Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سردار سیدصادق حسینی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز در آیین تجلیل از مدافعان سلامت و فعالان طرح "شهید سلیمانی" در دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: تلاش تیم‌های مشارکت کننده در قالب طرحی که با نام شهید سلیمانی مزین شده، همگام با همت مدافعان سلامت، موجب عبور از کرونا و شرایط اولیه و سخت بیماری کووید۱۹ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی را قطع زنجیره ویروس کرونا برشمرد و اضافه کرد: با اجرای این طرح و تشکیل تیم‌های مراقبتی، نظارتی، حمایتی و بیماریابی سطح مراجعات به بیمارستان‌ها، تعداد ابتلا و مرگ و میر‌ها کاهش یافته است.

او ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان، افزود: قدردان از خودگذشتگی‌های کسانی هستیم که در شرایط سخت مواجه با ویروس مهلک کرونا در راستای حفظ سلامت، امنیت و جان مردم با خدای خود عهد و پیمان بستند و با غیرت و انگیزه، شجاعانه در این راه جنگیدند تا امنیت و سلامت مردم در برابر این بیماری تضمین شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان  با قدردانی از رییس دانشگاه علوم پزشکی، معاونین و کادر بهداشت و درمان استان برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا، گفت: تلاش و کوشش جامعه پزشکی کردستان در این زمینه قابل ستایش، تقدیر و اجر و پاداش آنان فقط با خدای بزرگ است.

حسینی ضمن یادآوری خاطرات دفاع مقدس و تلاش جهادگونه مجموعه درمان، بسیجیان و همه مدافعان سلامت، ادامه داد: این ۲ قشر در آن دوران سخت و دشوار با نقش آفرینی خود و امروز با تفکر بسیجی و انقلابی به واسطه اپیدمی کرونا دوشادوش هم در کارزار با این بیماری بی وقفه در نبرد هستند و در مقابل این ویروس، جهادی بی نظیر را به نمایش گذاشته‌اند.

او تاکید کرد: هر چند امروز آتش، بمباران و انفجار محسوس و قابل مشاهده نیست، اما مدافعان سلامت در مقابل این بیماری از مرگ استقبال کردند تا نجات‌بخش زندگی دیگران باشند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان  با بیان اینکه طبق اعلام آمار دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکنون ۷۳ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال در استان دُز اول و ۵۲ درصد نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: امید است با اراده آهنین و اعتقاد راسخ و با همکاری سایر دستگاه‌ها، ارگان‌های مرتبط و استقبال مردم به درصد بیشتری از پوشش واکسیناسیون در استان دست یابیم تا همه در برابر این بیماری ایمن شوند.

حسینی با اشاره به اقدامات نیرو‌های بسیج و بسیجیان جامعه پزشکی در دوران شیوع بیماری کرونا تاکنون، اظهار داشت: روحیه جهادی و تفکر بسیجی در قالب طرح شهید سلیمانی، رزمایش کمک‌های مؤمنانه، تهیه و توزیع ماسک و موادضدعفونی و انجام خدمات پزشکی رایگان در راستای محرومیت زدایی در مناطق محروم از جمله این خدمات برجسته است.

کردستان از استان‌های موفق در اجرای طرح شهید سلیمانی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت فرارسیدن ایام مبارک هفته بسیج، از همه ارگان‌ها، فعالان، امدادگران و تلاشگران حوزه‌های مختلف که در اجرای طرح شهید سلیمانی همگام با دانشگاه، سپاه و هلال احمر مشارکت چشمگیری داشته‌اند قدردانی کرد و اظهار داشت: در بررسی عملکرد تیم‌های مجری طرح شهید سلیمانی شاهد اقدامات مطلوب و تلاش بی وقفه نیرو‌های مذکور هستیم که در راستای اجرای این طرح جهادگونه خدمت می‌کنند.

 فرزین رضاعی یادآور شد: اکنون که یک سال از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی می‌گذرد، امیدواریم با تداوم بهره‌مندی از این ظرفیت عظیم، شاهد موفقیت‌های بیشتری در کنترل این اپیدمی باشیم.

او اضافه کرد: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر شعار هر خانه یک پایگاه سلامت به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که توسط وزارت بهداشت، سازمان بسیج و هلال احمر طراحی و به اجرا گذاشته شد، آثار مثبتی را به همراه داشته و در این زمینه کردستان جزو استان‌های موفق در اجرای این طرح است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان رهگیری هوشمند، بیماریابی فعال، قرنطینه خانگی، آموزش، اطلاع‌رسانی، شناسایی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و مشارکت در اجرای واکسیناسیون را از مهمترین راهبرد‌های اساسی این طرح برشمرد و گفت: امیدواریم با همگرایی، مشارکت و همنوایی با قوت بیشتر و تکیه بر فرهنگ بسیجی بر مشکلات فائق آییم و شاهد پوشش واکسیناسیون همگانی باشیم.

رضاعی با بیان اینکه دریافت واکسن کرونا علیه این ویروس وظیفه میهنی، شرعی و دینی در راستای تأمین سلامت خود و جامعه است، ادامه داد: پوشش همگانی این امر مستلزم همکاری مجدانه ارگان‌های مرتبط و همه آحاد جامعه است.

او یادآور شد: امنیت و سلامت دو مولفه مهم و تأمین آن رسالت متولیان امر است به همین دلیل در حال حاضر در بالاترین سطوح ملی بهتر شدن وضع موجود با پوشش واکسیناسیون اکثریت محقق می‌شود.

در پایان این مراسم با اهدای جوایز و لوح تقدیر، از مدافعان سلامت و فعالان طرح شهید سلیمانی در کردستان تجلیل شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقابله با کرونا مدافعان سلامت کردستان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اجرای طرح شهید سلیمانی مدافعان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی

احسان محمدحسنی، مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج در کتاب «سلیمانی عزیز ۲»، صفحه ۱۹۴ به خاطره جالبی از نگاه سردار سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه به سریال پایتخت ۵ و سکانس‌های مربوط به داعش اشاره دارد. همچنین سیروس مقدم کارگردان این سریال خاطراتی از ساخت این قسمت‌ها دارد. این روز‌ها که پخش این سریال پرمخاطب در شبکه‌ای فیلم به قسمت‌های حساس حضور خانواده نقی معمولی و همراهانش در سوریه و درگیری با داعش رسیده، بد نیست این خاطرات شیرین را مرور کنیم.

سردار سلیمانی هماهنگ کرد تا عوامل فیلم با اسیران داعشی صحبت کنند

به گزارش همشهری، در کتاب «سلیمانی عزیز ۲» به نقل از مدیر سازمان هنری رسانه‌ای اوج می‌خوانیم: وقتی قرار شد پایتخت ۵ ساخته شود، تیم را بردیم دیدار حاج قاسم. حاجی خیلی کمک کرد تا بچه‌ها با فضای سوریه و مدافعین حرم آشنا بشوند؛ حتی هماهنگ کرد با یکی دوتا اسیر داعشی صحبت کنند. فیلم‌نامه که نهایی شد، یک روز صبحانه مهمان حاج قاسم شدیم. همین که فهمید آخر سریال قرار است بابا پنجعلی شهید شود و در کربلا یا مشهد خاکش کنند، گفت: «فیلم‌نامه رو عوض کنید، همه این خونواده باید صحیح و سالم برگردن ایران.» کارگردان و نویسنده با تعجب نگاهی کردند و گفتند: «نمیشه! ما می‌خوایم قصه این‌طور تموم بشه.» حاجی وقتی دید قبول نمی‌کنند، غیرتمند گفت: «مگر ما مرده باشیم که یکی از این خونواده به دست داعش شهید بشه!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود

سیروس مقدم کارگردان خلاق و خوشفکر این سریال در خصوص این سری از مجموعه پایتخت در یک گفت و گویی مطبوعاتی می‌گوید: پرمخاطبترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که حملات زیادی هم به آن شد. این سریال با توصیه حاج قاسم سلیمانی ساخته شد. نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت ۵» مثبت بود و فقط یک نگرانی داشتند که انتهای قصه چه می‌شود که ما گفتیم خانواده نقی با رشادت و جانفشانی خودشان را از مهلکه جنگ نجات می‌دهند و در نهایت یک بالگرد سوری این خانواده را از مخصمه نجات می‌دهد. سازمان اوج همفکر و ناظر بر کار بود و قسمت به قسمت فیلمنامه، هم به اوج و هم تلویزیون داده می‌شد و کاملا هماهنگ بودیم... یک صبح زود خدمت‌شان (سردار سلیمانی) رسیدیم، زیرا می‌خواستند سرشان خلوت‌تر باشد و مفصل صحبت کنند. من از فحوای کلامشان متوجه شدم پایتخت‌های دیگر را هم دیده‌اند. ایشان نظراتی داشتند که بحق هم درست بود. ضمن این‌که به ما مشاورانی برای کار معرفی کردند و فقط نگران فینال قصه بودند که قهرمانان نجات پیدا کنند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم

مقدم در ادامه می‌افزاید: بار‌ها من و محسن تنابنده جلسات مفصلی با رده‌های بالای عملیات سوریه داشتیم و پای خاطرات آن‌ها نشستیم و نوشتیم، حتی خودم یک بار پیش سردار سلیمانی رفتم و راجع به پایتخت و داعش صحبت کردیم ...

حضرت‌آقا همه را خوشحال کردند

این کارگردان در ادامه می‌افزاید: حضرت آقا در صحبت‌هایشان تاکید کردند به رئیس وقت سازمان صدا و سیما سفارش کرده‌اند نمونه سریال‌هایی مثل پایتخت ساخته شود که روایتگر یک خانواده متدین، ایرانی و بافرهنگ است و گفته بودند، چرا از این سریال‌ها کم ساخته می‌شود؟ من حرف آقا را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که ایشان حتی حرف‌های نهفته در سریال را کشف کرده‌اند و تاکید داشتند در پایتخت ۲ خیلی خوب به حق‌الناس پرداخته‌ایم. شنیدن این حرف‌ها خیلی حالمان را خوب کرد.

سیروس مقدم، کارگردان شناخته شده تلویزیون است. او بعد از ساخت مجموعه‌های پرمخاطب تلویزیونی همچون پایتخت، روز‌های زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشتی، بچه‌های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی‌البدل و... نشان داده که رگ خواب مخاطب را بخوبی می‌شناسد و می‌داند از چه زاویه‌ای به دغدغه‌های مردم نگاه و آن را از قاب دوربینش به بهترین شکل ثبت کند.

ناگفته نماند سریال پایتخت ۵ هر شب ساعت ۲۱ از شبکه آی فیلم پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • الگوی مهاجرت دانشمندان در جهان چیست؟ / فاصله جغرافیایی کم‌تر؛ احتمال انتقال دانش بیشتر
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است