Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر بهداشت آلمان امروز جمعه اعلام کرد که به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، وضعیت اضطراری ملی اعلام کرده است. 

مرگ و میر روزانه ویروس کرونا در آلمان طی هفته اخیر بیشترین افزایش را در بیش از پنج ماه گذشته داشته و قانون‌گذاران این کشور در حال مباحثه درباره چگونگی مهار موج چهارم این همه‌گیری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش بلومبرگ، با کمتر از ۷۰ درصد واکسیناسیون کامل در برابر این بیماری، بزرگترین اقتصاد اروپا از همتایان غربی مانند اسپانیا، ایتالیا و پرتغال عقب مانده و باعث شده آلمان با موج شیوع جدید مواجه شود. نرخ روزانه ابتلا در آلمان در حال شکستن رکوردهای ثبت شده در زمستان گذشته است، زمانی که جمعیت این کشور اروپایی عمدتاً در برابر کرونا بی‌دفاع بودند.

موسسه «رابرت کخ» آلمان روز سه‌شنبه گذشته یک افزایش دیگر در نرخ ابتلا در سراسر این کشور را گزارش داد. موارد طی هفت روز گذشته به رکورد ۳۱۲.۴ در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر رسید. 

این درحالیست که آلمان اعلام کرده قصد دارد افرادی که واکسینه نشده اند را به صورت اجباری قرنطینه کرده و اجازه تردد به آنها ندهد. 

پیش از این اتریش اولین کشوری بود که قرنطینه برای افراد غیرواکسینه را اعمال کرد.  «الکساندر شالنبرگ» صدراعظم اتریش روز یکشنبه هفته پیش اعلام کرد از روز دوشنبه میلیون‌ها نفر را که به طور کامل علیه ویروس کرونا واکسینه نشده‌اند، در قرنطینه قرار می‌دهد تا با افزایش بی‌سابقه شیوع کرونا در این کشور مقابله کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • هشدار وضعیت اضطراری در پی فوران آتشفشانی در اندونزی
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است