Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که نام شش شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه و اتهام تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات سال ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا در فهرست تحریم ها قرار داده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تحریم ‌های جدید ایالات متحده اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و محکوم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب ‌زاده جمعه شب در یک واکنش رسانه‌ای در همین راستا تاکید کرد: این نوع فرافکنی ها از سوی دولت آمریکا که خود سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال و انحاء مختلف را دارد، بی اساس و در راستای فریب افکار عمومی این کشور ارزیابی می‌شود.

پاسخ خطیب زاده به اظهارات همتای فرانسوی خود

سعید خطیب زاده در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تصریح کرد:جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان عضو مسئول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همواره تأکید دارد که حیثیت آژانس به‌عنوان یک نهاد فنی و تخصصی سازمان ملل متحد باید از شائبه هرگونه رفتار و کنش سیاسی به دور باشد.

خطیب زاده تأکید کرد: بر این اساس هر گونه موضع‌گیری مقام‌ها و نهادهای سیاسی کشورهای مختلف با هدف تأثیرگذاری بر رفتار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خدشه به حیثیت فنی و تخصصی آژانس قلمداد شده و بدون تردید ترفند استفاده ابزاری از ظرفیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بیش از آن که موجب بهره‌مندی عاملان آن گردد، مشروعیت بین‌المللی اقدام‌های آژانس را زیر سوال می‌برد.

فرانسه روز پنجشنبه از شورای حکام سازمان بین المللی انرژی اتمی درخواست کرد که در نشست هفته آینده خود ( ۲۴ نوامبر/ چهارم آذر ماه) پیام نیرومندی برای ایران بفرستد.

آن کلر لجندره سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در نشست روزانه گفت که ایران باید بدون تاخیر به پایبندی به تعهدات و وظایفش در برابر آژانس بین المللی انرژی اتمی بازگردد و همکاری با این نهاد و پایبندی کامل به برجام را ازسرگیرد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سعید خطیب زاده برجام آمریکا فرانسه آژانس بین المللی انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: گروسی به ایران می‌آید
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز به حضور در ایران هستند
  • تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر گروسی به تهران
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر گروسی به ایران را تایید کرد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سفر «گروسی» به ایران را تأیید کرد
  • «گروسی» به ایران می‌آید
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند