Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عابدی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تغییرات اعمال شده در روند واریز سهمیه مرزنشینان از عواید حاصل از فروش سوخت، گفت: در ۵ سال و در قالب ۱۴ نوبت، سهمیه سوخت به حساب مرزنشینان استان واریز شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ تا مهرماه ۱۳۹۹ طی ۱۴ مرحله، سود حاصل از محل فروش سوخت به حساب مرزنشینان استان واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عابدی ادامه داد: این مقدار برابر میزان سهمیه سوخت تخصیص یافته به مرزنشینان و میزان فروش صورت گرفته به مبلغ ۳۶۶ میلیارد ریال به حساب کل مرزنشینان ساکن در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز واریز شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با بیان این که استانداری در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به حساب هر یک از سرپرستان خانوار مبلغ ۷۱۴ هزار تومان واریز کرده، گفت: با احتساب حدود ۴ هزار نفر جمعیت مرزنشین خراسان جنوبی، این مبلغ از میزان وجوهات واریزی به حساب مرزنشینان در سایر استان‌های مرزی کشور به مراتب بیشتر بوده است.

عابدی به تشریح اهداف اجرای طرح تخصیص سهمیه سوخت به مرزنشینان پرداخت و گفت: پیشگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی در محدوده مرزی کشور، توسعه روابط تجاری و رونق مبادلات مرزی در بازارچه‌های مرزی، توسعه صادرات فرآورده‌های نفتی، بهبود معیشت و افزایش درآمد مرزنشینان و مهاجرت معکوس آنان، تثبیت جمعیت و امنیت در مناطق مرزی از مهمترین اهداف در تخصیص این سهمیه به مرزنشینان بود.

به گفته وی؛ هیئت وزیران در تاریخ شهریورماه ۱۳۹۰ با هدف کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی در مرز‌های کشور، تأمین تقاضای کشور‌های همسایه، بهبود وضع معیشتی و اشتغال قانونی مرزنشینان و افزایش ضریب امنیتی در مرز‌های کشور، وزارت نفت را موظف کرد با ایجاد جایگاه‌های عرضه سوخت در مرز‌ها و بازارچه‌های رسمی نسبت به فروش فرآورده‌های نفتی به ساکنین روستا‌های مرزی در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز و با قیمت تعادلی اقدام کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: در این راستا و طی جلسات متعدد کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده‌های نفتی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، دستورالعمل" رویه اجرایی فروش سوخت مرزی" با رویکرد فروش سوخت به شرکت‌های تعاونی مرزنشینان و به منظور صادرات از طریق بازارچه‌های مرزی را ابلاغ کرد.

وی گفت: مطابق رویه اجرایی فروش فرآورده‌های نفتی به ساکنین روستا‌های مرزی، مشمولین این طرح، ساکنین روستا‌های شعاع ۲۰ کیلومتری مرز با لحاظ حریم امنیتی بودند که در خراسان جنوبی نیز روستا‌های مشمول طرح با لحاظ همین حریم تعیین شدند.

عابدی از تغییر در این دستورالعمل گفت و اظهار داشت: با توجه به مصوبه تیرماه ۹۹ هیئت وزیران، مشمولین طرح فروش سوخت مرز فقط روستا‌های واقع در شعاع ۲۰ کیلومتری مرز بدون لحاظ حریم امنیتی تعیین شدند که این موضوع منجر به حذف تعدادی از روستا‌های استان از فهرست دریافت کنندگان سهمیه سوخت شد.

به گفته وی؛ بر اساس این مصوبه، عواید حاصل از فروش سوخت از اواخر پارسال به صورت متمرکز توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: در اولین مرحله به حساب هر یک از مرزنشینان استان مبلغ یک میلیون و ۹۴۲ هزار و ۴۰۰ ریال واریز شده که این مبلغ برای تمام مرزنشینان کشور و ۳ هزار و ۱۶۸ نفر مرزنشین در شعاع ۲۰ کیلومتر خراسان جنوبی، یکسان است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوخت مرزنشینان سهمیه سوخت استاندار خراسان جنوبی فرآورده های نفتی سهمیه سوخت شعاع ۲۰ واریز شده فروش سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند، گفت: نباید در مسئله تبیین ترک فعل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار رئیس سابق امر به معروف و نهی از منکر کشور، اظهار داشت: تربیت شدگان مکتب اسلام، بهترین ذخایر آن هستند و نباید در مسئله تبیین ترک فعل کنیم.

وی با اشاره به اینکه کم هزینه تر از هر نوع دفاعی بحث سرمایه گذاری بر روی مسئله تبیین است، بیان کرد: روح کلام مقام معظم رهبری در مسئله تبیین همین است که باید شبکه سازی کنیم تا آگاهی فراگیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: پیروزی‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی هر کدام از اهمیت بزرگی برخوردار است اما آنچه اهمیت دارد، پیروزی فرهنگی است و اگر اندیشه غالب شود مهم است.

عبادی تصریح کرد: بشر در طول تاریخ و زندگی شخصی و اجتماعی خود در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگر چوب نادانی خودش را می خورد و به همین دلیل دشمن او را علیه خودش به کار می گیرد و در این راستا عناصر نامطلوب در همه بخش‌ها از جمله بخش فرهنگی باید شناسایی شوند.

وی افزود: شرایط مساعدی در دولت سیزدهم به وجود آمده است و باید به سمت حل این مشکل کشور برویم در غیر این صورت اگر نادان‌هایی باشند که تحت تاثیر دشمن قرار گیرند هر روز آسیب به سمت ما خواهد آمد و این نیازمند یک اقدام جدی است.
وی با بیان اینکه اغتشاشات اخیر به سبب نادانی برخی جوانان بود گفت: تا در کشور آدم نادان است تعمیم پیدا نمی کندو باید روی این هزینه شود.

بیش از هزار استاد در کشور می‌توانند مباحث شهید مطهری را تدریس کنند

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز با بیان اینکه هزار و 200 استاد در کشور داریم که می توانند به تدریس مباحث شهید مطهری بپردازند، گفت: از این تعداد 30 نفر به عنوان استاد در خراسان جنوبی تربیت شده اند که توانایی تدریس دارند.

محمدصالح هاشمی گلپایگانی با اشاره به اینکه ترویج مبانی فکری در یک نظام فکری مشخص به ویژه برای متدینین امروز نیاز جامعه است، افزود: در حال حاضر بسترهایی که این اساتید و بینش پژوهان بخواهند ورود پیدا کنند، آماده نیست و یکی از گرفتاری‌های آثار شهید مطهری عدم انسجام ارتباط است و بعد از 20 سال آمده ایم که به این نظام فکری بپردازیم.

وی با بیان اینکه نیروی لازم جهت راه اندازی نهضت شهید مطهری خوانی در کشور داریم، یادآور شد: شهید مطهری فقط در آثارش است و متاسفانه کمی مهجور مانده است و دانشجویی که می خواهد معلم شود باید یک دور با آثار شهید مطهری آشنا شود.

انتهای پیام /253/

دیگر خبرها

  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • قاچاقچی سوخت بیش از ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است