Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تنها زیر باران»، روایتی است کوتاه و خواندنی از شهید مهدی زین‌الدین به قلم مهدی قربانی که توسط انتشارات حماسه‌یاران منتشر شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «تنها زیر باران» حکایت مردی است که هیچ‌گاه آرام و قرار نداشت. همیشه دنبال این بود که چه باید بکند، برای دینش برای وطنش.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی خوش‌پوش، خوش‌سیما، خوش‌اخلاق، خوش‌خنده. انگار همه خوش‌ها را جمع کرده بود کنار هم. خیلی کلاس دارد وقتی جواب کنکور بیاید و رتبه خوب بیاوری، پزشکی قبول شوی در یک دانشگاه معتبر... اصلاً حالش قابل توصیف نیست. دیگر از خدا چه می‌خواهی؟ آخر آرزوهای یک کنکوری چیست؟ حاضری این موقعیت و موفقیت را با چه چیز بزرگتری عوض کنی؟ مثلاً پول کلانی بدهند بگویند نرو... پذیرش خارج از کشور بدهند بگویند نرو... چه می‌کنی؟

مهدی همه این‌ها را ندید گرفت و از نگاه خودش جایی رفت که بهتر از همه این‌ها بود. «تنها زیر باران»، حکایت جذاب یکی از فرزندان وطن است.

***

«تنها زیر باران»، روایتی است کوتاه و خواندنی از شهید مهدی زین‌الدین که توسط انتشارات حماسه‌یاران منتشر شده است. کتاب تلاش دارد با نگاهی دقیق‌تر، به وجوه مختلف زندگی شهید بپردازد.

طی سال‌های گذشته چند عنوان کتاب درباره شهید مهدی‌ زین‌الدین منتشر شده است اما وجه تمایز کتاب «تنها زیر باران» با آثار پیشین در این است که نویسنده کوشیده با استفاده از روایت‌های مختلف، بخش‌های متعددی از زندگی شهید را در قاب کلمات به تصویر بکشد. از بازی‌های کودکانه تا اعلامیه‌نویسی علیه رژیم شاه، از روزهای پرتلاش در جهاد سازندگی تا مأموریت‌های اطلاعاتی در مقابله با گروه‌های انحرافی در قم، از حضور در شناسایی سوسنگرد با لباس عربی تا فرماندهی اطلاعات قرارگاه نصر در کنار شهید حسن باقری، از فرمانده‌ای مقتدر و قاطع در عملیات‌های سخت و طاقت‌فرسا تا مردی مهربان و قدرشناس در کانون خانواده.

در کنار این موضوع، باید از قلم نویسنده نیز به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های کتاب «تنها زیر باران» یاد کرد؛ نثری که تلاش دارد از روایت‌های خشک فاصله بگیرد و با استفاده از تکنیک‌های مختلف، روایتی شیرین و گاه دسته‌اول را به مخاطب خود عرضه کند.

کتاب که به کوشش مهدی قربانی نوشته شده، طی ماه‌های گذشته با استقبال خوبی همراه بوده است. انتشارات حماسه‌یاران همزمان با روز بیست و هفتم آبان‌ماه،‌ سالروز شهادت شهید زین‌الدین،‌ چاپ یازدهم این اثر را در دسترس تمامی علاقه‌مندان قرار داده است.

شرافت و فضل مادر و پدر زین‌الدین، به خوبی در شخصیت او بازتاب داده شده است. زین‌الدین از کودکی با کتاب‌های کتابفروشی پدر مأنوس بود و ساعت‌ها با خواهر بزرگترش پای کتاب‌های پدر می‌نشستند و خوانندگان قهاری بودند. بعدها زین‌الدین اگرچه پزشکی دانشگاه شیراز قبول می‌شود و بورسیه فرانسه هم می‌گیرد، اما می‌فهمد که وظیفه مهمتری دارد و می‌ماند.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: درست لحظه‌ای که توپ آمده بود زیر پایش و رسیده بود جلوی دروازه، داشت گل می‌زد که چشمش افتاد به من و مامان. دیدن ما همان و نیمه کاره رها کردن بازی همان. دوید سمت خانه. سروصدای بچه‌ها، کوچه را پر کرد. داشتند بهش اعتراض می‌کردند. دم در که رسید، نفس‌نفس می‌زد. صورتش شده بود مثل لبو؛ سرخ‌سرخ. عرق روی پیشانی‌اش را با دست پاک کرد و پرسید: «چیه مامان جون، کار دارید؟» وقتی فهمید نان نداریم، گفت: «شما برید تو خونه، منم می‌رم نونوایی». پول را که گرفت، راهش را کشید و رفت. اما نه به سمت بچه‌ها، نه برای ادامه بازی، رفت که نان بگیرد.

پیشنهاد کتاب در هفته کتاب|نگاهی تازه در فضای ترجمه‌زده ادبیات نوجوانپیشنهاد کتاب در هفته کتاب| خاطره‌ای از زیارت متفاوت اسرای عراقی در جمکران/ ماجرای سربازانی که از سومالی در جنگ تحمیلی شرکت کردند

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی انتشارات حماسه‌یاران مراجعه کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هفته کتاب کتاب هفته کتاب کتاب تنها زیر باران زین الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز

نادر فلاح ضمن پیشنهاد کتاب «بایگانی ادبی پلیس مخفی» به مخاطبان نمایشگاه کتاب تهران گفت: اثر ویتالی شنتالینسکی با ترجمه بیژن اشتری کتابی درباره تاریک‌ترین دوران ادبیات روسیه و دوران وحشت بزرگ استالین است که در آن بیش از ۲ هزار نویسنده قربانی سرکوب شدند.

وی درباره جایگاه این کتاب در ادبیات روسیه عنوان کرد: پرسش اصلی کتاب «بایگانی ادبی پلیس مخفی» در مورد پنجاه سال جنایت یک رژیم مستبد با هنرمندان آن دوره است؟ در این کتاب نویسنده از سرگذشت دست‌نوشته‌هایی پرده برمی‌دارد که احتمالاً در کنج صندوق اسناد پلیس مخفی یا در گوشه‌ای از بایگانی‌های خانوادگی خصوصی، دور از توجهات گزمه‌های امنیتی، خاک می‌خورد و تلاش می‌کند تا سخنان دزدیده شده‌ی این نویسندگان را دوباره زنده کند.

نادر فلاح خواندن این کتاب را برای هر کسی که می‌خواهد با تاریک‌ترین دوران ادبیات روسیه آشنا شود را ضروری دانست و گفت: در مقدمه این کتاب آمده «بایگانی ادبی پلیس مخفی حکایت دوره‌ای تلخ و خونین است؛ حکایت شناعت و جنایت یک رژیم مستبد و حکایت دروغ‌های وقیحانه. کتابی که می‌تواند ما را از اسراری مهم در دل تاریخ ادبیات جهان مطلع کند.»

نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

دیگر خبرها

  • دیدار با خانواده شهیدی که به دست اسرائیل به شهادت رسید/ عکس
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • فهرست نامزدهای اصولگرا برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • شهیدی که قهرمان دو سنگر بود