Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی زینی‌وند استاندار کرمان امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان اظهار داشت: میزان واکسیناسیون در شهرستان‌های فهرج، بم و ریگان در شرق استان پایین است، اما شهرستان‌ نرماشیر در وضعیت متناسب با میانگین استان است.

وی عنوان کرد: شهربابک و راور نیز از جمله شهرستان‌هایی هستند که سطح واکسیناسیون آنها براساس نمودار قابل قبول نیست و باید فرماندارن تصمیم بگیرند و از شبکه دهیاران و روحانیان و بسیج کمک بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زینی‌وند با تأکید بر ارتقای میزان واکسیناسیون در طرح خانه به خانه گفت: گستردگی استان و تاثیرپذیری از استان‌های همجوار بر وضعیت استان اثر‌ می‌گذارد، اما شهرهایی که قرمز هستند باید برنامه‌ریزی هدفمند داشته باشند و با تیم‌های واکنش سریع، وضعیت به شکل طبیعی در می‌آید.

محمدصادق بصیری معاون سیاسی استاندار کرمان نیز گفت: شهرستان‌هایی که بالاترین پوشش واکسیناسیون و کمترین میزان بستری و مرگ و میر کرونایی را داشته باشند از هفته آینده جزو مناطق سبز تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی افزود: بر این اساس شهرستان‌های زرند و شهربابک در وضعیت قرمز بوده و سه شهرستان کرمان، رفسنجان و سیرجان همچنان وضعیت نارنجی را دارند، شهرستان‌های فهرج، فاریاب و منوجان جزو مناطق آبی کرونایی و 15 شهرستان دیگر در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز از ثابت بودن وضعیت استان در سه هفته گذشته خبر داد و اظهار داشت: مقداری روند افزایش در بیماران سرپایی را داریم و کرمان جزو استان‌هایی است که روند صعودی را به خود گرفته هر چند که شدید نیست، اما هشداری برای همه ما است و باید به آن توجه کنیم.

وی بیان کرد: درصد مثبت شدن تست‌های بیماران نسبت به اوج پیک و شدت همه‌گیری کمتر شده و به 40 درصد رسیده است و در حال حاضر 645 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان کرمان داریم که 258 نفر آنها تست قطعی مثبت دارند.

رشیدی‌نژاد گفت: در مجموع 3 میلیون و 550 هزار دوز واکسن در استان کرمان تزریق شده که 2 میلیون و 30 هزار نوبت اول و یک میلیون و 520 هزار نوبت دوم هستند و در مجموع 79 درصد جمعیت هدف و 61 درصد جمعیت کل نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند. همچنین 59 درصد افراد جمعیت هدف و 46 درصد از جمعیت کل استان نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: رنگ سبز کرونایی معاون استاندار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان

امین عربپور رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان زرند گفت: به دنبال گزارش مردمی در ساعت ۱۲:۰۹ ظهر امروز مبنی بر حادثه رانندگی رخ به رخ وانت مزدا و کمپرسی در محدوده روستای کریم آباد در محور زرند رفسنجان، بلافاصله دو تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.
 
وی افزود: متاسفانه یکی از سرنشینان وانت که خانم ۷۵ ساله‌ای بود، به علت شدت جراحات در دم جان خود را از دست داد و راننده وانت که مرد ۸۰ ساله‌ای بود، بعد از رها سازی با تلاش پرسنل اورژانس و انجام اقدامات اولیه به منظور ادامه درمان به بیمارستان سینای زرند منتقل شد که حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

عرب پور تصریح کرد: علت وقوع حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • یک کشته و یک مجروح در تصادف رخ به رخِ محور زرند ـ رفسنجان
  • (عکس) اولین تصویر از تصادف شدید مزدا و کمپرسی در جاده زرند- رفسنجان کرمان
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟
  • پایان هفته بارانی برای کرمان
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟