Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به مناسبت هفته کتاب و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر، جمعی از کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی کاشمر با امام جمعه این شهرستان دیدار کردند که در این دیدار محمد فیض عارفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر در سخنانی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت و گفت: در کاشمر و کوهسرخ ۹ کتابخانه نهادی و ۵ کتابخانه مشارکتی مشغول به فعالیت می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هر چند به دلیل بروز شرایط کرونایی در دو سال اخیر با محدودیت‌های در اجرای برنامه‌های کتابخوانی و فرهنگی مواجه هستیم، ولی کتابداران تلاش می‌کنند تا بار دیگر کتابخانه‌ها به نشاط و فعالیت دوران قبل از کرونا بازگردند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کاشمر با بیان اینکه از ابتدای امسال ۹۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی کاشمر اجرا شده است، ادامه داد: از امام جمعه کاشمر درخواست می‌کنم نسبت به تشویق مردم در رابطه با موضوع کتابخوانی به ویژه سوق دادن موقوفات و خیرات به امر کتاب در خطبه‌های نمازجمعه بیاناتی را ایراد کنند و همچنین از روحانیون بخواهند که این موضوع در منابر مد نظر قرار دهند.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام دکتر طاهری امام جمعه کاشمر در سخنانی با گرامیداشت هفته کتاب و تقدیر از زحمات کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه گفت: خادمان کتاب همانند خادمان امامزاده‌ها هستند و کار ارزشمندی را انجام می‌دهند.

او افزود: مردمی که به کتاب رو بیاورند خوش عاقبت هستند چرا که بالاترین شرف که از حسب و نسب هم برتر است، فرهنگ خوب می‌باشد.
امام جمعه کاشمر ادامه داد: باید یکی از باغ‌هایی که مردم برای گذران اوقات فراغت به آنجا مراجعه می‌کنند کتابخانه‌های عمومی باشد لذا باید برای این موضوع برنامه ریزی کرد.

طاهری بیان کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی باید با تحلیل آمار کتابخوانی و کتابخانه‌ها و نیز استفاده از نظرات صاحب نظران، نقشه راه ترویج فرهنگ مطالعه در این شهرستان را تبیین کند و بر اساس این نقشه حرکت کند.

او تصریح کرد: کتاب برای ما خیلی مهم است و ما در این حوزه بسیار عقب هستیم و هر چه تلاش کنیم کم است و گفتنی است؛ امام جمعه کاشمر همچنین نسبت به برگزاری نشست روحانیون شهرستان در یکی از کتابخانه‌های عمومی اعلام آمادگی کرد.


انتهای پیام//م. د.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هفته کتاب کتابخوانی اداره کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی کاشمر امام جمعه کاشمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، در این نشست افشین کسالائی در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیازهای تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محورهای اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه  مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترسازها ( ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است