Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:37:52 GMT

برنامه اندیشه تمدن‌ساز، پاسخ به شبهات است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۶۲۹۹

برنامه اندیشه تمدن‌ساز، پاسخ به شبهات است

روابط عمومی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه های استان فارس در مطلب ارسالی از قول حجت الاسلام مهدی فاطمی پور در شیراز افزود: اگر جامعه‌ای قصد تمدن‌سازی دارد باید سراغ افراد تأثیرگذار برود،زیرا یکی از اهداف مهم اندیشه تمدن‌ساز استفاده از لایحه‌های تأثیرگذار جامعه در پاسخ به شبهات است.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: تمام مسئولان دانشگاه ها در قبال ترویج اندیشه های رهبری با عنوان برنامه اندیشه تمدن ساز مسئول هستند و از آنجایی که پیگیری و میزان تحقق منویات مقام معظم رهبری به دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها سپرده شده به همین منظور مسئولان دفاتر باید برای اجرای این مهم تلاش جدی تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلامی فاطمی پور ظرفیت سازی در اجرای برنامه اندیشه تمدن ساز در دانشگاه ها را به عنوان یک مأموریت اعلام کرد و گفت: برای آشنایی با اندیشه‌های جامعه ساز؛ رهبر انقلاب، طرح اندیشه تمدن ساز را راه‌اندازی کردند تا از این طریق نگرش تحول‌آفرین و تمدن سازدر میان استادان و دانشجویان گسترش یابد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس نیز در این نشست با بیان اینکه امروزه شاهد آن هستیم که طرح اندیشه تمدن‌ساز در دانشگاه آزاد با موفقیت اجرا شده است، گفت: با توجه به اینکه تغییر سبک زندگی باید از دانشگاه شروع شود، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اجرای موفق طرح اندیشه تمدن‌ساز توانسته در ترویج جامعه اندیشه ساز گام بردارد.

حجت الاسلام حمید مقامی  بیان کرد: در چاپ کتب‌های درس نامه اندیشه تمدن ساز شاهد آن هستیم که کمتر اندیشمندی توانسته به مباحث اندیشه اسلامی در قرآن کریم از نگاه دیگری توجه داشته باشد و بتوانند به فهم جامعه امروزی مباحث را ساده و روان بازگو کند وتلاش داریم با انجام این طرح در جامعه دانشگاهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم بوده که درآن به سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن(ع) مشهد پرداخته شده افزود: این طرح می تواند نقشه راه باشد برای ترویج اندیشه های رهبری که در بخش های ایمان، توحید، نبوت و ولایت به آن اشاره شده است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان فارس اجرای این طرح در فارس را با برخورداری از استادان صاحب نام و دانشجویان مطرح کرد و افزود:با تشکیل گروه های مختلف بخش های مختلف درس نامه اندیشه تمدن ساز مورد تحلیل وبررسی قرار می گیرد وپس آن با بهره گیری از استادان دوره دیده اهداف مهم این طرح در قالب تبیین اندیشه های رهبری در جامعه دانشگاهی ترویج داده می شود.

برچسب‌ها نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شیراز دانشگاه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شیراز دانشگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شیراز دانشگاه فارس مقام معظم رهبری در دانشگاه ها رهبری در دانشگاه اندیشه تمدن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال

امام جمعه تیران و کرون گفت: حمایت از جامعه کارگری و توجه به نیازهای این نیروهای مولد برای تحقق شعار سال لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز کار و کارگر اظهار کرد: جوهره زندگی بشری کار بوده و به واسطه تلاش و کوشش موفقیت‌ها حاصل می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌هایی که کارگران در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهند، افزود: حمایت و توجه به نیازهای جامعه کارگری برای جهش تولید و تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی کشور لازم است و نباید دغدغه‌های آنان مغفول بماند.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) دست کارگران را بوسیدند که این نشان از اهمیت موضوع کار و تلاش برای رفع نیازهای فردی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رشیدیان به روز مقام معلم و استاد نیز اشاره کرد و اذعان داشت: امروز فرآیندهای آموزشی و علم‌آموزی بر عهده این قشر قرار گرفته و باید قدرشناس آنان و تلاش‌های اساتید و معلمان در عرصه علم و دانش باشیم.

وی با بیان اینکه شهید مطهری الگوی کامل علم آموزی بود، تصریح کرد: اساتید و معلمان این شخصیت وارسته را الگوی رفتاری و عملی خود قرار دهند و توصیه و اندیشه‌های او را در وجود خود جاری کنند.

امام جمعه تیران و کرون اضافه کرد: اندیشه‌های شهید مطهری برای اقشار مختلف چاره ساز بوده و می‌تواند بسیاری از مشکلات را بهبود ببخشد و در امر تربیت حائز اهمیت است.

حجت الاسلام رشیدیان خاطرنشان کرد: اولین معلم انسان پروردگار عالم و دومین آموزگار ائمه معصومین هستند که توصیه‌های آنان برای بشر مایه هدایت و سعادت خواهد بود و هر چقدر از این اندیشه‌ها دور شویم عاقبت بدی را تجربه می‌کنیم.

وی در بخشی از خطبه‌ها همچنین به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: این نهاد برای خدمت به مردم از طریق افراد جامعه تشکیل شده اما اختلافات بین اعضا که تبدیل به چالش برای اداره شهر می‌شود آنگاه آسیب دارد.

امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر اختلافات را کنار بگذارند و با احترام رأی مردم به شهر و شهروندان خدمت کنند و اگر شرایط فراهم نیست از مسئولیت خود کناره‌گیری کنند.

کد خبر 748081

دیگر خبرها

  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • بررسی خلیج فارس از نگاه نوجوانان روی موج سلامت
  • سپاه نزدیکترین نهاد به مواضع رهبری است
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال
  • فرهنگستان ظرفیتی برای دغدغه انقلاب فرهنگی در مسیر تمدن نوین است