Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:28:56 GMT

بندرهای قشم به دلیل تلاطم دریا تعطیل است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۵۴۵۶

بندرهای قشم به دلیل تلاطم دریا تعطیل است

علی اشتری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تردد همه شناورها در اسکله‌ مسافری شهید ذاکری و نیز اسکله‌های گردشگری شیب‌دراز، کندالو و جزیره هنگام برای تردد در خلیج دیرستان متوقف شد؛ لذا از گردشگران خواست می‌شود از تجمع در اسکله‌های گردشگری خودداری کنند.

وی وضعیت دریا را در حالت هشدار اعلام کرد و ادامه داد: به تمام دریانوردان نیز توصیه اکید می‌شود که تا عصر امروز، بنادر قشم و بندرعباس را در مسیر دریایی خود انتخاب نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم تصریح کرد: هم اکنون در سواحل شمالی شهر قشم، بندرعباس، درگهان و هرمز به دلیل وزش باد شدید و گرد و غبار دید افقی به کمتر از یک کیلومتر رسیده‌است.

وی افزود: با توجه به نیمه ابری بودن هوا در این نواحی، امکان رگبار پراکنده  و رعد و برق نیز وجود دارد.

اشتری ادامه داد: هم اکنون سرعت بادهای شمال شرقی به ۲۶ نات و ارتفاع موج به پنج پا می‌رسد.

وی اظهار کرد: وضعیت در مناطق دیگری مانند جزیره هنگام، باسعیدو، سوزا، سَلَخ، لافت، پُهل، دولاب، رمچا، دستکو و مِسِن نیز به همین حالت است.

رییس اداره بنادر و هوانوردی شهرستان قشم افزود: وضعیت دریا به صورت مستمر پایش می‌شود و در صورت احراز شرایط جوی بلافاصله بندر شهید ذاکری بازگشایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل همچنان در حال انجام است و مسافران می توانند از این مسیر تردد کنند.

اشتری در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود که امشب وزش باد در تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و دریای عمان کاهش یابد، اما از روز یکشنبه بادهای جنوب شرقی افزایش یابد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها ایرنا لافت سوزا سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان قشم خلیج فارس ایران بندرعباس تنگه هرمز درگهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا لافت سوزا ایرنا لافت سوزا سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان قشم خلیج فارس ایران بندرعباس تنگه هرمز درگهان شهرستان قشم تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟

به گزاش پارس نیوز ، با اعلام کارگروه اضطرار آلودگی هوای خوزستان، مدارس و دانشگاه‌های نوبت عصر برخی شهرستان‌های اهواز، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، هویزه، شوش، کرخه و کارون به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

 فعالیت آموزشی تمامی مدارس در این شهرستان‌ها بر روی سامانه شاد انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • فاجعه زیست محیطی؛ خلیج فارس شورتر شد
  • دیپلماسی و میدان، پای کار «آبیِ ایرانی»/ نگاهی به مواضع مقامات کشوری و لشکری در روز خلیج فارس
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • دریا منبع قدرت و ثروت است/ ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است