Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان ها: جلسه شورای شهر بیرجند پیرامون نامه جمعی از مردم بیرجند مبنی بر پیگیری اعضای شورا برای تحقق مطالبات مردم در خصوص اراضی پادگان ۰۴ بیرجند برگزار شد.

علیرضا محمودی راد در جلسه پیش از ظهر شنبه شورای اسلامی شهر بیرجند که این نامه در جلسه قرائت شد، اظهار کرد: پیگیری مطالبات همشهریان درباره اراضی پادگان همواره یکی از دغدغه‌های اعضای شورا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: مصوباتی در این زمینه تاکنون داشته ایم و با مکاتبه با دستگاه‌های مربوط پیگیری های لازم با هدف احیای فضای سبز، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز، بازگشایی تعدادی از خیابان‌های شهر از اراضی پادگان انجام شده است.

راه حل مشکل اراضی پادگان

وی ادامه داد: تا جایی که از دست ما بر آید خواسته‌های مردم در این زمینه را پیگیری و کوتاهی در مورد آن نخواهیم کرد.

رضا حسنی صفت عضو شورای شهر بیرجند با تاکید بر اینکه در شورای دوره پنجم پیگیری‌های بسیاری در این خصوص شد، عنوان کرد: پیگیری های شورا در حوزه سیاسیون و مراجع بالای استان تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

وی تصریح کرد: حتی با وزارت کشور مکاتبه شد اما پاسخی دریافت نکردیم لذا باید از دفتر مقام معظم رهبری برای این موضوع وقت بگیریم زیرا تنها از این طریق مشکل قابل حل است.

به گفته وی شهرداری باید بر اساس رأی قاطع اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی پادگان ورود و از انجام آن جلوگیری کند.

به گفته وی کمیسیون ماده ۵ هم تنها کاربری اراضی را مشخص می‌کند و مجوز ساخت و ساز نمی‌تواند صادر کند.

چراغ سبز راه و شهر سازی برای ساخت و ساز در اراضی

مرتضی یزدان شناس عضو دیگر شورای شهر بیرجند با اشاره به اینکه مکاتبه شهروندان با شورا و شهرداری در این باره راه به جایی نمی‌برد، اضافه کرد: بر اساس توافق انجام شده بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع در سال ۹۲ وزارت راه و شهرسازی ۷۵ میلیارد تومان برای اراضی پادگان پرداخت و به جای ۲۵ میلیارد تومان باقی مانده مجدد زمین‌های حد فاصل چهار راه غفاری و میدان ابوذر را به ارتش واگذار کرده است.

وی ادامه داد: لذا مطالبه شهروندان برای بازگشایی معابر از این اراضی باید از راه و شهرسازی پیگیری شود که در این مورد کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه و اکنون با چراغ سبز راه و شهرسازی ساخت و ساز در این اراضی در حال انجام است، گفت: خانه‌های سازمانی ارتش در جای مناسب دیگری می‌توانست احداث شود و با وجود اینکه در شورای قبلی با راه و شهرسازی در این خصوص مکاتبه شد هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

یزدان شناس بیان داشت: اگر سال ۹۲ راه و شهرسازی مشکل خود را برای پرداخت ۲۵ میلیارد تومان باقی مانده به شهرداری اعلام می‌کرد این کار به شکل بهتری انجام می‌شد لذا راه و شهرسازی با عمل به توافق سال ۸۴ و پرداخت خسارت به ارتش برای رفع این مشکل می‌تواند اقدام کند.

حق السهم شهرداری از اراضی فرزان پرداخت شود

مهدی بهترین شهردار بیرجند هم با بیان اینکه موضع شهرداری التزام به قانون است و سلیقه شخصی در آن جای ندارد، گفت: نظر مقام معظم رهبری به طور جدی باید در این باره اجرا شود.

وی تصریح کرد: از آن جایی که توافق سال ۹۲ بدون حضور نماینده شهرداری و شورا انجام شده معضل فعلی به وجود آمده و راه حل آن در شورا نمی‌باشد.

وی همچنین درباره حق السهم شهرداری از زمین‌های محدوده معبر فرزان اضافه کرد: راه و شهرسازی مکلف بوده است اقدامات لازم را در اراضی مربوط به بافت فرسوده را انجام دهد و حق السهم شهرداری باید از زمین‌های تجاری دو طرف معبر فرزان پرداخت شود.

به گفته وی راه و شهرسازی به وظیفه خود در زمینه تفکیک اراضی موردنظر عمل نکرده است.

شهردار بیرجند از راهنمایی و رانندگی استان هم خواست در راستای ایجاد میدان اجتماعات در خیابان ابوذر بیرجند، فکری برای ساختمان مجموعه خود و انتقال آن بردارند.

کد خبر 5356422

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری مقام معظم رهبری شورای شهر بیرجند علیرضا محمودی اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بسیج عکس استانها کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران راه و شهرسازی اراضی پادگان شهر بیرجند ساخت و ساز راه و شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۰۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • بازار کاسبی‌های جدید زیر پل‌های تهران
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد