Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با حضور دو استاد پیشکسوت قرآن به بحث فعالیت‌های لازم برای همه‌گیر شدن آموزش قرآن کریم پرداخته شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمد خواجوی درباره ضرورت همه آموزی قرآن کریم گفت: در آیات قرآن کریم، احادیث و اخبار، اشارات زیادی به فراگیری قرآن کریم شده است. در قرآن آمده است که بهترین شما کسی است که قرآن را فرابگیرد و به دیگران هم بیاموزد که صداوسیما هم در این زمینه نقش به سزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آموزش قرآن مثل بسیاری از کار‌های دیگر یک فرآیند است که باید جدی، پیوسته و متوازن باشد اگر چنین باشد ما نتایج بهتری می‌گیریم. در کشور ما این اتفاق تا حدی افتاده است و آمار‌هایی که داده می‌شود خیلی بیشتر از ظرفیت کشور ما است و به نظر می‌رسد واقعی نباشد.
وی افزود: بحث جدیت و پیوسته بودن باید متوازن پیش برود و دستگاه‌های مربوط باید وظیفه خود را به شیوه‌ای قابل قبول انجام دهند. در نهضت قرآن آموزی در دهه 80، 500 میلیون تومان بودجه‌ای بود که برای قرآن آموزی در یک‌سال اختصاص داده شد در حالی که در همان سال حقوق مربی فوتبال ما 500 میلیون تومان بود.
خواجوی ادامه داد: در زمان تنظیم بودجه باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود. در کشور ما کمترین بودجه‌ها به کار‌های فرهنگی اختصاص داده می‌شود، در حالی که مقام معظم رهبری بار‌ها بر ضرورت پرداختن به امور فرهنگی تاکید کرده‌اند.
وی گفت: اگر زیر ساخت‌های لازم فراهم و معلمین ارتقا علمی داده شوند اتفاقات مثبتی می‌افتد. استمرار مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید در بحث همگانی شدن قرآن آن را نظر بگیریم.
منظور ما از آموزش قرآن، انس با قرآن کریم و آشنایی با فرهنگ قرآن است که باید به این مسئله اهتمام ویژه داده شود.
شریف هم در این باره افزود: با توجه به آیات و روایات زیادی که در این زمینه داریم وظیفه هر مرد و زن جوان و بزرگسال فراگیری قرآن کریم است. این کوشش از اول انقلاب در بیشتر خانواده‌های مذهبی بوده و الان بیشتر شده است. ما قرآن را می‌آموزیم تا به فرمایشات آن عمل کنیم و زندگیمان بهتر شود.
وی درباره لزوم تقویت بخش‌های مردمی افزود: در مراکز مختلف با وجود امکانات کم کار‌های بزرگی انجام شده است که این اتفاق به برکت انقلاب اسلامی رخ داده است. ریشه انقلاب ما فرهنگ قرآنی بوده است و الان با این اساتید خوب و دوره‌هایی که برای مربیان گذاشته شده است باید بیشتر پیشرفت می‌کردیم. قبل از انقلاب به اندازه انگشتان یک دست جلسه خوب قرآنی نداشتیم. برای پیدا کردن یک جلسه باید مسافت زیادی را طی می‌کردیم تا به یک جلسه خوب قرآنی می‌رسیدیم، اما الان چنین نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، شریف ادامه داد: در آموزش همگانی فقط نباید به علاقه نگاه کنیم بلکه باید زیر ساخت‌هایی هم فراهم کنیم. وظیفه ما فراهم کردن حداقل‌ها است، ظرفیت‌های زیادی وجود دارد، اما از ظرفیت‌ها استفاده نمی‌شود، باید شرایطی را فراهم کنیم که از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آموزش قران قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

(تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون تخصصی حفظ قرآن کریم در خواف
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قران کریم در سمنان
  • سابقه دیرینه دارالقرآن الکریم حرم رضوی در زمینه ترویج قرآن کریم
  • (تصاویر) آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • دارالقرآن الکریم حرم مطهر رضوی، منادی قرآن و معارف اهل بیت(ع)
  • موافقت مجدد مقامات سوئد با هتک حرمت قران مجید
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب