Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر فریادرس در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا اظهار داشت: به نظرم سینمای مستند ما در این سال‌ها خیلی پیش‌روتر از سینمای داستانی بوده و جایگاهش خودش را هم بارها چه در جشنواره‌ها و چه در تلویزیون و در عرصه‌های مختلفی که توانسته نمایش داشته باشد، ثابت کرده است و دیگر حالا بعد از گذشت سال‌ها، سینمای مستند برای مخاطب جایگاه ویژه‌ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه «هرچند که زیرساخت مناسبی برای پخش مستند وجود ندارد و ما به شدت با مشکل پخش در فضای مستند مواجهیم.» ادامه داد: جشنواره سینماحقیقت یکی از فضاهایی است که باید تقویت شده و بیش از پیش جدی گرفته بشود تا بتواند اهمیت سینمای مستند را به نمایش بگذارد. هرچند که تلاش‌هایی شده و طی سال‌های اخیر، این جشنواره رشد قابل توجهی داشته است.

فریادرس خاطرنشان کرد: اگرچه به دلیل کرونا، اکران‌های جشنواره‌ای بسیار آسیب دید. اما به طور کلی فضای مدیریتی که بر جشنواره سینماحقیقت حاکم شده فضای رو به رشد و مثبتی بوده و توانسته فرصت نمایش بسیاری از کارهایی را فراهم کند که در سال‌های گذشته جای خالی‌اش را در سینماحقیقت می‌دیدیم و فرصت برابری برای نمایش آنها وجود نداشت.

مدیر مرکز مستند سوره با اشاره به چالش‌ها و مشکلاتی که سینمای مستند با آنها مواجه است، گفت: دوستان تولیدکننده، اصلی‌ترین معضل‌شان را برآورد مالی می‌دانند؛ شاید برآورد یک فیلم مستند حتی یک بیستم یک کار داستانی هم نباشد. علی‌رغم اینکه تولید مستند سختی‌های خاص خودش را دارد و همین هم باعث شده متاسفانه خیلی از مستندسازانی که آثار درجه یکی هم تولید کرده‌اند دچار مشکلات معیشتی باشند.

فریادرس با اشاره به این واقعیت تلخ که «مستندسازی که باید به فکر تولید باشد الان درگیر معیشت است.» تصریح کرد: بنابراین برآورد مالی مساله بسیار مهمی است، اما از حیث تولید در کشور، این قابلیت را داریم که بگوییم اگر امکانات تکنیکی در اختیار مستندسازان باشد می‌توانند در هر زمینه و ژانری بهترین مستندها را تولید کنند. ضمن اینکه در هر ژانری هم به سبک خودشان رسیده‌اند و حرفی برای گفتن دارند.

وی ادامه داد: به نظر من، مساله ما در فضای مستند، دیگر مساله فرم نیست. چون همه مستندسازان درجه یک ما که تعدادشان هم کم نیست، کارهایشان قابل رقابت با آثاری است که در عرصه بین‌المللی می‌بینیم؛ به شرطی که امکانات و تکنیک در دسترس‌شان باشد.

فریادرس خاطرنشان کرد: اگر مستندسازان حیات وحش ما امکاناتی مشابه مستندسازان خارجی را داشته باشند خروجی خیلی بهتری می‌توانند ارائه بدهند. اگر می‌بینیم در بعضی از حوزه‌ها از حد جهانی عقب‌تر هستیم دلیلش نبودن امکانات است اگرنه از حیث توانایی مستندسازان، در سطح ویژه‌ای هستیم و مستندسازان ما می‌توانند آثار درجه یکی تولید کنند.

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی‌مقدم برگزار می‎شود.

برچسب‌ها سینمای ایران جشنواره سینما حقیقت مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره سینما حقیقت مستند سینمای ایران جشنواره سینما حقیقت مستند سینمای مستند سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۶۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی

به گفته شهروند خبرنگار ما تعدادی از شهروندانی که از سال ۱۳۹۳ تا کنون در شهرک آ. اس. پ واقع در جاده شهریار - ملارد از سال ۱۳۹۳ سکونت دارند منازل مسکونی این شهرک فاقد سند مالکیت است و بعد از ۱۱ سال همچنان پایان کاری برای آن دریافت نشده است علاوه بر این فاز دوم و دیگر فاز‌های این شهرک تکمیل نشده است.

همچنین این شهرک فاقد امکانات رفاهی از قبیل کمبود مدارس، مکان مذهبی و فرهنگی، فضای ورزشی، امنیت کافی، محیط درمانی و بهداشتی و نانوایی، مشکلات مخابراتی، آب، برق، است.

همچینن در فضای سبز، خیابان و زیر ساختمان شاهد فرونشست‌های خطرناک هستیم.

شهروند خبرنگار ما از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: شهروند خبرنگار - تهران

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی
  • پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه معرفی شد
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • اعلام زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند
  • زمان ثبت طرح در سامانه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اعلام شد
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد
  • آغاز به کار سامانه و سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی از ۱۷ اردیبهشت
  • رنجش اهالی شهرک آ. اس. پ شهریار از کمبود امکانات رفاهی