Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدهادی ایمانیه روز شنبه در آئین گرامیداشت آغاز هفته بسیج که در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جایگاه و اهمیت بسیج و نیروهای بسیجی در کشور اظهار کرد: هر فردی از این جامعه که دلسوزانه برای مردم، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گام بردارد، بسیجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نقش بسیج در حوزه های پزشکی و پیراپزشکی بر هیچ فردی پوشیده نیست، اظهار کرد: به ویژه اینکه بسیجیان در بحران کرونا با مشارکت در امر پیشگیری و درمان بیماران افتخارآفرین بودند.

استاندار فارس با قدردانی از سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس و کانون بسیج جامعه پزشکی دانشگاه به پاس تلاش در بحران کرونا به ویژه در امر واکسیناسیون علیه این بیماری، به پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در فرآیند واکسیناسیون علیه کرونا اشاره کرد و از مسئولان به ویژه بسیجیان دانشگاه خواست تا برای حفظ این جایگاه و تقویت ایمن سازی عمومی مردم استان در برابر این بیماری، بیش از پیش تلاش کنند.

ایمانیه با اشاره به دیگر رسالت های بسیجیان در عرصه های مختلف سلامت، مشارکت در پیشبرد برنامه های واکسیناسیون، همچنین  پیشگیری از بیماری های غیرواگیر نظیر بیماری های قلبی عروقی، انواع سرطان ها و سوانح و حوادث ترافیکی را از دیگر مسوولیت های بسیجیان عنوان کرد.

دکتر ایمانیه با تأکید بر ضرورت تقویت اعتماد مردم نسبت به دولت، گفت: وظیفه دولت زنده نگه داشتن امیدها است و همه مسوولان و مدیران نظام باید برای این امر تلاش کنند.

استاندار فارس تکمیل چرخه خدمات پزشک خانواده در استان را از دیگر ضرورت های حوزه سلامت در استان عنوان کرد و گفت: آموزش و پژوهش در دانشگاه ها نیز باید با اقدامات و تلاش های بسیجی وار و جهادی، متحول شود.

دکتر ایمانیه تأکید کرد: مسئولان سلامت استان با نگاه عدالت محوری  نسبت به راه اندازی و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و اعزام متخصصان به ویژه به مناطق محروم استان، گام بردارند.

او با بیان اینکه گام ها برای ارتقای سطح سلامت مردم باید بسیجی وار باشد، اظهار کرد: بسیج می تواند در توزیع و مصرف دارو و تولید، توزیع، واردات و صادرات حوزه غذا نیز جهادی عمل کند و در سازندگی و تکمیل پروژه های عمرانی مانند ساخت خانه های بهداشتی و پایگاه های اورژانس، مشارکت فعال داشته باشند.

ایمانیه با اشاره به مشارکت بسیجیان در بحران کرونا، حضور و همکاری آنان را افتخارآفرین خواند.

استاندار فارس با اعلام حمایت مجموعه استانداری از دانشگاه های استان، اظهار کرد: مدیریت استان همراه با دانشگاه های استان است و برای ارتقای وضعیت فارس به ویژه در حوزه بهداشت و درمان مشارکت دارد.

بسیجیان در تمامی سختی ها و مواقع حساس، با جانفشانی خدمت کردند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این آئین اظهار کرد: بسیجیان در تمامی سختی ها و مواقع حساس، با جانفشانی خدمت کردند.

 دکتر سید وحید حسینی ادامه داد: تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در سال های سخت جنگ، سرمنشاء خیرات و برکات زیادی بوده است و بعد از جنگ نیز بسیج به عنوان یکی از بزرگ ترین و محکم ترین نهادهای کشور، مطرح بوده است.

او اظهار کرد: بسیج یک مکتب است و بسیجیان همواره بدون ادعا و نام و نشان در تمامی سختی ها و مواقع حساس کشور با جانفشانی خدمت می کنند و این ایثار و ازخودگذشتگی، تواضع و فروتنی، شاخص اخلاق یک بسیجی است.

دکتر حسینی ضمن ارج نهادن به مقام والای شهیدان به ویژه شهدای بسیجی عرصه سلامت، از زحمات تمامی مدافعان سلامت که در این سال ها به ویژه در بحران همه گیری کروناویروس در تمامی عرصه ها خوش درخشیدند، تقدیر کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد که با حضور گسترده این بسیجان و تلاش ها و خدمات آنان در تمامی عرصه های مختلف کشور، زمینه ظهور حکومت جهانی قطب عالم امکان، حضرت ولی عصر (عج) فراهم شود.

بسیجیان؛ جهادگران واقعی و طلایه داران خدمت به مردم

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با اشاره به خدمات بسیجیان به عنوان جهادگران واقعی و طلایه داران خدمت برای مردم، اظهار کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه تمدن سازی نوین اسلامی می بایست به موضوعات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توجه کرد.

سرهنگ «قاسم علیپور» نهادسازی را از اقدامات برجسته تاریخ صدر اسلام و از جمله تدابیر پیامبر اکرم (ص) در جنگ ها و مقابله با دشمنان برشمرد و افزود: اکنون نیز این نهادسازی در قالب تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) محقق شده که همچنان به عنوان یک حرکت مردمی، سند پرافتخاری در خدمت رسانی به کشور بوده است.

او با اشاره به ایثارگری های بسیجیان به ویژه در دوران اپیدمی کروناویروس، از خدماتی همانند غربالگری بیماران، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، جمع آوری کمک های مومنانه و واکسیناسیون نام برد و اظهار کرد: بسیجیان همواره در کنار سپیدپوشان عرصه سلامت و در خط مقدم نبرد با این بیماری، خوش درخشیدند.

سرهنگ علیپور تاکید کرد: بسیجی بودن یک حرکت احساسی صرف نیست؛ بلکه داشتن بصیرت شرط اساسی روحیه بسیجی است و تنها با این روحیه است که می توان بر نقشه های شوم دشمنان غلبه کرد و ایران اسلامی را به اوج قله های سعادت رساند.

مسوول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان نیز ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته بسیج به تمامی بسیجیان جامعه پزشکی استان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بسیج را پاره تن مردم خواندند، گفت: در راستای تحقق این فرمایش، پویش «یک خدمت» در مجموعه سلامت استان راه اندازی می شود.

سرهنگ «حسین صمصام» در این زمینه توضیح داد: در این پویش هدف این است که با مشارکت ۳۰ هزار نفری اعضای مجموعه سلامت فارس، بتوانیم ۳۰ هزار خدمت را تا ۳۰ روز آینده به مردم استان ارائه کنیم.

برپایی غرفه سلامت در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برپایی غرفه‌های سلامت با ارائه خدمت به مراجعه کنندگان در زمینه غربالگری بیماری دیابت، فشارخون و BMI تا پایان هفته بسیج، در ورودی ساختمان مرکزی دانشگاه و برپایی نمایشگاه عکس، از دیگر ویژه برنامه های آغاز هفته بسیج در ساختمان مرکزی دانشگاه بود. همچنین این برنامه با اجرای سرود دانش آموزی و تقدیر از جهادگران و بسیجیان عرصه سلامت همراه بود. 

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی شیراز هفته بسیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز هفته بسیج دانشگاه علوم پزشکی شیراز هفته بسیج فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز استاندار فارس جامعه پزشکی هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: ۴۷ درصد زایمان‌هایی که در استان انجام شده طبیعی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمدمهدی مجذوبی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ماما با اشاره به نقش مامایی در پروسه سلامت مادر و نوزاد، اظهار داشت: با وجود تلاش جامعه مامایی و مراقبین سلامت، حدود 47 درصد زایمان‌های انجام شده در سال گذشته طبیعی بوده که مستلزم فرهنگ‌سازی و اقدامات گسترده‌تری برای افزایش این مهم است.

وی به نقش اثرگذار ماما در روند زایمان و سلامت مادر و نوزاد، اشاره کرد و گفت: اخلاق حرفه‌ای در روند کار ماما عنصری بسیار مهم است به ویژه در محور جوانی جمعیت و حفظ کرامت مادری، اخلاق حرفه‌ای بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه مامایی با اغلب شاخص‌های جهانی سلامت از جمله سزارین، زایمان طبیعی، مورتالیتی نوزاد و مادر در ارتباط است، تصریح کرد: بنابراین تقویت توانمندی این قشر موضوع مهمی است که یاید مورد توجه قرار گیرد.

مجذوبی از برگزاری دوره‌های مهارتی برای ماماها و به‌روزرسانی آن‌ها خبر داد و گفت: بدون شک بخش مهمی از موفقیت در حوزه مراقبت‌های سلامت، مرهون تلاش خانواده مامایی است.

وی با تاکید بر اینکه هنوز روند جمعیت با کاهش مواجه است، اما شیب کاهشی کند شده، عنوان کرد: نقش ماماها در افزایش و طرح جوانی جمعیت انکارناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه سبک زندگی به عنوان عامل اصلی بحران جمعیت مطرح است، تصریح کرد: علوم‌ پزشکی در کنار دیگر دستگاه‌ها وظایفی در این خصوص دارد به ویژه در شهرستان‌ها باید مطالبه از دستگاه‌های اثرگذار مشخص شود‌.

مجذوبی به مسائل و دغدغه‌های قشر ماما اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات جامعه مامایی مانند مشکل جذب نیرو منبعث از  سیاست‌گذاری‌های کلان کشور است‌. موضوع فوق‌العاده خاص که طرحی ملی است در طول دو سال گذشته پیگیری می‌شد که در هفته‌های آتی با جزییات ابلاغ خواهد شد و به‌نظر می‌رسد مشمول گروه مامایی نیز خواهد بود.

وی گفت: با توجه به تعدد خدماتی که جامعه مامایی ارائه می‌دهند،  لازم است حمایت‌ها از این قشر پر تلاش و اثرگذار با حمایت مدیران ستادی سر و سامان بیشتری بگیرد.

540 مورد انصراف از سقط در همدان

فاطمه ترکمان‌اسدی در این مراسم، اظهار داشت: این جمع مؤثر مجموعه‌ای ارزشمند، فاخر و اثرگذاری در حوزه سلامت ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در تناسب جمعیتی دانشگاه، حضور مؤثر بانوان ماما باعث تقویت عملکرد حوزه سلامت شده است، تصریح کرد: از حضور تک تک شما در حرفه و نقش‌های مامایی قدردانی می‌کنم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه برای افق پیشرو، برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است که با حضور همه ارکان سلامت به ویژه جامعه مامایی به آن‌ها دست خواهیم یافت، گفت: در حال حاضر 60 درصد مادران باردار، حین بارداری به مراکز  بهداشت مراجعه کرده و از مراقبت‌های مامایی بهره‌مند می‌شوند.

ترکمان اسدی افزود: باید تلاش کنیم تا افراد بیشتری قبل از بارداری به مراکز ما مراجعه کنند و مراقبت‌های بارداری را مبتنی بر مشاوره‌های لازم قبل و حین بارداری دریافت کنند.

وی از فوت 8 مادر باردار در سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا باید شاخص‌های مراقبت حین بارداری افزایش کمی و‌ کیفی داشته باشد و امیدواریم که هیچ مادر بارداری به دلیل مسایل مرتبط با بارداری از دست نرود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه حاملگی در گروه سنی ویژه، مستلزم مراقبت ویژه و بیشتر است و باید به صورت تیمی در بخش خصوصی و دولتی از این مراقبت‌ها بهره‌مند شوند، گفت: بنابراین از ماماهای بخش خصوصی درخواست داریم در تقویت مراقبت‌های گروه ویژه، همکاری بین‌بخشی بیشتری با ما داشته باشند.

ترکمان اسدی با بیان اینکه به لطف خدا و همت همکاران حوزه بهداشت، در سال گذشته 540 مورد انصراف از سقط داشتیم، تصریح کرد: در این راستا مشاوره‌های فرزندآوری و ازدواج باید ارتقا یابد و منشور کرامت مادری هم در بخش خصوصی و هم دولتی باید مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به این ضرورت که قداست و حرمت رشته مامایی با ارتقای توانمندی‌ها حفظ می‌شود و لازم است با تقویت توانمندی‌های این قشر زحمتکش با قوت و قدرت در تداوم توفیقات حوزه سلامت بکوشیم، افزود: از جمله پرچمداران ابربحران جمعیت و سالخوردگی ماماها هستند که لازم است در کنار مدیران عرصه سیاستگذاری و برنامه‌ریز حضور و فعالیت مؤثری داشته باشند تا در کنار هم کشور را از این بحران برهانیم.

رسول سلیمی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان  نیر در این مراسم، با اشاره به اینکه حدود پنج درصد از جمعیت کارکنان حوزه درمان دانشگاه معادل 715 نفر را ماماها تشکیل می‌دهند اظهار داشت: یکی از معضلات اساسی جامعه امروز، جوانی جمعیت و کرامت مادری است که ماما در رفع این معضل نقش اساسی دارد.

وی گفت: ماما در کیفیت بارداری و زایمان مادر و نوزاد نقش برجسته‌ای دارد که با حفاظت و حراست از جایگاه مامایی می‌تواند به تقویت کیفیت این پروسه کمک کرد.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند