروه هفت کردستان عراق بغداد مسکو اربیل اتحادیه اروپا ورشو بلاروس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنگلا مرکل خاورمیانه لهستان آنگلا مرکل خاورمیانه لهستان مینسک آلمان گروه هفت کردستان عراق بغداد مسکو اربیل اتحادیه اروپا ورشو بلاروس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است