Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خصوص مسایل شهر تهران با مهدی چمران رئیس شورای اسلامی تهران گفت وگویی انجام شده که مهمترین بخشهای آن از قرار زیر است:

-در کلانشهر تهران به دلیل گستردگی و عقب ماندگی ها در چند سال گذشته با مشکلات جدی در زمینه تأمین مسکن روبه‌رو هستیم البته شهر پرند و پردیس ساخته شد و خانه سازی هایی در این بخش ها برای تامین مسکن صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

-درخصوص بحث تامین مسکن در کلان شهر تهران در درجه اول باید گفت که قفل و بست به موضوع مسکن سازی زده شده است  و کار را برای ساخت و ساز سخت کرده‌اند.برخی اقدامات  باعث گران شدن مسکن شده و باید این موانع را برطرف کنیم.

-باید صدور پروانه را برای شهروندان سهل کنیم تا بتوانند ساختمان‌سازی منطقی انجام دهند و طبق ضوابط شهرسازی خانه سازی انجام دهند ما باید شهروندان را تشویق کنیم تا به سمت ساخت و ساز منطقی و قانونی روی بیاورند.

-در دوره جدید مدیریت شهری اعلام کردیم که اگر کسی عوارضش را نقداً پرداخت کند می تواند از  ۲۵ درصد تخفیف استفاده کند. یک مدت زمانی برای این کار  در نظر گرفتیم و باز هم در شورای اسلامی شهر تهران  یک فوریت  تمدید این مصوبه به تصویب رسید و شهروندان می توانند از  این تخفیف یک تا دو ماه آینده هم استفاده کنند.

البته مسائل دیگری هم وجود دارد ما باید مردم را تشویق به ساخت و ساز کنیم در حال حاضر ساخت و ساز در تهران کند شده است و کمتر از یک سوم نوسازی و بازسازی انجام می شود ما باید کمک به خانه سازی در تهران کنیم.

-ایده اول برای تهران علاوه بر تامین مسکن این است که ساخت و ساز تسهیل و راحت تر شود البته برنامه های در این زمینه وجود دارد مانند اینکه  مدت زمان صدور پروانه ساختمانی کمتر  شود و قرار است تا چند روز آینده  پیشنهاداتی از سوی شهرداری تهران به شورای  اسلامی شهر تهران ارائه شود تا هر چه سریعتر این کار انجام شود.

-ما نه تنها نمی گوییم مسکن سازی نباید انجام شود بلکه باید مردم را تشویق به نوسازی و بازسازی کنید با توجه به اینکه زلزله در کمین تهرانیها است و اگر زلزله ای رخ دهد خطرات جدی برای شهروندان دارد پس  باید ساختمان ها مقاوم شود تا در هنگام بروز زلزله کمترین آسیب دیده شود.

-زمین فریز شده در تهران نداریم. بلکه زمین هایی است که باید برای آنها طرح خاصی داشته باشیم و بعد این طرح به کمیسیون ماده پنج رفته و تصویب شود. این زمین ها موقعیت خوبی برای شهر تهران است. باید برای آنها طرح خوبی تهیه کرد و ما اصرار داریم که  با تهیه یک طرح خوب از آنها استفاده شود.

-شهرداری تهران تعدادی پیشنهاد در زمینه تامین مسکن دارد ابتدا باید به سمت نوسازی بافت فرسوده برویم و از زمینهای موجود در آنجا برای ساختمان سازی استفاده کنیم. البته دولت هم می‌تواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و بر اساس ضوابط ساخت و سازها صورت گیرد.

-اصلاً مصوبه برج باغ نداریم. متاسفانه در دوره گذشته مدیریت شهری به ساختمان های ۸ تا ۹ طبقه برج باغ می‌گفتند البته برخی از دلالان هم برای اینکه آپارتمان های خود را با قیمت بالا بفروشند از لفظ برج باغ استفاده می کردند ما چیزی به اسم برج باغ نداشتیم.

-مصوبه ای  بود که تراکم ساختمانها حفظ شود و به جای این که در سطح ساخته شود در ارتفاع این تراکم مورد استفاده قرار گرفت البته در جاهایی که زمین بزرگ بود و براساس قانون و مقررات. در حال حاضر این مصوبه لغو شده است.

-تصمیم ما در این دوره مدیریت شهری رفع مشکلات مردم است. در زمینه باغ ها رویکرد حفظ باغات تهران است و حتی یک درخت هم نباید قطع نشود و از سوی دیگر منافع شهروندان هم نباید آسیب ببیند. البته باید در این زمینه اقدامات کارشناسی صورت گرفته و از مشاورین و اساتید استفاده شود.

-بی انصافی هایی در خصوص مدیریت چهارم شهری صورت گرفت.در دوره پنجم مدیریت شهری ساختمان سازی را قفل کردند و یک خود تحریمی ایجاد کردند و مشکلاتی در زمینه مسکن فراهم شد.

 -در حال حاضر مدیران شهری در حال بودجه نویسی سال آینده هستند  و این کار وقت زیادی می‌برد یکی از اقدامات خوب در این دوره مدیریت شهری نظارت محله ای مدیران است. مسوولان   از نزدیک در جریان مشکلات و آسیب ها قرار می گیرند و دستوراتی برای رفع مشکلات می دهند.

-چند روز پیش تعدادی اتوبوس وارد چرخه شده و قرار است ۶۵ دستگاه دیگر هم وارد ناوگان شود. این تعداد مشکل را حل نمی کند. نیازمند چند هزار دستگاه اتوبوس هستیم و تعدادی زیادی از اتوبوس ها هم نیاز به اورهال و بازسازی دارد و باید در این زمینه اقداماتی صورت گیرد. هرچند که شهرداری برنامه‌هایی در این زمینه دارد. زمانی که مدیریت چهارم شهری را تحویل دادیم و بیش از ۶ هزار اتوبوس داشتیم اما زمانی که مدیریت ششم را تحویل گرفتیم تعداد اتوبوس ها 2 هزار و خرده ای بود  ما باید اقداماتی انجام دهیم تا حداقل به همان 6 هزار خرده ای اتوبوس  دوره چهارم برسیم.

235231

کد خبر 1574422

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باغ مهدی چمران شورای شهر تهران شهر تهران مدیریت شهری تامین مسکن ساخت و ساز شهر تهران برج باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۵۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبض قیمت مسکن شمال شهر

دو منطقه ۱ و ۳ تهران، مناطق شمال‌شهر محسوب می‌شوند که همواره قیمت فروش آپارتمان در آنها، اختلاف چشمگیری با قیمت میانگین شهر دارد.

به گزارش دنیای اقتصاد، چند روز پیش در همین صفحه، میانگین قیمت پیشنهادی فایل‌های فروش آپارتمان در ۲۲ منطقه پایتخت براساس فایل‌های فروردین ۱۴۰۳ را حدود ۸۳ میلیون تومان در مترمربع اعلام کردیم.

در جدول این گزارش، میانگین قیمت پیشنهادی مناطق ۱ و ۳ در حال حاضر ۱۶۴ میلیون تومان برآورد می‌شود. این یعنی، فاصله دو برابری قیمت شمال‌شهر تا سطح میانگین.

در این جدول، فایل‌های فروشی محله‌های مختلف این دو منطقه براساس آپارتمان‌های میان‌متراژ آمده است:

دیگر خبرها

  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • نبض قیمت مسکن شمال شهر
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟