Web Analytics Made Easy - Statcounter

منوچهر دانشمند امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در مناطق زلزله‌زده فین پرداخت

وی با بیان این که حضور ستاد اجرایی فرمان امام در منطقه زلزله زده فین به فاصله چند ساعت از زلزله صورت گرفت، عنوان داشت: اولین گام اعزام گروه جهادی ستاد به مناطق زلزله زده فین و استقرار در این منطقه برای کمک به امدادرسانی و اسکان اضطراری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان ادامه داد: گام بعدی ما در مناطق زلزله‌زده، شناسایی افراد و خانوارها و میزان خسارت و آسیبی بود که به آنان وارد شده بود و این کار را با همکاری هلال احمر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های امدادی انجام دادیم.

به گفته دانشمند، توزیع بسته‌های 72 ساعته ستاد اجرایی از فردای روز زلزله آغاز شد و ما ضمن توزیع بسته‌های 72 ساعته با همکاری جمعیت هلال احمر، بسته‌های معیشتی و بهداشتی ویژه‌ای را نیز در میان افراد توزیع کردیم و این کار همچنان نیز ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بندرعباس بلافاصله آشپزخانه تولید غذای گرم را برای مناطق زلزله‌زده فعال کردیم و هر وعده 500 دست غذای گرم نیز میان زلزله‌زدگان توزیع می‌کنیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام هرمزگان همچنین از توزیع 900 پتو تا امروز در میان زلزله‌زدگان خبر داد و گفت: هوای منطقه کمی سرد است و لذا در شب‌ها بدون پتو بخصوص برای مردمی که خانه‌هایشان آسیب دیده و زندگی آنان زیر آوار است، سخت است و لذا توزیع پتو را طی سه شب اخیر در دستور کار قرار دادیم.

 

برپایی کاروان سلامت از یک شنبه 30 آبان

دانشمند همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در منطقه زلزله زده فین و روستاهای آن، کمک به حضور تیم جهادی بسیج جامعه پزشکی در منطقه بود تا عزیزانی که دچار بیماری‌های قبلی هستند و یا در اثر سرما و ترس پس از زلزله دچار بیماری‌هایی شده‌اند را درمان کنند.

وی گفت: در همین راستا تیم بسیج پزشکی هم راه اندازی  شده و در منطقه مستقر کردیم.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هرمزگان گفت: از فردا تیم کاروان سلامت اعزامی از تهران را در منطقه زلزله زده فین مستقر خواهیم کرد که تیم مجهزی از مجموعه امکانات درمانی هستند که هم تجهیزات و هم دارو به همراه دارند و می‌توانند خدمات پزشکی خوبی به مردم عزیز منطقه زلزله زده ارائه کنند.

ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان در مناطق زلزله زده

دانشمند افزود: با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و هلال احمر، تیم‌های ویژه دندانپزشکی را نیز از فردا در منطقه مستقر خواهیم کرد و تمامی مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز دندانپزشکان را نیز ستاد اجرایی متقبل شده است تا خدمات مناسبی به مردم ارائه کنند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان همچنین بیان داشت: توزیع گوشت گرم در میان مردم آسیب دیده را نیز در برنامه داریم تا بتوانیم با کشتار روزانه دام، نسبت به در اختیار قرار دادن گوشت گرم در میان آسیب‌دیدگان اقدام کنیم.

وی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار مردم مناطق زلزله‌زده حضور دارد تا بتواند باری از مشکلات آنان برداشته و قدمی در راستای خدمت به آنان بردارد.

به گزارش فارس، زلزله 6.3 و 6.4 ریشتری به فاصله کمتر از یک دقیقه از یکدیگر، بعد از ظهر روز یک شنبه 23 آبان‌ماه هرمزگان را در منطقه فین لرزاند.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بندرعباس اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام هرمزگان توزیع اقلام امدادی توزیع بسته های معیشتی توزیع گوشت گرم کاروان سلامت در مناطق زلزله زده مدیرکل ستاد اجرایی فرمان ستاد اجرایی فرمان امام مناطق زلزله زده منطقه زلزله زده زلزله زده فین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  دولت اوکراین تصمیم کشورش را برای تغییر در وضعیت حکومت نظامی که از فوریه ۲۰۲۲ اجرایی شده است، به شورای اروپا ابلاغ کرد.

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با امضای این فرمان تصمیم پارلمان کشورش برای گسترش حکومت نظامی در این کشور را تایید کرد. 

این فرمان که در ۲۳ آوریل صادر شد، شامل ایجاد مناطق نظامی در خط مقدم است که برخی از مناطق اشغالی را نیز دربرمی‌گیرد. در این مناطق اشغالی دولت اکنون این اختیار را دارد که بطور موقت اموال عمومی را برای اهداف نظامی تصرف کند.

بر اساس این درخواست، دولت اوکراین مفاد این کنوانسیون مانند مصون ماندن مسکن، محرمانه بودن مکاتبات، عدم مداخله در زندگی شخصی و خانوادگی، آزادی رفت و آمد و انتخاب آزادانه محل سکونت و عدم استفاده و تصرف دارایی‌ها را رعایت نخواهد کرد.

در حالی که این تغییرات مطابق با کاربردهای معمول در حکومت نظامی است، اما برجسته کردن آنها می‌تواند در تضاد با تضمین‌های حقوق بشری باشد که اوکراین می‌بایست در جهت درخواست عضویتش در اتحادیه اروپا انجام دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه با حضور دو کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • برپایی کاروان اصفهان قدیم در چهارباغ + فیلم
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد