Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار مجید حسین‌زاده بندقیر روز شنبه در نشست با رسانه‌های خوزستان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در محل حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان اهواز بیان کرد: بیش از ۴۰ سال از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد و به فرمان تاریخی امام(ره) سازمان بسیج رشد و نمو پیدا کرد و همواره در عرصه های مختلف منشا خیرات و برکات فراوانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  با بیان اینکه در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب نیز بسیج درگیر مبارزه با گروهک‌های منافق و حضور در عرصه دفاع مقدس بود افزود: حضور و رشادت‌های بسیجیان در دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست چرا که بسیاری از بسیجیان شهید و جانباز شدند و امروز نیز حضور پررنگ آنها در عرصه‌های مختلف سازندگی، خدمات رسانی، امنیتی و اقتصاد مقاومتی مشاهده می شود.

فرمانده بسیج ادارات خوزستان ادامه داد: در سال های اخیر در استان خوزستان اتفاقات و حوادث مختلفی رخ داد که بسیج همواره در خط مقدم ایفای نقش کرد.

وی بیان کرد: در سیلاب پارسال حضور بسیج در صحنه کمک رسانی پررنگ بود و در تنش آبی تابستان امسال نیز حضور بسیج مشکلات و دغدغه‌های مردم را کاهش داد.

سرهنگ پاسدار حسین زاده گفت: همچنین در موضوع قطعی برق در تابستان گرم امسال، بسیج در ادارات حضوری پررنگ داشت و در رزمایشی که برگزار شد، مصرف برق به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

وی ادامه داد: در موضوع کرونا از ۲سال پیش تاکنون بسیج ادارات در صحنه حضور داشته و در زمینه گندزدایی و ضدعفونی اماکن و ادارات پای کار بوده است.

فرمانده بسیج ادارات خوزستان گفت: همچنین بسیج ادارات برای جمع‌آوری کمک های مومنانه و راه اندازی مراکز واکسیناسون و پشتیبانی از مراکز درمانی سطح خوزستان نقش مهمی ایفا کرد.

وی افزود: گروه‌های جهادی بسیج ادارات در بازسازی و بهسازی مدارس و پروژه‌های مختلف مناطق محروم نیز حضوری فعال داشتند.

سرهنگ پاسدار حسین زاده ادامه داد: اگرچه جامعه هدف ما در بسیج ادارات کارمندان هستند اما در عرصه اجتماعی نیز در مسایل مختلف و دغدغه‌های مردم نیز پای کار هستیم.

فرمانده بسیج ادارات خوزستان افزود: گروه های جهادی در زلزله اخیر اندیکا و مشارکت در ساخت منازل و انبارهای علوفه نقش موثری داشته‌اند.

وی گفت:گروه‌های جهادی تخصصی در حوزه های مختلف ، آب و فاضلاب، برق و نفت نیز در عرصه های اجتماعی خدمات شایانی را به مردم ارایه داده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما افزایش رضایتمندی عمومی در ادارات است افزود: کارمندان بسیجی در راه اندازی کار مردم می توانند نقش برجسته ای داشته باشند.

وی بیان کرد: باتوجه به تعاملی که در ادارات داریم، می توانیم برای افزایش رضایتمندی مردم در مناطق روستایی و کم‌برخوردار کارکنان متخصص را اعزام کنیم تا خدمات لازم را در محل به مردم ارایه دهند.

فرمانده بسیج ادارات خوزستان بیان کرد: اکنون باتوجه به آسیب شناسی ها در مناطق مختلف استان، میز خدمت جهادی ادارات به مناطق محروم منتقل می شود.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر میز خدمت در مناطق در این هفته میز خدمت در سطح مصلاها نیز برای خدمت رسانی به مردم دایر می شود تا علاوه بر رسالت‌های خود، پیگیری مشکلات مردم را نیز در دستور کار قرار دهیم.

سرهنگ پاسدار حسین زاده با اشاره به برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه در هفته بسیج گفت: برگزاری همایش بزرگ بسیجیان در سطح شهرستان‌ها  با رعایت پرتکل های بهداشتی، غبار روبی مزار شهدا از برنامه های این هفته است .

وی بیان کرد: همچنین دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان، بهره‌برداری از طرح های جهادی در سراسر استان ، برنامه های فرهنگی با تعامل سایر نهادها ، برنامه نذر خون، اجرای طرح شهید رجایی در پی تفاهمنامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

وی افزود: همچنین تجلیل از بسیجیان نمونه ، برگزاری نمایشگاه های مختلف در سطح مصلاهای خوزستان ، نمایشگاه کتاب ، تجلیل از فرزندان شاهد و ایثارگر در ادارات، دیدار با ائمه جمعه و مدیران کل و فرماندهان سپاه و برنامه‌های ویژه ورزشی در ادارات دستور کار است.

فرمانده بسیج ادارات خوزستان گفت: در استان خوزستان در بحث انعکاس عملکردهای بسیج ادارات ضعف هایی داشتیم که سعی شده با فعالسازی شبکه های اجتماعی مجاز این حوزه را تقویت کنیم.

فعالیت‌های حوزه مقاومت شهید تندگویان در هفته بسیج 

همچنین فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان اهواز گفت: در ۲ سال گذشته در این حوزه اقدامات موثری برای خدمت به مردم انجام شده است که در زمینه ساخت و ساز،امداد و نجات ، اسکان دایم و موقت سیل زدگان در منطقه سوسنگرد و الهایی و بامدژ از مهمترین خدمات است.

سرهنگ پاسدار عباس ممبینی افزود: احداث ۱۰ منزل مسکونی در مناطق سیل زده و همچنین تعمیر و بازسازی ۲۰ منزل مسکونی در منطقه کوی شهید سلیمانی(منبع آب اهواز) از دیگر اقدامات این حوزه در ماه های اخیر بوده است.

وی بیان کرد: در روزهای ابتدایی مبارزه با ویروس کرونا نیز سالن ورزشی حوزه شهید تندگویان به محلی برای نقاهتگاه بیماران تبدیل شد و از تیر امسال نیز باتوجه به واکسیناسیون شهروندان به مرکز تجمیعی واکسن تبدیل شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان اهواز گفت: در ایام اربعین امسال نیز با استفاده از ناوگان حمل و نقل شرکت نفت در مرز شلمچه به زایران حسینی خدمات رسانی شد.

وی ادامه داد:همچنین در ۱۷ مرحله ۲۱ هزار بسته معیشتی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال از طرف پایگاه های تابعه حوزه بسیج شهید تندگویان کمک جمع آوری، و در مناطق محروم توزیع شده است.

سرهنگ پاسدار ممبینی افزود: همچنین باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب، ۹ هزار جلد کتاب چاپ و در اختیار مسوولان خوزستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در پی زلزله اخیر اندیکا نیز در ابتدا ۱۰ کامیون و ماشین سبک چادر و پتو و موادغذایی ، و فنس به ارزش ۱۵ میلیارد ریال به این منطقه ارسال شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان به برنامه‌های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: پیاده روی در شهرک نفت، مسابقات تیراندازی و دارت داخل سالن، اهدای خون، دیدار با خانواده شهدا، نمایشگاه عکس و کتاب، مسابقه فرهنگی فضای مجازی، بهره‌برداری از یادمان شهید گمنام در آموزش علوم و فنون از جمله برنامه های این حوزه در هفته بسیج است.

پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۸ است. هفته بسیج از روز شنبه آغاز شده و تا روز جمعه آینده ادامه دارد.

برچسب‌ها خوزستان اهواز هفته بسیج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز هفته بسیج خوزستان اهواز هفته بسیج حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان سرهنگ پاسدار حسین زاده هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود

 علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در نشست هم اندیشی و تبادل نظر سازمان بازرسی با قضات دادگستری استان تهران که با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در این سازمان برگزار شد با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از جمله مطالبات مهم مقام معظم رهبری در تمامی ادوار قوه قضاییه بوده است، گفت: مقوله مبارزه با فساد و برخورد با مفسد به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی قوه قضاییه همواره مورد تاکید این قوه است.

وی با تشریح نقش مهم سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد بیان کرد: بدون شک این سازمان به عنوان یک دستگاه نظارتی عام الشمول، با دارا بودن اختیارات وسیع قانونی یک دستگاه تخصصی برای مبارزه با فساد محسوب می‌شود که وظیفه سنگین و دشواری را برعهده دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ادامه داد: سازمان بازرسی نقش اساسی و کاملی را هم در صیانت و پیشگیری از آسیب دستگاه‌ها و نهاد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده دارد و هم اینکه برای آسیب شناسی تخلفات دستگاه‌ها و مسئولان به واسطه امانتی که به آنها سپرده شده، جایگاه حایز اهمیتی دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در راستای مبارزه با فساد در تمامی دوره‌ها به ویژه چند سال اخیر اظهار کرد: گزارش‌های حرفه‌ای ارسالی سازمان بازرسی کل کشور به دادگستری استان تهران حاکی از آن است که امروز این سازمان مهم، به نقش نظارتی خود در راستای صیانت از نظام و عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای جامه عمل پوشانده است.

وی با یادآوری دو وظیفه مهم سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: این سازمان، حسب قانون ماموریت نظارت دارد تا هم قوانین به نحو صحیح در تمامی دستگاه‌ها اجرا شود و هم حسن جریان امور نیز نظارت داشته باشد.

القاصی با تاکید بر اینکه برای تحقق این دو وظیفه مهم قوانین متعددی به عنوان ابزار در اختیار این سازمان قرار دارد، یادآور شد: برای اثربخشی بیشتر گزارشات سازمان بازرسی کل کشور نقش دادسرا و دادگاه بسیار مهم است بر همین اساس گزارشات این سازمان باید در زمان مناسب و کوتاه منتهی به احکام متقن؛ عادلانه و بازدارنده شود چراکه نتیجه آن کارآمدی نظام و صیانت از همه دستگاه‌ها را به همراه دارد.

وی هماهنگی و همکاری بین مجموعه دادگستری استان تهران و سازمان بازرسی را یک تکلیف مهم دانست و ادامه داد: معمولا گزارشات سازمان بازرسی به تمامی شعبه‌های دادگستری ارجاع نمی‌شود و در مجتمع‌های تخصصی توسط قضات توانمند و حساس به مقوله فساد رسیدگی می‌شود و طبیعی است که اگر این تعاملات همه جانبه باشد نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران توصیه‌هایی را نیز برای نیل به اهداف مورد نظر در مقوله مبارزه با فساد و گزارش‌های سازمان بازرسی مطرح کرد و گفت: بخش عمده‌ای از گزارشات سازمان بازرسی مرتبط به مفاسد اقتصادی است که لازم است در این خصوص دو مقوله کارشناسی و حسابرسی مالی اشخاص به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد.

القاصی همچنین توصیه کرد که گزارشات ارسالی از سازمان بازرسی جامع، کامل، مستدل و متقن باشد به گونه‌ای که از حیث دارابودن مستندات و اتقان شبیه کیفرخواست برای دادگستری را داشته باشد.

وی از رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواست که نماینده ویژه‌ای را برای پیگیری گزارشات ارسالی این سازمان به دادگستری استان تهران معرفی کند و گفت: به طور حتم مطالبه گری و پیگیری سازمان بازرسی از مجموعه قضایی، کاهش اطاله دادرسی را به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به حساسیت مجموعه قضایی استان تهران نسبت به تضییع حقوق بیت المال، برای پیگیری موضوعات و همچنین هماهنگی بیشتر با بازرسی اعلام آمادگی و اظهار کرد: در این راستا باید کارگروه مشترکی بین سازمان بازرسی و دادگستری استان تشکیل تا نتایج مطلوب تری حاصل شود.

القاصی خواستار آسیب شناسی موضوعات در روند رسیدگی به گزارشات ارسالی و همچنین موضوعات مطرح شده سازمان بازرسی از سوی کارگروه مشترک این دو مجموعه شد. 

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز در این نشست به طرح موضوعاتی پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی