Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:46:20 GMT

فضای کتابخانه‌ای درقم ۲۵درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۵۲۶۱

فضای کتابخانه‌ای درقم ۲۵درصد افزایش یافت

به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های قم، سجاد عمرانی در آیین گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان طی سخنانی، کتابداران را طلایه‌داران و پیش قراولان مقابله با جنگ نرم دشمن در عرصه فرهنگی دانست و افزود: آنها در دوران کرونا نیز با فعالیت‌های مجازی توانستند شبکه‌ای عظیم از گروه‌های اجتماعی با محوریت کتاب و کتابخوانی به وجود آورند و اجازه خاموش شدن چراغ کتابخانه‌ها را ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به طرح پِیک کتاب کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: به‌رغم ریزش اولیه اعضای کتابخانه‌ها در دوران شروع ویروس کرونا، کتابخانه‌ها با احیای فعالیت‌های کتابخانه در فضای مجازی و همچنین با رساندن کتاب به منازل مردم به وسیله پیک کتاب، جان تازه‌ای گرفتند و امروز کتابخانه‌های عمومی استان قم بیش از ۳۰ هزار عضو فعال دارند.

وی در مورد فعالیت کتابخانه‌ها در این دوران اضافه کرد: انجام فعالیت‌هایی چون پویش هر خانه یک کتابخانه، پویش احتراق ماسک فعالیت‌های جمع خوانی، قصه‌گویی، فعالیت‌های مختص بخش کودک و غیره تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های کتابخانه‌ها در سال گذشته بوده است و براساس آمار کتابخانه های عمومی استان در یک سال گذشته ۲ هزار و ۴۶۰ برنامه فرهنگی را با حضور اعضای کتابخانه برگزار کرده‌اند.

عمرانی همچنین با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان مهمترین و بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور گفت: فعالیت کتابداران و حضور آنان در آستان حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران در ترویج این جشنواره بسیار موثر بوده است.

وی  افزایش ۲۵ درصدی فضاهای کتابخانه‌ای در استان قم با افتتاح کتابخانه عمومی شهدای نوبهار و افتتاح قریب الوقوع کتابخانه مرکزی قم را اتفاقی مهم در عرصه فرهنگ استان توصیف و ابراز امیدواری کرد: با همت و عنایت خاص مسئولان استان، مشکل فقدان کتابخانه عمومی در منطقه پردیسان نیز حل شود.

وی در این رابطه افزود: در گام نخست، امیدواریم به‌زودی بتوانیم اخبار خوبی را در جهت فراهم شدن کتابخانه سیار برای خدمت رسانی به مردم پردیسان منتشر کنیم.

کتابخانه‌های برتر و کتابداران برگزیده قم معرفی شدند

بر اساس ابن گزارش همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار از فعالان عرصه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی استان در سه بخش قدردانی شد.

گرارش حاکیست: کتابداران برگزیده قم در نخستین بخش معرفی شدند که زهرا حیدری از کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای، طاهره اصغری ملکشاه از کتابخانه عمومی شهدای نوبهار، معصومه عابدینی از کتابخانه عمومی ریحانه النبی (س) و مرضیه نفری از کتابخانه عمومی امام صادق (س) از جمله آن هستند.

همچنین در دومین بخش نیز کتابخانه عمومی شهدای صرم به عنوان کتابخانه برگزیده، و در بخش سوم هم صفحه مجازی کتابخانه ریحانه النبی به عنوان صفحه مجازی برگزیده شدند.

برچسب‌ها هفته کتاب قم نهاد كتابخانه های عمومی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته کتاب قم نهاد كتابخانه های عمومی کشور هفته کتاب قم نهاد كتابخانه های عمومی کشور کتابخانه های عمومی استان کتابخانه عمومی کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود

در ادامه نشست‌های محفل ادبی قند پارسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، عصر شعر شیراز در آستانه ۱۵ اردیبهشت‌ماه روز شیراز برگزار می‌شود.

این نشست ادبی به پاسداشت شهر راز با حضور شاعران و اعضای محفل ادبی قند پارسی با اجرای غلامرضا کافی دبیر این محفل و عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اجرا خواهد شد.

«عصر شعر شیراز» به میزبانی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی، روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ برگزار و از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل