Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل متحد در ژنو گفت: وظیفه ما روشن کردن حقیقت از میان روایت‌های دروغین است؛ روایتی که قربانیان جنایات رژیم اسراییل را با قاتلان آنها در یک سطح قرار می‌دهد، از لحاظ انسانی تکان‌دهنده، از لحاظ حقوقی بی‌پایه و از لحاظ اخلاقی شرم‌آور است.

به گزارش برنا، سفیران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ژنو با اعضای کمیسیون تحقیق شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد دیدار و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل بقائی هامانه سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل در ژنو در این نشست، ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خاطرنشان کرد: کمیسیون تحقیق دارای یک مسئولیت تاریخی برای جلوگیری از عادی شدن نقض نظام‌مند حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط رژیم آپارتاید اسرائیل است. 

بقایی تاکید کرد: وظیفه همه ما روشن کردن حقیقت از میان روایت های دروغین است؛ روایتی که قربانیان این جنایات فجیع را با قاتلان آنها در یک  سطح قرار می دهد، از لحاظ انسانی تکان دهنده، از لحاظ حقوقی بی پایه و از لحاظ اخلاقی شرم آور است. بنابراین باید صدای عدالتخواهی را بلند کنیم و نگذاریم ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت و نقض های فاحش حقوق بشر جنبه عادی به خود بگیرد. 

با توجه به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سایر مناطق فلسطین، به درخواست کشورهای اسلامی نشست ویژه شورای حقوق بشر برای توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی در ۲۷ ماه می ۲۰۲۱ برگزار شد و قطعنامه ای علیه این رژیم به تصویب رسید.

بر این اساس، کمیسیونی متشکل از سه نفر از حقوقدانان بین المللی برای بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین تشکیل شد. 

در این نشست که به ریاست سفیر و نماینده دائم پاکستان در ژنو به عنوان هماهنگ کننده کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شد، علاوه بر سفیر ایران، سفیران کشورهای ترکیه، بنگلادش، مالزی، مالدیو و فلسطین و نماینده مصر سخنرانی کردند و  ضمن تاکید بر اجرای وظایفی که نشست ویژه شورای حقوق بشر بر عهده اعضای کمیسیون تحقیق قرار داده، اعلام کردند که باید رژیم اسراییل نسبت به نقض حقوق بنیادین بشر مسئول باشد و به رویه بی‌مجازات ماندن این رژیم در قبال جنایاتش خاتمه داده شود.

کمیسیون تحقیق قرار است ماه ژوئن سال آینده گزارشی در این زمینه به شورای حقوق بشر ارایه دهد.

ناوی پیلای از آفریقای جنوبی، میلون کوتاری از هند و کریس سیدوتی از استرالیا اعضای این کمیسیون تحقیق هستند. 

اعضای کمیسیون تحقیق ضمن برشمردن موانع موجود با توجه به حمایت سیاسی کشورهای غربی از این رژیم، خواستار حمایت کشورهای اسلامی برای تدوین گزارش و انجام وظایفی شدند که قطعنامه نشست ویژه شورای حقوق بشر بر عهده آنها نهاده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شورای حقوق بشر رژیم صهیونیستی فلسطین سازمان ملل حقوق غزه کشورهای اسلامی پاکستان مصر کشورهای غربی ایران پاکستان سازمان ملل متحد شورای حقوق بشر سازمان فلسطین جنایات رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی شورای حقوق بشر کمیسیون تحقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند

ایده «دو دولتی» یکی از طرح‌های مناقشه‌برانگیزی است که هم در فلسطین و هم در رژیم صهیونیستی مخالفان جدی‌ای دارد، اما امریکا و شماری از متحدان اروپایی تل‌آویو، آن را نسخه نجات‌بخش شرایط فعلی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، «اصغر زارعی»، کارشناس مسائل منطقه پذیرش طرح دو دولتی را رسمیت بخشیدن به رژیم صهیونیستی توصیف و تأکید کرد این طرح به لحاظ حقوقی هم مبنای قابل قبولی ندارد.

او در گفت‌وگو با «نورنیوز» در خصوص مطرح‌شدن ایده عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی از کشورهای عرب منطقه به خصوص عربستان و طرح موضوع دو ملیتی در مسئله فلسطین اظهارداشت: پس از گذشت ۸ ماه از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» و شکست‌ رژیم صهیونیستی از دست‌یابی به اهداف ابتدایی همچنین افزایش فشارهای بین‌المللی بر این رژیم جنایتکار در خصوص نسل‌کشی در غزه، موضوع فلسطین و آزادی قدس به یک گفتمان جهانی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی امروز از جانب متحدان سنتی خودش از جمله اروپا و آمریکای شمالی هم احساس تهدید می‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی پیش از طوفان الاقصی به دنبال گسترش روابط خارجی خودش، تلطیف و بهبود روابط با کشورهای متخاصم و از جمله برخی کشورهای اسلامی و عربی بود و گام‌های بزرگی را همچون طرح ابراهیم برداشت، اما امروز شاهدیم که پس از گذشت ۸ ماه از فجایع غزه پرونده طرح صلح ابراهیم بسته شده است.

زارعی افزود: یکی از تلاش‌های پنهان رژیم صهیونیستی و آمریکا این است که وانمود کنند کماکان روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی از جمله عربستان، مصر و اردن عادی است و تغییری در روابط رژیم اسرائیل با این کشورها ایجاد نشده است.

زارعی تصریح کرد: در واقع یکی از مطالبه‌های اسرائیل و آمریکا از رهبران کشورهای عرب منطقه این است که آنها در مقابل فشار افکار عمومی و مقاومت‌ها علیه رژیم صهیونیستی در منطقه مقابله کرده و اجازه ندهند که این مقاومت‌ها و فشارها علیه تل‌آویو افزایش پیدا کند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش جدی زیادی را جهت متقاعدکردن رهبران کشورهای عرب منطقه در راستای حمایت از آنها انجام می‌دهند و با مطرح‌کردن وعده‌هایی از جمله حمایت‌های نظامی با استفاده از تجهیزات و تسلیحات مدرن تحت لوای پروژه موهوم «ایران‌هراسی» و البته وعده ساخت نیروگاه اتمی برای آنها، تلاش می‌کنند تا رهبران کشورهای عرب منطقه را با خود همراه کنند.

وی با بیان اینکه راهکار دو دولتی برای حل مسئله فلسطین از اساس غیرمنطقی است، تصریح کرد: پذیرش طرح دو دولتی در واقع رسمیت‌بخشیدن به یک رژیم نامشروع و منحوس است که بیش از ۷۵ سال است سرزمین‌های فلسطین را غصب کرده است. پذیرش این موضوع، همان چیزی است که جریان سازشکار در منطقه، در کرانه باختری و جریان محمود عباس و امثال آنها به آن رویکرد مثبت داشته و آن را پذیرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت مغربی‌ها از تجمعات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های غربی
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • سکوت مسلمین در قبال جنایات صهیونیست‌ها زبانه‌های آتش را به جهان اسلام خواهد کشید
  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد
  • رژیم هایی که بیشترین نقش را در جنایت جنگی داشته‌اند درحال سرکوب دانشجویان هستند