Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالیان ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان، اظهار کرد: تاکنون ۷۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال شامل ۸۵۶ هزار و ۷۰۹ نفر هر دو دوز واکسن و ۸۸ درصد شامل یک میلیون و ۶۸ هزار و ۹۷۰ نفر یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: وضعیت شهرستانهای کمیجان و محلات که در واکسیناسیون عقب‌تر از سایر شهرستان‌ها بودند، بهتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: به جز شهرستانهای اراک و آشتیان، بقیه شهرستانها به صورت ۱۰۰ درصد نسبت به تزریق دوز اول واکسن کرونای دانش آموزان اقدام کرده‌اند. همچنین در آشتیان ۹۸ درصد دوز اول و در اراک ۸۷ درصد دوز اول را تزریق کرده‌اند که نیاز است تا پیگیری جدی تری برای انجام کامل آن صورت گیرد.

جمالیان عنوان کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه عارضه‌ای برای دانش آموزان به وجود نیامده است و خانواده‌ها نگرانی نداشته باشند.

وی با اشاره به عدم مشخص شدن میزان واکسیناسیون در قشر فرهنگیان، استادان و دانشجویان، گفت: متأسفانه شاهدیم که برخی مدارس پس از بازگشایی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند به طوری که فاصله گذاری اجتماعی به درستی رعایت نمی‌شود و استفاده از ماسک نیز جدی گرفته نمی‌شود. همین باعث شد تا یکی از مدارس پلمپ شود. البته با این حال خدا را شکر هیچ گونه افزایش ابتلاء به کرونا در دانش آموزان مشاهده نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ۶ نوع واکسن در استان مرکزی برای تزریق وجود دارد، عنوان کرد: برکت، اسپایکوژن و پاستوکووک واکسن‌های ایرانی و سینوفارم، آسترازنکا و اسپوتنیک واکسن‌های خارجی در دسترس هستند.

وی با اشاره به ابتلای محدود افراد به ویروس آنفلوآنزا در استان، گفت: شهرستان‌های ساوه و اراک به ترتیب بیشترین مبتلا به این ویروس را نسبت به جمعیت دارند و البته سایر شهرستانها ابتلای بسیار محدود داشته یا اصلاً گزارشی از آنفلوآنزا در آنها نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گزارشی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان نداشته‌ایم.

جمالیان در پایان بیان کرد: از ابتدای این هفته رنگ بندی کرونایی استان از نارنجی و قرمز خارج شد و تجربه نشان داده پس از بهبود شرایط، عادی انگاری در مردم شکل می‌گیرد بنابراین نیاز ضروری است تا رسانه‌ها بر لزوم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید جدی داشته باشند.

کد خبر 5356526

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک دانشگاه علوم پزشکی اراک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ویروس کرونا هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر زلزله آمار کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه بسیج عکس استانها کتاب و کتابخوانی آلودگی هوا زمین لرزه لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود