Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@20:51:07 GMT

تمجید وزیر دفاع آمریکا از نقش مسعود بارزانی در عراق

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۲۷۸۲

تمجید وزیر دفاع آمریکا از نقش مسعود بارزانی در عراق

وزیر دفاع ایالات متحده امروز شنبه ضمن دیدار با «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در منامه، نقش «مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات کردستان در منطقه کردستان و عراق را «تأثیرگذار» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «مسرور بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان عراق امروز شنبه ۲۹ آبان / ۲۰ نوامبر، در حاشیه نشست گفتگوی ۲۰۲۱ منامه با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوید آستین، در این دیدار نقش «مسعود بارزانی» رئیس قبلی منطقه کردستان عراق و رهبر فعلی حزب دموکرات کردستان را «تأثیرگذار» خواند و تأکید کرد که جایگاه او در منطقه کردستان و عراق مهم است.

به گزارش موازین نیوز، در بیانیه صادره از سوی دفتر نخست وزیری منطقه کردستان عراق آمده است که وی امروز در منامه با وزیر دفاع آمریکا و همچنین هماهنگ کننده کاخ سفید ملاقات داشته است.

بر اساس این بیانیه، آستین با تاکید بر اینکه منطقه کردستان متحد و شریک مهم ایالات متحده در منطقه است، تصریح کرد: ما مجددا بر ادامه حمایت خود از منطقه کردستان به ویژه نیروهای پیشمرگه در مقابله با داعش تأکید می‌کنیم.

رئیس منطقه کردستان عراق هم از حمایت مستمر آمریکا تقدیر کرد و بر اهمیت حل مشکلات باقی مانده بین اربیل و بغداد و لزوم هماهنگی دو طرف در تامین امنیت مناطق مورد مناقشه تأکید کرد.

در این دیدار همچنین کمک‌های آمریکا به نیروهای پیشمرگ، گفتگوهای استراتژیک میان عراق و آمریکا و همچنین اهمیت اجرای توافق اربیل و بغداد درباره عادی سازی وضعیت سنجار مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو آمریکا مسعود بارزانی لوید آستین منطقه کردستان عراق حزب دموکرات کردستان مسرور بارزانی کردستان عراق داعش منطقه کردستان عراق وزیر دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۲۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراسم ویژه ای که برای اختتامیه همایش ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد، وحیدی وزیر کشور، عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق و مدیران عامل، اعضای هیئت مدیره، معاونین و مدیران مناطق آزاد و ویژه در مشهد مقدس در نظر گرفته شده بود، از منطقه ویژه اقتصادی سهلان که توانسته بود رتبه اول در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور در کلیه مباحث مطرح شده کسب نماید تجلیل به عمل آمد.

این رتبه با توجه به عملکرد شاخص‌های ارزیابی سال ۱۴۰۲ سازمان‌های مناطق ویژه اقتصادی به منطقه برتر تعلق می‌گیرد.

کد خبر 6091504

دیگر خبرها

  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم