Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا، با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به پوشش ۸۶ درصدی واکسیناسیون نوبت اول در افراد بالای دوازده سال و همچنین پوشش ۷۳ درصدی واکسیناسیون کامل در افراد بالای دوازده سال استان فارس، بر اهمیت واکسیناسیون عمومی در جامعه برای عبور از پاندمی کرونا تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه از مردم فارس به ویژه کسانی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اما برای تزریق دُز دوم مراجعه نکرده اند، خواست هر چه زودتر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تعیین شده در سطح استان، برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا اقدام کنند تا با هوشمندی و مشارکت همگانی بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم.

دکتر حسینی همچنین با تقدیر از عوامل اجرایی برنامه واکسیناسیون علیه کرونا در فارس اضافه کرد: آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می دهد، واکسیناسیون بر کاهش موارد فوت ناشی از کرونا تاثیر جدی دارد.

وی اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹، وضعیت آمار مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف استان و آخرین آمارهای جانباختگان این بیماری در شیراز و دیگر شهرستان های استان، روند انجام تست های pcr و سریع، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، عملکرد تیم های واکسیناسیون کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و میزان موجودی واکسن کرونا در استان، را ارزیابی کرد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در خصوص مواردی مانند وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، فعالیت مراکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های تشخیصی کرونا و تحلیل های آماری کووید۱۹، مطالبی ارائه کردند.

بهبودی ۴۸۱ هزار و ۸۳۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در فارس
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز شنبه بیست و نهم آبان ۱۴۰۰، ۴۸۱ هزار و ۸۳۸ بیمار کووید۱۹ در فارس بهبود یافته اند، تازه ترین آمارهای کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون را اعلام کرد.

دکتر سید روح الله حسینی با اعلام تازه ترین آمارهای مربوط به کرونا در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۹۸۴ تست کرونا شامل یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۷۰۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۳۷ هزار و ۲۴۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۴۳ هزار و ۲۷۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۶ هزار و ۸۳۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۹۴ هزار و ۸۱ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۴۸۱ هزار و ۸۳۸ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها مرخص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه ۱۴۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۳۵۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۷۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 حسینی با اشاره به جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را هفت هزار و ۱۷۹ نفر اعلام کرد.

او با بیان اینکه مجموع تزریق واکسن کرونا در فارس به پنج میلیون و ۷۲۵ هزار و ۴۶۵ دُز رسیده است، اظهار کرد: با تلاش مدافعان سلامت حوزه بهداشت در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تاکنون سه میلیون و ۱۱۰ هزار و ۹۳۹ دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۶۱۴ هزار و ۵۲۶ دُز دوم واکسن کرونا به جمعیت هدف در فارس تزریق شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: در پی مصوبه ستاد ملی کرونا، از ابتدای آذر طرح محدودیت هوشمند در کشور اجرا می شود، بنابراین افرادی که واکسن نزده اند ممکن است برای دریافت خدمات و استفاده از امکانات شهری دچار محدودیت شوند، که لازم است افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند، هر چه زودتر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون سطح استان مراجعه کنند.

دکتر حسینی تأکید کرد: همچنین لازم است با مراجعه به پایگاه salamat.gov.ir ضمن بررسی کارت واکسن کرونا، این کارت را دریافت و برای استفاده از خدمات شهری به همراه داشته باشیم.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون کرونا دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون شیراز فارس دانشگاه علوم پزشکی ابتدای شیوع واکسن کرونا هزار و ۸۳۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد

بنا بر اعلام وزارت حج و عمره عربستان، زائر بیت الله الحرام باید واکسن مننژیت را دریافت کرده باشد، به طوری که مدت زمان دریافت آن از ۱۰ روز کمتر و از ۵ سال بیشتر نباشد.

همچنین، مقامات بهداشتی کشوری که زائر بیت الله الحرام به سرزمین وحی اعزام می‌کنند، باید از دریافت واکسن به موقع وی اطمینان حاصل کنند و نام واکسن مصرفی و تاریخ دریافت آن را در گواهی واکسیناسیون بنویسند.

زائر باید واکسنی متشکل از حداقل یک دوز واکسن فلج اطفال خوراکی دو ظرفیتی یا واکسن فلج اطفال غیرفعال دریافت کند.

در همین راستا، وزارت بهداشت عربستان توصیه کرد کشور‌هایی که زائران آنها عازم به سرزمین وحی هستند، توجه داشته باشند که وی از بیماری‌هایی که با حداقل سلامت جسمانی منافات دارد و زائر نمی‌تواند با آنها مناسک انجام دهد، عاری باشد.

وزارت بهداشت عربستان به مواردی مانند نارسایی پیشرفته کلیه که نیاز به همودیالیز یا دیالیز صفاقی دارد، نارسایی قلبی پیشرفته که علائم آن در حالت استراحت یا با حداقل فشار فیزیکی ظاهر می‌شود، بیماری‌های مزمن ریوی که نیاز به استفاده متناوب یا مداوم از اکسیژن دارند، سیروز پیشرفته کبدی همراه با علائم نارسایی کبد مانند: آسیت، خونریزی واریس، یا تشنج یا از دست دادن هوشیاری و بیماری‌های عصبی شدید که شناخت را مختل می‌کنند یا با ناتوانی‌های حرکتی شدید همراه هستند و پیری همراه با زوال عقل اشاره کرده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عربستان؛ زائران مبتلا به بیماری‌های مزمن، علاوه بر مقدار کافی از دارو‌هایی که مصرف می‌کنند، مدارک مربوط به وضعیت سلامتی خود را به همراه داشته باشند و در وسایل همراه خود قرار دهند، علاوه بر این که در برابر بیماری‌های مورد هدف واکسیناسیون‌های اولیه مانند دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله ایمن شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تکمیل مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود