Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@08:50:02 GMT

تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۱۹۷۱

تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در پاریس

خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون در حال پوشش تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها در شهر پاریس پایتخت فرانسه در سومین سالگرد آغاز این جنبش مردمی در اعتراض به ناکامی های دولت کشورشان است.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، صدها معترض در «پاریس» پایتخت فرانسه در حال تظاهرات هستند.

تظاهرات کنندگان امروز اعلام کردند که علیه اقدامات دولت در خصوص همه گیری کرونا از جمله الزام به تزریق واکسن، واکسیناسیون کودکان و نیز قانون پیشنهادی «گذرنامه سلامت» از سوی دولت فرانسه معترض هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با این قانون، همراه داشتن «گذرنامه سلامت» برای حضور در مکان‌های عمومی مثل رستوران‌ها الزامی است؛ لذا فقط افراد واکسینه شده یا کسانی که تست کرونا منفی داشته باشند می‌توانند از کافه‌ها، قطارهای درون شهری یا هواپیما استفاده کنند.

معترضان بر این باورند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با این کار نوعی «دیکتاتوری سلامت» راه انداخته و مردم را مجبور می‌کند بر خلاف میل خود واکسن بزنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از ۱۷ ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان آغاز شد؛ ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

پارلمان فرانسه چندی پیش لایحه «ضد خرابکاری» دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواهان استعفای او هستند./مهر

آتش‌سوزی وسیع در ساختمانی در مرکز پاریس

رسانه ها از وقوع آتش سوزی نسبتا بزرگی در یک ساختمان در مرکز پاریس خبر دادند.

به گزارش ایسنا، امروز (شنبه) آتش سوزی مهیبی در یک ساختمان در مرکز پاریس رخ داد که به دنبال این حادثه ابرهایی از دود، فضای اطراف این ساختمان را فرا گرفت.

پلیس در اطلاعیه ای اعلام کرد: نیروهای آتش نشان در محل حادثه حضور دارند و از مردم درخواست کرده که در محل وقوع حریق تجمع نکنند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز جزئیاتی در مورد علت وقوع این حریق منتشر نشده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: تظاهرات اعتراضی جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد

در حالی‌که ۳ ماه به بازی‌های المپیک پاریس باقیمانده، مقامات فرانسوی رسماً خواستار قرض گرفتن سیستم دفاع هوایی یونان برای بازی‌های المپیک شدند.

به گزارش فارس، براساس گزارش‌های روزنامۀ یونانی «کاتیمرینی»، فرانسوی‌ها به‌طور خاص درخواست انتقال سامانۀ موشکی زمین به هوای کوتاه‌برد کروتال را از نیروی هوایی یونان کرده‌اند.

پیش از این اپراتور فرودگاه‌های پاریس اعلام کرده آسمان منطقۀ پاریس برای مراسم افتتاحیه ۶ ساعت بسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • دفاع از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • دفاع عجیب از عملکرد اقتصادی دولت: کسی اعتراضی ندارد!
  • احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال
  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴