Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@22:13:29 GMT

حضور بیش از ۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در مسجدالاقصی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۲۹۰۲۳

حضور بیش از ۵۰ هزار نمازگزار فلسطینی در مسجدالاقصی

ده‌ها هزار نمازگزار فلسطینی باوجود تدابیر امنیتی شدید از سوی نظامیان صهیونیست نماز جمعه را در مسجد الاقصی به جا آوردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اداره اوقاف فلسطینی اعلام کرد که بیش از 50 هزار نمازگزار در مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

این درحالی است که نظامیان رژیم صهیونیستی اقدام به قرار دادن موانع آهنی در خیابان‌ها کردند و مانع از رسیدن هزاران نفر از کرانه باختری به شهر قدس شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زخمی شدن 130 فلسطینی در درگیری با نظامیان صهیونیست

فلسطینیان ساکن شهرک‌های «سلوان و العیسویه» در شهر قدس از شب گذشته تا بامداد امروز جمعه با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

بر اساس گزارش «انجمن پزشکی الامل»، در جریان این درگیری‌ها بیش از 130 فلسطینی زخمی شدند.

این انجمن با ارائه گزارشی آماری ضمن اشاره به این مطلب، تاکید کرد که یک نظامی اسرائیلی نیز در جریان این درگیری‌ها زخمی شد.

از سوی دیگر، منابع محلی اعلام کردند که اشغالگران صهیونیست به منازل فلسطینیان در شهرک «سلوان» یورش بردند و به سوی آنها گلوله‌های گازی و صوتی شلیک کردند.

فلسطینیان  شهرک «العیسویه» با پرتاب بمب‌های دستی و بطری‌های آتشزا اشغالگران صهیونیست را هدف حمله قرار داده و با آنان درگیر شدند.

از سوی دیگر «احمد بحر» نائب رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین با خانواده «عمر ابوعصب» 16 ساله مجری عملیات قدس از شهرک العیسویه در قدس تلفنی صحبت کرد.

احمد بحر در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تمجید از این عملیات دلاورمردانه، این اقدام را پاسخ طبیعی به جنایات دشمن صهیونیستی خواند.

وی یادآور شد که مقاومت تنها گزینه ملت فلسطین برای دفاع از مقدساتش و بیرون راندن اشغالگران صهیونیست از سرزمین فلسطین به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، خانواده شهید «ابوعصب» از «احمد بحر» به خاطر این تماس تلفنی تقدیر و تشکر کرد.

ادامه اعتصاب غذای چهار اسیر فلسطینی

باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای از ادامه اعتصاب غذای نامحدود چهار اسیر فلسطینی خبر داد و اعلام کرد: «کاید الفسفوس» به مدت 128، «هشام ابوهواش» 94، «لوی الاشقر» 40 روز «عیاد الهریمی» به مدت 58 روز و «راتب حریبات» به مدت 42 روز، به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.

«حسن عبد ربه» سخنگوی هیئت امور اسیران فلسطینی گفت: این پنج اسیر از وضع جسمانی خطرناکی رنج می‌برند و هر لحظه احتمال شهادت یکی از آنها وجود دارد به ویژه که اشغالگران همچنان با آزادی این اسیران لجاجت می‌ورزند.

وی خواستار دخالت جامعه جهانی به شکل فوری برای نجات جان این اسیران شد.

اشغالگران تنها زبان زور می‌فهمند

«زاهر جبارین» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که رژیم اشغالگر قدس تنها زبان مقاومت و زور و مبارزه طلبی را می فهمد.

مسئول پرونده اسرا و جانبازان و ایثارگران و اسرا در حماس در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای الاقصی تصریح کرد که تقدیر فرزندان ملت فلسطین مقابله با رژیم ظالم صهیونیستی است، رژیمی که دست به سرکوب اسرای فلسطینی می‌زند، اسرایی که تمامی قوانین و موازین بین المللی بر لزوم رعایت حقوق آنان تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد که به رغم آن همه ظلم و ستم‌های زندانبانان صهیونیست علیه اسرای فلسطینی، ولی جنبش قهرمان اسرا که از تمامی اسرای فلسطینی حمایت می‌کند بر رژیم اشغالگر قدس و زندانبانان صهیونیست پیروز خواهد شد.

وی یادآور شد: ما در محافل مختلف بین المللی دست به تحرکاتی زده‌ایم، با نهادها و دادگاه‌های بین المللی در تماس و ارتباط هستیم و شکوائیه‌هایی را علیه دشمن صهیونیستی به این محافل ارائه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد : ما ملت فلسطین، رژیم صهیونیستی را به خوبی می‌شناسیم، تنها پشتوانه ما پس از خداوند متعال وحدت و تقویت جبهه داخلی مان است، ما به زوال و نابودی رژیم صهیونیستی ایمان و باور داریم.

قانون تحریم واردات کالاهای صهیونیستی در پارلمان فنلاند

«ورونیکا هونکالسالو» عضو پارلمان فنلاند پیش نویس قانون تحریم وارادات کالاهای تولیدی از شهرک های یهودی کرانه باختری و قدس را ارائه کرد.

به گزارش شبکه هفت رژیم صهیونیستی، به موجب این پیش نویس وارادات هرگونه کالا و خدمات تولیدی از شهرک‌های یهودی کرانه باختری و قدس به کشور فنلاند ممنوع می‌باشد.

وی تصریح کرد که قوانینی از این دست شرکت‌ها و مصرف کنندگان را مجبور به رفتار مسئولانه می کند. فلسطینیان با طولانی‌ترین اشغالگری تاریخ دست و پنجه نرم می‌کنند، ما باید دست از حمایت از شهرک‌های غیر قانونی یهودی برداریم.

انتقال وزارتخانه‌های اسرائیلی به قدس 

«هارون ناصر الدین» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که اقدام رژیم صهیونیستی به انتقال وزارتخانه‌هایش به شهر قدس اشغالی حلقه تازه‌ای از زنجیره تلاش‌های این رژیم برای سلطه بر این شهر به شمار می‌رود.

مسئول دفتر امور قدس در جنبش مقاومت اسلامی حماس طی اظهاراتی خواستار تدوین راهبرد ملی جامع برای مقابله با سیاست‌های دشمن صهیونیستی در شهر قدس شد.

وی افزود: این اقدام رژیم صهیونیستی تلاشی نافرجام در زمینه تحمیل واقعیت‌های پوشالی محسوب می‌شود. پایداری فرزندان ملت فلسطین در شهر قدس دژ مستحکمی است که تمامی تلاش های توطئه آمیز دشمن صهیونیستی در زمینه یهودی سازی بیت المقدس را به شکست می‌کشاند.

وی تصریح کرد که ناکامی دولت رژیم اشغالگر قدس در زمینه ملزم کردن وزارتخانه‌هایش به انتقال دفاترشان به قدس، عمق بحران سیاسی اسرائیل را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اسرای فلسطینی اخبار فلسطین مسجد الاقصی اسرای فلسطینی اخبار فلسطین مسجد الاقصی دشمن صهیونیستی رژیم صهیونیستی ملت فلسطین شهر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی امروز پنجشنبه خود تاکید کرد: هیچ کجای دنیا فجیع‌تر از جنایاتی که رژیم صهیونیستی در حق ساکنان نوار غزه مرتکب شده به وقوع نپیوسته است. این رژیم اقدام به مثله کردن پیکرهای فلسطینی‌ها و سرقت اعضای بدن آنها در گورهای دسته جمعی کرده است. این گورها به تازگی در داخل بیمارستان ناصر کشف شده اند.

وی در ادامه افزود: دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده و با خون سردی کامل دست به کشتار کادر درمان و بیماران می‌زند. صهیونیست‌ها از صداهای ضبط شده درخواست کمک و فریادهای کودکان که از پهپادها پخش می‌شود استفاده می‌کنند تا فلسطینی‌ها را به محل مورد نظر کشانده و آنها را هدف قرار دهند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: دشمن صهیونیستی از تمام راه‌های مختلف برای نسل کشی ملت فلسطین از جمله گرسنه نگه داشتن آنها و گسترش بیماری‌های واگیردار در نوار غزه استفاده کرده است.

وی در ادامه افزود: این جنایات رژیم صهیونیستی و کشتار و ویرانی در غزه با حمایت تمام قد آمریکا صورت می گیرد. این کشور در محاصره نوار غزه، گرسنه نگه داشتن ساکنان این باریکه، کشتار آنها و جنایت نسل کشی شریک است.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی تلاش دارد از به اصطلاح اعیاد یهودیان برای حمله به مسجدالاقصی و تعرض به این مسجد و نمازگزاران فلسطینی سوء استفاده کند. در کرانه باختری نیز شاهد عملیات بی سابقه مصادره اراضی فلسطینی ها توسط دشمن صهیونیستی طی ۳۰ سال گذشته هستیم. تجاوزات صهیونیست ها در این منطقه به صورت روزانه انجام می شود.

وی اضافه کرد: عنوان یهودستیزی در کشورهای غربی تنها زمانی استفاده می شود که مساله به دشمن صهیونیستی مرتبط باشد. در آلمان قصد دارند قانونی تصویب کنند که صرف انتقاد از دشمن صهیونیستی یهودستیزی تلقی شود. هر کس که خواهان توقف نسل کشی فلسطینی ها باشد در غرب به عنوان یهودستیز معرفی می شود. حتی برخی افراد در داخل مجلس نمایندگان آمریکا بمباران ملت فلسطین با بمب های هسته ای را تایید کردند.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: تمام حقوقی که آمریکایی ها در قبال دانشجویان دانشگاه های این کشور قائل بودند بعد از درخواست برای توقف نسل کشی فلسطینی ها از بین رفت. دولت آمریکا امروزه دانشگاه های این کشور را به پادگان تبدیل کرده و دانشجویان را دستگیر می کند. رئیس جمهور و مقامات آمریکایی معترضان در دانشگاه های این کشور را تهدید به برکناری و اخراج کرده اند. آمریکایی ها حتی به قانون ها و شعارهای خود در خصوص دموکراسی و آزادی بیان نیز پایبند نیستند.

رهبر انصارالله یمن همچنین تاکید کرد: ما شاهد اقداماتی در بیش از ۱۰۰ شهر غربی و اروپایی در حمایت از فلسطینی ها هستیم که از اهمیت زیادی برخوردار است. آمریکایی ها سعی می کنند مانع گسترش این موج بیدارکننده شوند. وقتی غربی ها از حق ملت فلسطین در تشکیل کشور سخن می گویند منظورشان تشکیل کشور در بخش کوچکی از خاک آنها و مصادره بیشتر خاک فلسطین به نفع دشمن صهیونیستی است. استفاده از چنین اصطلاحاتی گمراه کننده و فریبنده است.

وی بیان کرد: با وجود موضع ذلیلانه اکثر کشورهای اسلامی اما ملت فلسطین و نیروهای رزمنده به پایداری خود ادامه می دهند. تداوم عملیات نیروهای فلسطینی در شمال و مرکز نوار غزه افسانه ای و بی سابقه است. دشمن صهیونیستی ضربات سنگینی متحمل شده است. پدیده گسترش مشکلات روانی در میان صهیونیست ها به عنوان جنایتکاران متجاوز قابل توجه است. آنها نتوانستند اسرای خود را آزاد کرده یا رزمندگان فلسطینی را متوقف کنند.

عبدالملک الحوثی اضافه کرد: نیمی از صهیونیست ها به مهاجرت و ترک فلسطین اشغالی فکر می کنند. این مساله بیانگر وجود یک بحران ماهیتی در رژیم صهیونیستی است چرا که آنها به این نکته اذعان می کنند که اشغالگر هستند. مهاجرت معکوس صهیونیست ها نتیجه راهبردی مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه است. صدها هزار اشغالگر صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی با ترس زیادی نسبت به استقرار مجدد در این منطقه رو به رو هستند.

وی درباره یمن نیز گفت: جبهه یمن و عملیات دریایی این کشور همچنان ادامه دارد و نیروهای یمنی می کوشند دایره این عملیات را در اقیانوس هند گسترش داده و تقویت کنند. این عملیات به گونه ای خواهد بود که هرگز در حساب و کتاب های آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و چه بسا کل کشورهای جهان نمی گنجد. طی ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: میانگین عملیات ما علیه کشتی های مرتبط با دشمن صهیونیستی به یک کشتی در هر ۲ روز رسیده است. بنا به اذعان مدیر اجرایی بندر ام الرشراش در ایلات این بندر به صورت کامل فلج شده است. در نتیجه صادرات رژیم صهیونیستی به میزان ۲۲ درصد و واردات این رژیم به میزان بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است. صهیونیست ها به توقف فعالیت های بندر ایلات اذعان کرده اند. آنها تاکید کردند که ایلات بدون دریای سرخ نمی تواند ادامه حیات داشته باشد و این روند به دلیل حمله های موشکی و پهپادی مختل شده است.

وی اضافه کرد: حرکت کشتی های آمریکایی در دریای سرخ به میزان ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده و این یک دستاورد بزرگ به شمار می رود. آمریکایی ها برای حرکت در این منطقه پشت اروپایی ها سنگر می گیرند و پنهان می شوند. ناوهای آمریکایی و انگلیسی جرأت ندارند در منطقه هایی که احتمال حمله می رود مستقر شوند. این در حالی است که آمریکایی ها پیش از این عادت به قلدری در دریا داشتند.

رهبر انصارالله یمن اضافه کرد: آمریکایی ها مسیرهای دورتر مانند اقیانوس هند را انتخاب کردند اما هر روز با خطرات زیادی رو به رو هستند. این مسیر طولانی تر باعث افزایش هزینه ها شده و بر اقتصاد آمریکا تاثیر منفی گذاشته است. بیمه یک کشتی برای برخی شرکت ها در آمریکا ۵۰ میلیون دلار هزینه داشته و این مساله بی سابقه بوده است. عملیات نیروهای یمنی اوضاع را برای انگلیس نیز سخت کرده به طوری که هزینه های باربری در انگلیس به میزان ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: عملیات نیروهای یمن علیه دشمن صهیونیستی در کنار راهپیمایی های میلیونی مردم یمن در حمایت از ملت فلسطین ادامه خواهد داشت. هر کس ذره ای وجدان داشته باشد با دیدن صحنه های جنایات رژیم صهیونیستی به خیابان ها می آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • دشمن صهیونیستی بیمارستان‌های نوار غزه را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده است
  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری