Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ صف‌های طولانی نانوایی‌ها در یاسوج به دلیل عدم نظارت کافی سازمان صنعت، معدن و تجارت بر فعالیت آن‌ها، مردم را نگران کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   یاسوج، صف‌های طولانی نانوایی‌ها در برخی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد بویژه مرکز استان به دلیل فروش آرد سهمیه‌ای در خارج از شبکه به یک چالش تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی اجمالی و بازدید میدانی از سطح شهر یاسوج  و نانوایی‌ها نشان می‌دهد این روزها تخلف با هدف کسب درآمد بیشتر با زحمت کمتر حتی به قیمت اذیت کردن مردم و نرسیدن نان به سفره آنان داغ داغ است.

نانواداران وقتی آرد سهمیه‌ای کمتر از 35 هزار تومان را به قیمت 100 تا 120 هزار تومان فروش می‌کنند نیازی به پخت نمی‌بینند و به این سودآور رغبت بیشتری نشان می‌دهند در حالی سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی نظارت بر بازار به خواب عمیق فرو رفته‌اند.

یکی از ساکنان شهر یاسوج می‌گوید: بیش از 60 دقیقه بوده در صف گرفتن نان قرار گرفته‌ام و چند ماه بوده که مستمر با این درد دست و پنجه نرم می‌کنیم زیرا بسیاری از نانوایی‌ها در روز ساعت کمی فعالیت دارند و بعد از آن تعطیل می‌کنند.

یکی دیگر از اهالی شهر یاسوج از فعالیت نامنظم نانوایی‌ها در سطح شهر ابراز نگرانی کرد و افزود: برخی نانوایی‌ها در طول روز کمتر از 4 ساعت به بهانه کمبود آرد فعالیت دارند.

محمد دلیل صف‌های طولانی نانوایی را تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها به دلیل فروش آرد سهمیه‌ای خارج از شبکه می‌داند و می‌گوید: در صورت برخورد قاطعانه بدون شک درس عبرتی برای دیگران خواهد شد که نظم بازار را به‌هم نزنند.

البته یکی از نانوایی داران با انصاف این را گفت: که روزی 20 آرد پخت می‌کند و در صورت افزایش سهمیه می‌تواند روزانه 30 آرد پخت داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: ساعات کار واحدهای خبازی از ساعت 6 صبح تا 8، 10 تا 12 و 4 تا 8 شب است و در غیر این صورت قاطعانه برخورد می‌کنیم.

گرانی 35 درصدی قیمت نان در ایلام؛ نانواها سردرگم و مردم گلایه‌مندند برخی نانوایی‌ها به بهانه افزودنی‌ "قیمت نان" را افزایش می‌دهند/ تشکیل 2740 پرونده در حوزه آرد و نان خراسان‌رضوی گلایه‌های دوطرفه نانوایی‌ها و مردم از وضعیت نان در کرمانشاه/ برخی نانوایی‌ها از مخمرهای سرطان‌زا استفاده می‌کنند

سالار حسین پور با تاکید بر اینکه در صورت بی توجهی به ساعت فعالیت سهمیه آرد خبازی متخلف کسر می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین اگر در ساعات موظف پخت نداشته باشند مبلغ یک میلیون تومان جریمه می‌شوند، هرچند انتظار داریم مردم تخلف در بازار را به سامانه 124 گزارش کنند.

سعید آرمین معاون اجرایی تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد این را گفته که نانوایی‌های گران‌فروش، کم فروش، غیر فعال و متخلف منتظر لغو پروانه و قطع سهمیه باشند.

وی بیان کرد که تخلف نانوایی‌ها بررسی و در صورت احراز، 2 تا 10 برابر جریمه و بدون شک لغو پروانه و قطع سهمیه آرد دور از انتظار نیست.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد به تسنیم گفته که شهرستان‌های بویراحمد و مارگون 260 واحد خبازی دارد که سهمیه آرد آن‌ها ماهیانه دو هزار و 340 تن است.

صداقت کیش یادآور شد: خبازی‌های بویراحمد برابر با سهمیه سرانه دو برابر آرد دریافت می‌کنند که این میزان علاوه بر سهمیه روستایی و عشایری است.

انتهای پیام/541/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد صف های طولانی نانوایی کهگیلویه و بویراحمد برخی نانوایی ها نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۷۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک

علیرضا سرلک ملی‌پوش کشتی آزاد کشورمان برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفان می‌رود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روند کسب سهمیه کشتی در المپیک 2024 پاریس به ایستگاه پایانی رسیده و ترکیه آخرین شانس کشورها برای بدست آوردن مجوز حضور در این آوردگاه بزرگ هستند.

راه کسب 16 سهمیه المپیک در 6 وزن کشتی آزاد، 6 وزن کشتی فرنگی و 6 وزن کشتی زنان، از رقابت هایی جهانی 2023 بلگراد آغاز شد و 5 نفر اول این مسابقات شامل نفرات اول تا سوم مشترک به همراه برنده نفرات پنجم مشترک سهمیه المپیک را بدست آوردند. در ادامه مسابقات قاره ای در آمریکا، آفریقا بهمراه اقیانوسیه، اروپا و آسیا برگزار و 2 نفر راه یافته به دیدار فینال جمعا 8 نفر کسب سهمیه کردند تا مجموع نفرات حاضر در هر وزن به عدد 13 برسد.

نمایندگان کشورمان در کشتی فرنگی هر 6 سهمیه المپیک را بدست آورده اند و در کشتی آزاد نیز 5 سهمیه کسب شده و تنها در وزن 57 کیلوگرم می باید سهمیه المپیک کسب شود.

بر این اساس علیرضا سرلک نماینده کشورمان به رقابت های گزینشی المپیک در ترکیه اعزام خواهد شد تا روزهای 22 و 23 اردیبهشت ماه به مصاف حریفان خود برود. در این مسابقات 2 نفر راه یافته به دیدار فینال به همراه برنده نفرات سوم مشترک (جمعا 3 نفر) سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد.

طبق اعلام سایت اتحادیه جهانی، تاکنون 28 کشتی گیر برای حضور در این مسابقات ثبت نام کرده اند که نمایندگان کشورهای بلغارستان، آمریکا، چین، گرجستان، آلمان، هند، قزاقستان، کره جنوبی، کره شمالی، مغولستان، هند، اوکراین و آمریکا از جمله آن ها هستند.

غیر از یزدانی چه کشتی‌گیرانی به تورنمنت مجارستان می‌روند؟

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • هشتیمن جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران‌ زمین در یاسوج برپا می شود
  • سفر گروه فوق تخصصی جراحی ابن سینا به یاسوج
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • عزاداری یاسوجی‌ها در سالروز شهادت امام صادق(ع) + فیلم
  • برپایی آیین‌ سوگواری شهادت امام جعفرصادق (ع) در یاسوج