Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کاوه خداشناس بازیگر که مهمان برنامه «سریالیست» با اجرای پدرام کریمی بود، درباره چالش‌های پرداختن به شخصیت‌ها در سریال‌ها عنوان کرد: زندگی استاد شهریاری شاید برای یک سریال ۳۰ قسمتی آن‌قدرها اتفاقات عجیب و غریب نداشته باشد. به هرحال دانشمند بود و زندگی شان مشخص بود. سرش توی حساب و کتاب بود و وجه دراماتیک عجیبی نمی‌شد در زندگی شان پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین بست دادن آن در یک سریال ۳۰ قسمتی شاید باعث شد جاهایی ریتم را از دست بدهیم. اما با همه این احوالات گروه تلاش خود را می‌کرد و ایفای این نقش برایم پرافتخار بود و بسیار لذت بردم.

نقش تروریست حتی در چند سکانس

وی اضافه کرد: روزی که به دفتر آقای تبریزی دعوت شدم واقعاً محکم ایستادم که من نقش شهید شهریاری را بازی نمی‌کنم. شاید برای اینکه می‌خواستم کمی از این کلیشه خودم را دور کنم و از یک شهید منزه مبرا از هر گونه خاکستری حتی فاصله بگیرم. در این جلسه به آقای تبریزی گفتم اگر نقش تروریست داری حتی ۵ یا ۱۰ سکانس من این نقش را بازی می‌کنم اما درباره این موضوع حرف نزنیم. اما این اتفاقات کشدار شد و در جلسات مختلف درباره نقش صحبت کردیم و گفتند تو مناسب این نقش هستی و می‌توانی حال و احوال نقش را در بیاوری. در نهایت نقش را پذیرفتم و با خانم بهجت قاسمی همسراستاد شهریاری جلساتی داشتیم.

او درباه تفاوت این نقش با سایر نقش‌هایی که بازی کرده است، توضیح داد: شخصیت استاد شهریاری ویژگی‌های خودش را داشت. خیلی ریزه کاری‌ها طراحی کردند که این ریزه کاری معمولاً دست افزار من هستند تا نقش‌ها را تلطیف کنیم. مثلاً تکیه کلام‌ها یا پوزیشن هایی که برای ایستادنش کنار همسرش داشت. لحظاتی که در خلوت برای او طراحی کرده بود. گفت وگوی طولانی دوستانه با همسر استاد شهریاری بسیار به من کمک کرده و برایم مسیرهای زیادی باز کرد. گفتگو با همکاران استاد شهریاری از دربان سازمان انرژی اتمی تا بقیه برایم تعیین کننده بود. با انواع و اقسام آدم‌ها معاشرت کردم تا به ریزه کاری‌های شخصیتی او برسم. این جزو لذت‌های کار ما است. اینها و داده‌هایی که آقای تبریزی به عنوان کارگردان و آقای علمی فرد تهیه کننده کار به من می‌دادند در کنار هم قرار گرفت و سعی کردم به میانگین مطلوبی برای ایفای این نقش برسم.

بایدها و نبایدهای خانواده شخصیت‌های معروف برای ساخت فیلم و سریال

خداشناس در ادامه ضمن تاکید بر اینکه اگر قصه این سریال در ۱۵ قسمت تعریف می‌شد بسیار خوش ریتم تر از آب درمی آمد، افزود: ما در همه چیز دچار تردید بودیم، در کار کردن درباره شخصیت‌های این شکلی با خانواده آن عزیز درگیر هستی؛ بخواهی یا نخواهی یکسری باید و نباید دارند. تعداد بالایی شخصیت‌های پرقصه داریم که سرهمین ماجرای خانوادگی قصه‌هایشان مسکوت مانده است. این خودش مرزی خطرناک است که به عنوان تیم سازنده درباره شخصیتی که اینقدر معاصر است چه باید بکنی؟ اینجا شما فقط با خانم بهجت قاسمی و مادر شهید طرف نیستی. شما با سازمان انرژی اتمی طرف هستی. با دو ارگان بزرگر تر طرف هستی. فکر می‌کنم نگاه معقولی در قبال ساخت این سریال داشتیم.

او همچنین درباره گریم خود در این نقش و میزان شباهتش با استاد شهریاری توضیح داد: قبل از من عزیزی را آوردند که بسیار به استاد شهریاری شباهت داشته است. آقای تبریزی خیلی جدی جلسه می‌گذارد و می‌گوید این شباهت وجود دارد اما لحظات حسی این آدم و بازی او و درآوردن نقش برایم بسیار مهم تراست. این‌طور می‌شود که به این نتیجه می رسند که بازیگری می‌آوریم که با حداقل‌هایی همراه باشد.

«سریالیست» به تهیه‌کنندگی محمد باریکانی و مجتبی فرجی و با اجرای پدرام کریمی کاری است از گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک که پنجشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۱۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

کد خبر 5355423 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید مجید شهریاری کاوه خداشناس شبکه یک سیما تئاتر ایران فیلم کوتاه موسیقی ایرانی حضور هنر ایران در جهان فیلم سینمایی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی هنرمندان تئاتر برنامه رادیویی نمايشگاه عكس رادیو صبا سازمان صداوسیما فیلم منصور جشنواره فیلم فجر عکاسی استاد شهریاری آقای تبریزی شخصیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان