Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:20:06 GMT

ادارات به مسئله دورکاری بانوان توجه جدی داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۴۵۸۵

ادارات به مسئله دورکاری بانوان توجه جدی داشته باشند

ایسنا/زنجان معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ادارات به مسئله دورکاری بانوان توجه جدی داشته باشند.

انسیه خزعلی امشب (۲۷ آبان‌ماه) در شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور و هیئت همراه در دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: باید بانوان را به فرزندآوری تشویق کرد و یکی از این موارد دورکاری بانوان شاغل است که بسیار حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ضرورت توجه مسئولان به کانون خانواده اشاره کرد و افزود: در تصمیم‌گیری‌ها به مسئله سخت‌افزارها پرداخته می‌شود ولی مسئله اصلی مشکلات نرم‌افزای است، مشکلاتی که موجب از هم پاشیدگی خانواده شده و آسیب‌های پیرامون آن را به‌ دنبال دارد و جامعه را از هم بپاشد. همچنین آسیب‌هایی که موجب افزایش طلاق و کاهش ازدواج و یا کاهش فرزندآوری می‌شود، باید بررسی شود.

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان به‌ خاطر فعالیت بانوان و توسعه سمن‌ها و خیریه‌ها شاهد آسیب‌های اجتماعی کمتری هستیم، تصریح کرد: طبق آمار ۲۰۰ گروه جهادی در استان زنجان فعال هستند ولی تاکید ما بر فرزندآوری بانوان و همراهی کار بیرون با منزل است که یکی از کارهایی که انجام شده، دورکاری است.

خزعلی به تصمیمات اتخاذ شده در زنجان و بازدید خود از مراکز مختلف اشاره کرد و گفت: بازدیدهای خوبی از مراکز مختلف از جمله جهاددانشگاهی داشته و در جریان روند اجرای امور قرار گرفتیم. جهاددانشگاهی حرکت خوبی در صنایع خلاق فرهنگی دارد و پیشرو در فناوری‌های جدید و صنایع‌دستی است که جای تقدیر دارد و امید است با همکاری این کارها توسعه یابد. البته لزوم اختصاص بودجه در سال آینده به جهاددانشگاهی زنجان و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برای ایجاد کار وسیع با امنیت بیشتر برای بانوان وجود دارد.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد با همکاری و با مشارکت وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، معاونت توسعه روستایی و جهادکشاورزی که برخی امکانات و تسهیلات در اختیار خواهران قرار گیرد؛ از جمله ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال در زمینه کشاورزی در نظر گرفته شده است. از طرفی ۱۰ میلیارد تومان برای زوجین دهه ۶۰ به شرط ازدواج تا سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد.

این مسئول به تکمیل سه مدرسه دخترانه و تجهیز سه مدرسه برای مهارت‌آموزی دختران و اختصاص ۵ میلیارد تومان برای خرید تبلت اشاره کرد و ادامه داد:  ۵ میلیارد تومان برای هزینه در کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق با همکاری وزارت نفت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنجان سفر رییس جمهور استانی اجتماعی انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • توجه به معلم «سرمایه‌گذاری برای کشور» است/ آموزش و پرورش، مسئله اول کشور
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • رفع نقاط حادثه خیز در زنجان نیازمند تأمین اعتبارات است