Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : مراکز نگهداری در ۲ بخش نگهداری از افراد دارای معلولیت و سالمندان و بخش دیگر آسیب دیدگان اجتماعی فعال هستند.

او گفت : حوزه آسیب‌دیدگان اجتماعی مسئولیت آن دسته از کودکانی که به دلایل مختلف بی‌پرست یا بی خانمان شده‌اند را به عهده می‌گیرد که در کرمانشاه هفت مرکز غیردولتی که به مراکز شبه خانواده معروف‌اند با نظارت بهزیستی از این کودکان نگهداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: کودکان تازه متولد شده تا سه سال در مرکز شیرخوارگان که یک مرکز دولتی است نگهداری می‌شوند و کودکان ۲ تا ۶ سال در مرکز نوباوگان و کودکان ۶ تا ۱۲ سال و ۱۲ تا ۱۸ سال در مراکز دیگری نگهداری می‌شوند.

محمدی افزود: آمار درست کودکان نگهداری شده در این مراکز به علت ترخیص، ورود کودکان جدید و یا پذیرش مسئولیت آنان از طرف برخی خانواده متغیر است.

او ادامه داد: اولین شرط نگهداری این کودکان، بی‌سرپرست یا بدسرپرست بودن آن‌ها بوده و علاوه بر آن با دستور قضائی و پیگیری مددکاری، کودکان را پذیرش می‌کنیم؛ سن قانونی نگهداری از این کودکان ۱۸ سال بوده و از سن ۶ سالگی تفکیک دختران و پسران صورت می‌گیرد.

محمدی گفت: خانواده‌هایی که برای فرزند خواندگی به این مراکز مراجعه می‌کنند اکثراً متقاضی کودک کم سن و سال و دختر بوده و با بالا رفتن سن، متقاضی برای کودک کم می‌شود.

او گفت: اولویت واگذاری فرزند خواندگی باخانواده‌هایی است که فرزند نداشته، دارای تمکن مالی بوده و ساکن استان کرمانشاه باشند و این خانواده‌ها باید از نظر روانشناس ما و کمیته فرزندخواندگی شرایط روحی و روانی مناسب را دارا باشند.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: کودکانی که به عنوان فرزندخوانده وارد یک خانواده می‌شوند ممکن است به علت دیر انس گرفتن با افراد خانواده، دارای مشکلاتی از قبیل ناسازگاری بوده، که در برخی مواقع موجب بازگشت کودک به مراکز نگهداری می‌شود.

محمدی افزود: کودکان در بدو ورود به مراکز نگهداری دارای مشکلات روحی عاطفی هستند و هم‌چنین کودکان خیابانی مورد آزار و اذیت خانواده و یا دیگران قرار گرفته که همشهریان در صورت مشاهده چنین مواردی با قید فوریت موضوع را به خط رایگان اورژانس اجتماعی به شماره ۱۲۳ گزارش دهند .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی کرمانشاه مددجویان بهزیستی کمک های مردمی حمایت مالی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، تابستان سال ۱۴۰۲ فراخوان جشنواره از تهران ارسال و اطلاع رسانی به مراکز و گروه‌های اجرایی انجام گرفت که از این ۱۰ گروه، ۶ گروه از مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند و چهار گروه آزاد شرکت کرده‌اند.

در پایان این جشنواره با نظر هیات داوران سه نمایش به عنوان کار برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند که مرحله کشوری در شهریورماه برگزار خواهد شد.

گروه‌های شرکت کننده در بخش‌های تئاتر صحنه‌ای، عروسکی و خیابانی در گروه سنی کودک، نوجوان و ارشد حضور دارند که اکثرا از اعضای فعال مراکز کانون پرورش فکری استان همدان هستند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ‍ بازدید مدیر کل از نحوه فعالیت مراکز نیکوکاری درخدمت رسانی به نیازمندان خراسان شمالی
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان