Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-07@05:22:01 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امشب

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۳۴۳۰

کارشناس هواشناسی گفت: از امشب سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و زمینه‌ساز بارندگی و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق کشور خواهد شد.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان این‌که امشب تداوم آلودگی هوا را در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت همچون تهران، کرج، اراک، اصفهان، مشهد و تبریز خواهیم داشت گفت: این وضعیت روز یکشنبه در شهر‌های تهران، کرج، مشهد، تبریز و روز دوشنبه در مشهد و تبریز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: از امشب سامانه بارشی وارد کشور می شود و زمینه‌ساز بارندگی و وزش باد شدید موقت گاهی رعدوبرق، در برخی نقاط استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر ،چهارمحال‌وبختیاری ،کهگیلویه و بویراحمد ،کرمانشاه و غرب خلیج‌فارس خواهد شد.

ضیائیان یادآور شد: روز یکشنبه بارش در این مناطق تشدید شده و استان‌های اصفهان ،قم و کردستان را نیز دربرمی‌گیرد.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: شدت بارش در روز یکشنبه در استان خوزستان خواهد بود و روز دوشنبه استان‌های تهران، کرج ،قزوین و زنجان را در برمی‌گیرد.

ضیائیان توضیح داد: در روز‌های یکشنبه و دوشنبه بارش در ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی به‌صورت برف خواهد بود . روز سه‌شنبه در شمال شرق و نواحی مرکزی کشور و روز چهارشنبه در شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

او درباره آب‌وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری همراه با غبار محلی است و گاهی وزش باد و بارش پراکنده پیش بینی می شود. بیشترین دمای تهران به ۱۳ درجه و کمترین آن به ۵ درجه می رسد.

همچنین سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هم ضمن پیش‌بینی بارش برف و باران در برخی محور‌های مواصلاتی کشور از مسافران درخواست کرد احتیاط لازم و اقدامات پیشگیرانه هنگام تردد را انجام داده و تجهیزات لازم به همراه داشته باشند.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: براساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز با گذر سامانه از استان خوزستان همچنان احتمال بارش‌های خفیف در مناطق مرتفع شرقی و شمالی مورد انتظار است.  

وی ادامه داد: از اوایل دوشنبه، سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب وارد استان خوزستان می‌شود و تا صبح سه‌شنبه در اغلب مناطق استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای خواهد شد.

سبزه‌زاری گفت: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها در بخش‌های شرقی، شمالی، جنوبی و ارتفاعات استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود. در بقیه مناطق، بارش‌ها به‌صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود. هرچند با توجه به ماهیت سامانه‌های بهاری احتمال شدت گرفتن بارش‌های نقطه‌ای نیز دور از انتظار نیست. احتمال ریزش تگرگ نیز در مناطق مستعد وجود دارد.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • سامانه بارشی جدید امشب وارد خوزستان می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان از روز دوشنبه
  • تداوم بارش‌ها در ایران؛ ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • ورود سامانه بارشی از دوشنبه به استان کردستان
  • تداوم بارندگی‌ها و صدور هشدار نارنجی تا دوشنبه | ورود سامانه بارشی جدید از غرب
  • ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه در قزوین
  • هواشناسی ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ورود موج بارشی جدید به کشور از روز یکشنبه