Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه‌های فلسطینی در نوار غزه امروز شنبه طی نشستی اضطراری اقدام انگلیس به تروریستی خواندن جنبش حماس را محکوم و اعلام کردند که این اقدام به منزله تعدی علیه ملت فلسطین و نادیده گرفتن حق این ملت در مقاومت و مبارزه برای آزادی از بند اشغالگری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گروه‌ها در بیانیه‌ای پس از پایان نشست امروز اعلام کردند که ملت فلسطین با تمامی اقشار و جریان‌های آن یکپارچه چنین تصمیمی را محکوم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که این اقدام خصمانه زمینه را برای ادامه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین فراهم خواهد کرد و مسؤولیت هرگونه عواقب و پیامد آن متوجه دولت انگلیس خواهد بود.

در این بیانیه آمده که حماس بخشی اصیل از ملت فلسطین و یک جنبش آزادی‌بخش است و ملت فلسطین اجازه تعدی به هیچ‌یک از جنبش‌های خود را نمی‌دهد.

این بیانیه همچنین می‌افزاید که انگلیس باید به موضع اکثریت ملت انگلیس که مخالف رژیم صهیونیستی و جنایات آن هستند، احترام بگذارد و بر همین اساس، باید در این تصمیم خود تجدیدنظر کند و به جای آن به فکر تصحیح اشتباه تاریخی خود در حق ملت فلسطین به خاطر صدور وعده شوم بالفور باشد.

گروه‌های فلسطینی تمامی آزادگان جهان و حامیان ملت فلسطین، مجمع عمومی سازمان ملل، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و دوستداران صلح و عدالت در جهان را به مخالفت قاطعانه با این تصمیم ظالمانه دعوت کردند.

این گروه‌ها در همین راستا اعلام کردند که طی روزهای آینده دست به مجموعه اقداماتی مردمی و برگزاری یک کنفرانس ملی و مردمی در نوار غزه در محکومیت این اقدام خصمانه خواهند زد.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی تصمیم دولت بریتانیا درباره «تروریستی» دانستن جنبش حماس را «تعرض غیر قابل قبول به ملت فلسطین» خواند.

از طرفی دیگر، در بیانیه رسمی وزارت امور خارجه فلسطین آمده که دولت انگلیس به این اقدام خود مانع تازه‌ای در برابر فرصت‌های تحقق صلح و حفظ آرامش و بازسازی غزه ایجاد کرده است.

به نقل از میدل ایست نیوز، این بیانیه افزوده که «متأسفانه این تصمیم فقط یک هفته بعد از مطرح شدن چنین درخواستی از جانب نخست‌وزیر اسرائیل انجام شده و به‌روشنی به معنای پذیرش این درخواست است».

در این بیانیه آمده که وزیر کشور انگلیس که چنین تصمیمی را اعلام کرده پیش از این هم به دیدن شهرک‌های اسرائیلی در منطقه جولان رفته بود.

وزارت امور خارجه فلسطین این اقدام انگلیس را نشان‌دهنده تحولی پرمخاطره در سیاست سنتی این کشور در قبال پرونده مناقشه فلسطین و اسرائیل دانسته و آن را «به رسمیت شناختن مواضع اسرائیل با بهانه‌های واهی» خوانده است.

فلسطین همچنین از دولت انگلیس خواسته که سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذارد و فورا از این تصمیم عقب‌نشینی کند و افزوده که در حال بررسی پیامدهای این تصمیم بر روابط خود با انگلستان است.

روز جمعه وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که کشورش بخش سیاسی حماس را هم به عنوان گروه تروریستی به شمار می‌آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حماس انگليس گروه های فلسطینی ملت فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح

گروه‌های فلسطینی حمله اشغالگران به رفح را به معنای ناکام گذاشتن همه تلاش‌های میانجی‌ها در مسیر آتش‌بس غزه دانسته و تاکید کردند این تجاوز بیانگر قصد صهیونیست‌ها برای ارتکاب یک فاجعه و کشتار جمعی جدید است و طرف‌های بین‌المللی باید مقابل آن بایستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، گروه‌های فلسطینی در واکنش به حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که اشغال و بستن گذرگاه زمینی رفح و گذرگاه تجاری کرم ابوسالم و اجرای عملیات نظامی زمینی در رفح، نیات اشغالگران را برای انجام یک قتل عام و فاجعه انسانی دیگر از طریق قطع خطوط امدادرسانی، جلوگیری از تردد شهروندان، ممانعت از ورود کامیون‌های حامل مواد غذایی که حتی در صورت ورود به رفح هم بیش از 5 درصد نیازها را برآورده نمی‌کنند، خارج کردن بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی باقیمانده از خدمت و ... آشکار می‌کند و این به معنای قتل عام هزاران مجروح و بیمار و بیماران سرطانی و زنان و کودکان است.

گروه‌های فلسطینی تاکید کردند که تجاوز رژیم اشغالگر به رفح بیانگر نیت قبلی این رژیم برای شکست همه تلاش‌های میانجی‌ها و به چالش کشیدن اراده بین المللی و منطقه‌ای و نیز اراده مردمی درباره آتش بس است؛ به ویژه بعد از اینکه رهبری مقاومت در کنار گروه‌ها و نیروهای ملی فلسطین با توافق آتش بس و تبادل اسرا موافقت کرد. این تجاوزات صهیونیست‌ها نشان می‌دهد که کابینه رژیم اشغالگر به دنبال آتش بس و تبادل اسرا نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است که ما از کشورهای جهان و موسسات بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که فوراً برای نجات جان 2.5 میلیون شهروند فلسطینی که در معرض کشتار و گرسنگی و جنایت و نسل کشی قرار دارند مداخله کنند.

گروه‌های فلسطینی تصریح کردند که ما خواستار یک اقدام جدی بین‌المللی، منطقه‌ای، رسمی، عربی و اسلامی برای توقف جنگ نسل کشی علیه مردم غزه و مهار تروریسم رژیم اشغالگر هستیم.

یکی از رهبران جنبش حماس عصر دیروز دوشنبه در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که جنبش متبوعش موافقت خود را با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه اعلام کرده است.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس نیز تلفنی با شیخ «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر قطر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر گفتگو کرد و این دو مقام ارشد عربی را در جریان موافقت جنبش حماس با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

این درحالی است که صهیونیست‌ها که تلاش داشتند توپ را در زمین مقاومت بیندازند و مدعی بودند حماس مانع رسیدن به توافق می‌شود، امروز عملیات نظامی وحشیانه‌ای را در رفح آغاز و ثابت کردند خودشان هستند که توافق را نمی‌خواهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیانت بزرگ ابومازن به فلسطینی‌ها با سرکوب جنبش دانشجویی
  • تاکید گروه‌های فلسطینی بر غیرقابل تغییر بودن مدیریت بر گذرگاه رفح
  • فریاد «نه به نسل‌کشی در رفح» قلب لندن را لرزه درآورد
  • هشدار گروه‌های فلسطینی درباره جنایت صهیونیست‌ها در رفح
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی
  • خلیفه کل ارامنه آذربایجان اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد