Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلاف آنچه سخنگوی فدراسیون فوتبال ادعا می کند سرنوشتی که در انتظار فوتبال ایران است، تعلیق نیست

فدراسیون فوتبال در ادامه روند فیفا هراسی، این بار در یک برنامه تلویزیونی دولت و مجلس را از احتمال تعلیق فوتبال ایران ترساند و ادعا کرد تیم ملی در خطر حذف از جام جهانی قرار دارد اما طبق آنچه قوانین فیفا می گوید به هیچ عنوان ضعف در اصلاح اساسنامه باعث حذف یک تیم ملی از رویداد مهمی مثل جام جهانی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، فدراسیون فوتبال ایران از سال 2018 میلادی با این خواسته فیفا روبرو شد که باید اساسنامه اش را اصلاح کند و در بند یک اساسنامه اش به جای واژه نهاد عمومی غیر دولتی نوشته شود موسسه خصوصی... این اصرار فیفا به این دلیل است که می خواهد فوتبال مستقل از دولت ها و سیاست راه خود را برود و برای فیفا هیچ چیز به اندازه حفظ استقلال فوتبال مهم نیست. وقتی این پروسه طولانی شد، فیفا فدراسیون فوتبال ایران را تهدید کرد اگر نسبت به اصلاح اساسنامه اقدام نکند، مشمول شرایط تنبیهی می شود و در ادامه بعد از استعفای مهدی تاج، مسئولان وقت فدراسیون فوتبال از فیفا خواستند به آنها اجازه بدهد انتخابات فدراسیون را برگزار کنند و سپس سراغ اصلاح بند یک اساسنامه بروند... فیفا هم آذر ماه سال قبل در نامه ای به فدراسیون فوتبال 12 ماه به این فدراسیون فرصت داد و به شرط اصلاح اساسنامه مجوز برگزاری انتخابات را صادر کرد.

حالا اگر فیفا همان آذر ماه را مبدا فرصت 12 ماهه اش به فدراسیون فوتبال در نظر بگیرد، آذر ماه امسال مهلت فدراسیون تمام می شود و اگر فیفا روز برگزاری انتخابات را مدنظر قرار داده باشد، اسفند ماه مهلت تمام می شود و اگر فدراسیون طبق وعده ای که داده عمل نکند و بند یک اساسنامه به تصویب نرسد، فیفا ابتدا فدراسیون فعلی را کنار می گذارد و یک کمیته عادی سازی که در کشور ما به نام کمیته انتقالی جا افتاده را به جای آن بر مسند کار می نشاند که اعضای این کمیته را هم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از میان افراد واجد شرایط فوتبال ایران انتخاب می کنند و این اعضا مامور می شوند اساسنامه را اصلاح کنند. تا به حال سابقه نداشته فیفا کشوری را به دلیل اصلاح نکردن اساسنامه، از جام جهانی کنار بگذارد. در فوتبال ایران یک بار محمد علی آبادی رییس وقت سازمان تربیت بدنی حکم به اخراج رییس فدراسیون فوتبال داد که از نگاه فیفا دخالت آشکار سیاست در فوتبال تلقی شد و باز هم فیفا ایران را از جام ملتهای 2007 آسیا که نزدیک ترین رویداد به آن اتفاق بود کنار نگذاشت و فقط یک کمیته عادی سازی را مامور انتقال قدرت از فدراسیون قبلی به فدراسیون جدید کرد که از همان زمان نام کمیته انتقالی در فوتبال ایران بر سر زبان ها افتاد.

قوانین فیفا به شکل شفاف و روشنی در این باره راهکار ارائه می کند.

رسانه طرفداری خرداد ماه سال گذشته در مطلبی (کمیته انتقالی یا کمیته عادی سازی چیست؟) به تشریح کمیته عادی سازی یا همان کمیته انتقالی پرداخت که از اهالی فوتبال دعوت می شود این مطلب را بخوانند و اصلا نگران کاسبان تعلیق نباشند. آنهایی که دوست دارند در فوتبال ایجاد وحشت کنند، در واقع همان کاسبان تعلیق هستند. آنها می خواهند دولت و مردم را از فیفا بترسانند در صورتی که فیفا به هیچ وجه نهاد ترسناکی نیست و اتفاقا هم به قوانین داخلی کشورها احترام می گذارد و هم بارها و بارها اثبات کرده اهل تعامل است.

به هرحال این احتمال وجود دارد که در آینده ای نزدیک فیفا در صورت اصلاح نشدن اساسنامه، فدراسیون فعلی را کنار گذاشته و یک کمیته عادی سازی را جایگزین آن کند اما تحت هیچ شرایطی این اقدام منجر به حذف تیم ملی ایران از جام جهانی نمی شود.

 

بیشتر بخوانید:

تیم ملی از جام جهانی حذف نمی شود؛ اساسنامه برای فدراسیون خطر دارد، نه برای تیم ملی

فدراسیون فوتبال از روسای هیات ها کمک خواست؛ به دیدار نمایندگان مجلس بروید

کمیته انتقالی یا کمیته عادی سازی چیست؟

اخبار داغ 

فیلم افشاکننده از ریحانه پارسا درترکیه ! / مشت نمونه خروار ! افشاگری های تکان دهنده رومن مولینا: از معاوضه آرتور و پیانیچ تا فساد در بازی های ملی آسیا! علیرضا فغانی: مجیدی اطلاعات داوری‌ اش را به روز کند/ در بازی استقلال - نساجی پنالتی رخ نداد سردبیر رسانه چینی رو به اتحادیه جهانی تنیس: در مورد چین، از لحن دستوری استفاده نکنید! علیرضا رضایی: ای کاش در رختکن حال و روز فرهاد مجیدی را می‌ دیدید

منبع: طرفداری

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال کمیته عادی سازی کمیته انتقالی فوتبال ایران جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون فوتبال اعلام کرد: در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم به توقف رسیدگی در خصوص شکایت باشگاه پرسپولیس تهران علیه باشگاه آلومینیوم اراک مبنی بر عدم برقراری نظم در بازی مورخ ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲ و همچنین رد شکایت باشگاه تجدیدنظرخواه نسبت به عملکرد داور مسابقه صادر گردیده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رای صادره، ایراد و اعتراض موثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده ۱۰۶ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تایید و اعلام می‌گردد.

رأی صادره قطعی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احضار دو مسئول پرسپولیس وسپاهان به کمیته انضباطی
  • حضور میرشاد ماجدی در جلسه ای اف سی
  • دو مدیر سپاهان و پرسپولیس در کمیته انضباطی
  • احتمال بازنگری قانون ممنوعیت مسابقات ملی در خارج از کشور
  • تغییر زمان حضور ویسی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • اعلام رای کمیته استیناف درباره پرسپولیس
  • رای کمیته استیناف در مورد پرسپولیس: رد اعتراض و تایید حکم قبلی!
  • کمیته استیناف هم شکایت پرسپولیس از آلومینیوم را رد کرد
  • فراخوان ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
  • ویسی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دعوت شد