Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@11:29:36 GMT

افزایش ابتلا به کرونا در ۳شهر خوزستان

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۲۲۷۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به افزایش بروز ابتلا به کرونا در سه شهر استان خوزستان هشدار داد. ناطقان: دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۹ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ادامه روند کاهشی بیماری در خوزستان، اظهار کرد: اهواز بعد از حدود دو سال برای اولین بار در وضعیت آبی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا وی افزود: این هفته در سه شهرستان بندر ماهشهر، شادگان و دشت آزادگان نگرانی داریم زیرا بروز بیماری در این شهرستان‌ها افزایشی شده است بنابراین باید در این شهرها  طرح شهید سلیمانی برای بیماریابی و رهگیری بیماری سرعت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم مراقبت فرمانداران در خصوص کنترل بیماری و کنترل تعداد بستری‌ها، بیان کرد: مشاهده شده که در رامهرمز یک پزشک، ۲۶ بیمار مشکوک به کرونا را در بخش اطفال بیمارستان بستری کرده بود در حالی که هیچ کدام از این بیماران به کرونا مبتلا نبودند.

وی با اشاره به فصل شیوع آنفلوآنزا و تشابه علائم بالینی آن با کرونا، گفت: در دزفول نیز دیدیم آمار بستری‌ها در دو سه روز بسیار افزایش یافته بود و یک متخصص طب اورژانس هر بیمار با علامت سرفه را به عنوان بیمار مشکوک به کرونا بستری می‌کرد.

ابول‌نژادیان افزود: این روند علاوه بر افزایش بستری‌ها، موجب تغییر رنگ شهرستان می‌شود بنابراین علاوه بر مراقبت دانشگاه‌های علوم پزشکی، فرمانداران نیز باید روزانه لیست بستری‌ها را از مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان دریافت و مراقبت کنند تا بستری بیش از حد لازم انجام نشود.

وی با اشاره به میزان پوشش واکسیناسیون در استان خوزستان گفت: پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در حوزه دانشکده علوم پزشکی بهبهان در نوبت اول ۸۹ درصد و در نوبت دوم ۷۲ درصد، پوشش واکسیناسیون در حوزه دانشکده علوم پزشکی شوشتر در نوبت اول ۸۱ درصد و در نوبت دوم ۵۶ درصد، پوشش واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نوبت اول ۷۸.۳ درصد، پوشش واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دزفول در نوبت اول ۷۷ درصد و در نوبت دوم ۶۰.۷ درصد و پوشش واکسیناسیون در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نوبت اول ۶۹ درصد و در نوبت دوم ۴۲.۶ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه دو شهر شادگان و کارون پوشش واکسیناسیون کمتر از ۶۰ درصد دارند، افزود: هفته گذشته ۹ شهر استان خوزستان پوشش واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد داشتند که اکنون این تعداد به ۱۳ شهر افزایش یافته است. تعداد شهرهای بین ۷۰ تا ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون نیز از هشت شهر به پنج شهر رسیده است اما پوشش واکسیناسیون ۶۰ تا ۷۰ درصد از هشت شهر به ۹ شهر افزایش یافته است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون در شهرهای بهبهان، اهواز، دزپارت و آغاجاری از متوسط کشور بالاتر است. در هفته گذشته سرعت واکسیناسیون نیز در لالی و اهواز شرق بیشتر از شهرهای دیگر بوده است.

ابول‌نژادیان بیان کرد: بیشترین واکسیناسیون دانش‌آموزی در هفته گذشته در امیدیه و کرخه بوده است اما هنوز میانگین پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزی در استان خوزستان به عدد قابل قبولی نرسیده است.

وی با اشاره به تاخیر برخی افراد برای دریافت دوز دوم واکسن، افزود: در شوشتر ۵۳ درصد، آغاجاری ۴۸ درصد، شادگان ۴۶ درصد و بهبهان ۳۷ درصد افرادی که نوبت تزریق دوز دوم‌شان رسیده است، برای تزریق دوز دوم تاخیر داشته‌اند بنابراین نباید دوز دومی‌ها فراموش شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تقویت روند فراخوان و مشاوره تلفنی، فراخوان دانش‌آموزی و واکسیناسیون خانه به خانه به ویژه در شهرهای با پوشش واکسیناسیون کمتر از ۷۵ درصد از جمله راهبردهای افزایش پوشش واکسیناسیون است.

وی بیان کرد: قرارگاه فرهنگی واکسیناسیون کووید – ۱۹ ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان به منظور برنامه‌ریزی برای اقناع‌سازی و روشنگری جامعه تشکیل خواهد شد. تشکیل این قرارگاه به شهرهای با پوشش واکسیناسیون کمتر از ۷۵ درصد نیز ابلاغ شود. منبع: ایسنا برچسب ها: افزایش ابتلا ، کرونا ، خوزستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش ابتلا کرونا خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پوشش واکسیناسیون در حوزه درصد و در نوبت دوم استان خوزستان نوبت اول بستری ها دوز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته تا کنون به بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات جدید، مجهز شده اند، گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

او افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم طرح فعال است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی و جراحی عمومی در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

بیشتر بخوانید

 بیش از هزار نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • چند درصد ایرانی‌ها آسم دارند؟ بالاترین میزان ابتلا در این سن