Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@05:50:32 GMT

افزایش ۲۴ درصدی خرید برنج خارجی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۱۲۹۷

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از رشد ۲۴ درصدی واردات برنج نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش عرضه برنج داخلی سبب شد رشد قیمت این محصول شد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، حجت براتعلی از رشد ۲۴ درصدی واردات برنج نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش عرضه برنج داخلی سبب شد رشد قیمت این محصول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: طی ۸ ماه امسال ۶۶۵ هزار تن برنج خارجی وارد کشور شده است که سهم شرکت بازرگانی دولتی ایران ۲۲۰ هزار تن است.

براتعلی خاطر نشان کرد: بخشی از برنج خارجی (حدود ۴۴۵ هزار تن) نیز توسط بخش خصوصی وارد کشور توزیع شده است.

وی افزود: میزان واردات این محصول به کشور در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

براتعلی گفت: امسال تولید و عرضه‌ی برنج داخلی به بازار (به دلیل موضوع خشکسالی) کمتر شده و می‌توان گفت که رشد قیمتی برنج به این دلیل اتفاق افتاده است.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران وضعیت موجودی و ذخایر استراتژیک برنج کشور را مطلوب ارزیابی کرد.


بیشتر بخوانید: لغو ممنوعیت واردات برنج و تاثیر آن بر بازار

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی برنج

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی برنج شرکت بازرگانی دولتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد