Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، «علیرضا جیلان»، نخستین شهید مدافع حرم شهر بروجن است که بسیجی وار به جبهه مقاومت اسلامی پیوست و از بروجن تا بوکمال را با عشق پیمود و به شوق دیدار یار به پرواز درآمد.

شهید علیرضا جیلان بروجنی به صورت داوطلبانه و در قالب نیروی بسیجی مدت‌های زیادی در جبهه‌های مقابله با تکفیر و داعش در سوریه حاضر بود تا سرانجام در هشتمین و آخرین اعزام خود به جبهه‌های مقاومت اسلامی در شب شهادت امام رضا (ع) و در عملیات آزادسازی بوکمال، به مقام رفیع شهادت نائل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

گرامیداشت سالگرد شهادت پاسدار شهید مدافع حرم محمدحسن قاسمی

او متولد سال ۱۳۶۱ درشب شهادت امام رضا (ع) در البوکمال سوریه در دفاع از حریم و حرم اهل بیت به درجه‌ی رفیع شهادت نائل گردید.

جیلان، هشت بار به سوریه اعزام شد؛ در آخرین اعزام یکی از دوستان هیاتی‌اش درخواست می‌کند که به سوریه نرود، اما علیرضا به او می‌گوید: حیف نیست بروجن، شهید مدافع حرم نداشته باشه و در حالی که این سفره را جمع می‌کنند من جابمانم.

علیرضا از فرماندهان تیپ زینبیون بود که در نبرد ابوکمال سوریه به عنوان خط شکن وارد میدان نبرد می‌شود و ترکش خمپاره به پهلوی او برخورد می‌کند و بلافاصله با آمبولانس به پشت جبهه منتقل می‌شود، اما شدت جراحت بسیار بوده است و منجر به شهادت علیرضا می‌شود.

علیرضا در آخرین نوار ارسالی از سوریه که مربوط به یک شب قبل از شهادت است از شهادت خود صراحتاً خبر می‌دهد؛ او در این نوار به دوستانش می‌گوید: احساس می‌کنم این دفعه با دفعات قبل متفاوت است. احساس می‌کنم در بهشت دارد روی من باز می‌شود و یقین دارم این سفر، سفر آخر من است و از دوستانش طلب حلالیت می‌کند.

شهید جیلان شیفته حضرت زهرا سلام الله علی‌ها بود و به همین خاطر قسمت او این گونه بود که مانند مادر سادات، با پهلوی زخمی و صورتی کبود به دیدار معشوق بشتابد و هنگامی که حضرت سیدالشهداء (ع) بر بالین او حاضر می‌شود نشانی از مادرش در بدن داشته باشد و شش ماه قبل از شهادت نیز مجروح شد

وی به طور داوطلبانه و بسیجی در جهاد فی سبیل الله در سوریه حاضر می‌شد و سرانجام در هشتمین اعزام خود حسینی شد و به عموی شهیدش علیرضا جیلان که دقیقا همنام خودش بود (اسم عموی شهید را بر او گذاشته بودند) و ۳۰ سال پیش در دوران دفاع مقدس در خوزستان آسمانی شده بود پیوست.

علیرضا از ابتدا نیروی سپاه قدس نبود بلکه به عنوان بسیجی و به صورت داوطلبانه به سوریه اعزام می‌شود و آنقدر سلحشوری از خود نشان می‌دهد که وقتی گزارش شجاعت او به سردار قاسم سلیمانی می‌رسد مشتاق دیدار او می‌شود و وی را احضار می‌کند و در همان جلسه وقتی سردار سلیمانی از نزدیک این فرمانده خط شکن را می‌بیند انگشتر متبرک مقام معظم رهبری را به او هدیه می‌کند؛ انگشتری که لحظه شهادت در دست علی رضا بود.

در همین جلسه سردار سلیمانی با تقدیر از رشادت‌های علی رضا، دستور جذب او را در سپاه قدس صادر می‌کند.

گفتنی است شهید علیرضا جیلان بروجنی به صورت داوطلبانه و در قالب نیروی بسیجی مدت‌های زیادی در جبهه‌های مقابله با تکفیر و داعش در سوریه حاضر بود تا سرانجام در هشتمین و آخرین اعزام خود به جبهه‌های مقاومت اسلامی در شب شهادت امام رضا (ع) و در عملیات آزادسازی بوکمال، به مقام رفیع شهادت نائل شد، از این شهید بزرگوار یک فرزند به نام امیرعلی به یادگار مانده است.

پیکر شهید مدافع حرم علیرضا جیلان شنبه چهارم آذرماه ۱۳۹۶ در میان خیل انبوه و با استقبال بی نظیر مردم استان چهارمحال و بختیاری از مقابل حسینیه ثارالله سپاه تشییع و در گلزار شهدای بروجن در کنار عموی شهیدش آرام گرفت.

شهید علیرضا جیلان بروجنی به صورت داوطلبانه و در قالب نیروی بسیجی مدت‌های زیادی در جبهه‌های مقابله با تکفیر و داعش در سوریه حاضر بود تا سرانجام در هشتمین و آخرین اعزام خود به جبهه‌های مقاومت اسلامی در ۲۸ آبان ۹۶ شب شهادت امام رضا (ع) و در عملیات آزادسازی بوکمال به مقام رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهید مدافع حرم جبهه مقاومت اسلامی علیرضا جیلان صورت داوطلبانه شب شهادت امام رضا رفیع شهادت نائل شهید مدافع حرم مقاومت اسلامی سوریه حاضر علیرضا جیلان آخرین اعزام اعزام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۲۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با اعلام زمان استقبال و وداع با پیکر مطهر شهدای گمنام، از تغییر در میزبانی خبر داد.

محمود مهدوی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به اینکه در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، استان کرمان میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت از ساعت ۱۷:۳۰ در فرودگاه کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم وداع با شهدا در شهرهای رفسنجان و کوهپایه کرمان جمعه شب برگزار می شود، افزود: مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا روز شنبه مصادف با سالروز شهادت امام صادق(ع) در رفسنجان از میدان شهید سلیمانی تا میدان حضرت ابراهیم (ع) و در کوهپایه کرمان از روستای عبدالله‌آباد تا منطقه سیمک برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: شهید متعلق به شهرستان رفسنجان ۲۴ ساله و در سال ۱۳۶۳ در منطقه بدر شرق دجله و شهید متعلق به کوهپایه کرمان ۱۹ ساله و در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیده است.

به گزارش ایمنا، پیش از این مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان از ورود چهار پیکر شهید گمنام به استان کرمان در سالروز شهادت امام صادق(ع) خبر داده بود که به نظر می‌رسد فراهم نبودن شرایط میزبانی در دو شهرستان دیگر علت تغییر در میزبانی استان کرمان ذکر شده است.

کد خبر 749253

دیگر خبرها

  • پخش مستند «مسئله حجاب» از شبکه یک
  • مستند «مسئله حجاب» به تلویزیون رسید + ساعت پخش
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • پخش مستند «مسئله حجاب» همزمان با سالگرد شهادت شهید مطهری
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • پخش مستند «مسئله حجاب» به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم