Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@15:06:14 GMT

داور ویدئویی جنجال داوری لیگ را چندبرابر می‌کند!

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۴۴۱۱

عدم بهره مندی از سیستم کمک داور ویدیویی که چند سالی است در دنیا رواج یافته تبدیل به نقطه ضعفی بزرگ برای فوتبال ملی و باشگاهی ما شده است. نبود این امکان که در کنفرانس‌های خبری بسیاری از مسابقات لیگ ما به آن پرداخته می‌شود، سبب شده تا نتایج بعضی مسابقات نا عادلانه رقم بخورد و تیم‌های متضرر گمان می‌کنند با راه اندازی این سیستم درصد اشتباهات داوران پایین آمده و حق به حقدار خواهد رسید، در‌حالی که پیش از استفاده از هر فناوری و امکان نوظهوری باید مقدمات استفاده مطلوب و مناسب از آن ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به داوری‌های لیگ که نگاه می‌کنیم تصمیماتی را شاهد هستیم که سلیقه در آن بر قانون ارجحیت دارد. این البته نگاه خوش بینانه به ماجرا است. چرا که اگر افشاگری‌های وحید صالحی را به خاطر بیاوریم، معیار‌های دیگری هم به داوری سلیقه‌ای اضافه خواهد شد! از آن عجیب‌تر نظرات کارشناسان امر داوری در‌مورد صحنه‌های مورد بحث است که بسیار متناقض و‌متفاوت است.

وقتی در یک برنامه تلویزیونی و در بررسی صحنه‌های داوری مسابقات از نظر سه تا چهار کارشناس استفاده شده و در میان همین‌ها که بار‌ها و بار‌ها صحنه‌ها را مرور کرده اند اختلاف نظر وجود دارد، چگونه می‌توان از کمک داور ویدیویی انتظار اصلاح تصمیمات غلط داور را داشت؟ با این اوصاف اگر داور بر اساس باوری که نسبت به تصمیمات خود دارد سوت زده باشد، هیچ ابزاری قادر به تغییر آن نخواهد بود. به ویژه آن که پای مسائل دیگر ناگفتنی هم در‌میان باشد!

بدیهی است مادامی که ذهنیت داوران ایرانی در‌مسابقات داخلی تغییر نکند، سیستم کمک داور ویدیویی هم کمکی به بهبود کیفیت داوری‌ها نخواهد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان داور ویدیویی داوری لیگ اشتباه داوری زلزله جنوب ایران زلزله یوسف نوری مجتهد شبستری اعتراض کشاورزان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله شدید بازیکن ژاپنی به داور بازی سوسیداد - رئال مادرید

هافبک ژاپنی سوسیداد بعد از شکست برابر رئال مادرید اظهارات جالبی داشت و داور به جانبداری از رئال متهم کرد.

به گزارش ایسنا، رئال مادرید در بازی آغازین هفته سی‌وسوم لالیگا با تک گل دقیقه ۲۹ آردا گولر رئال سوسیداد را شکست داد و یک گام دیگر به قهرمانی زودهنگام در لالیگا نزدیک‌تر شد. در این بازی کوبو، بازیکن ژاپنی سوسیداد، گلزنی کرد که VAR آن را به خاطر خطا روی شوآمنی رد کرد و اعتراض این بازیکن آسیایی را به دنبال داشت.

به نوشته مارکا، کوبو بعد از بازی گفت: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که داور گل را مردود اعلام کرد. شوآمنی در آن صحنه خواب بود. اصلا خطایی رخ نداد. فکر نمی‌کنم که چنین صحنه‌هایی در لیگ قهرمانان اروپا خطا گرفته شود.

او ادامه داد: آنچه رخ داد شرم‌آور بود. همه کسانی که بازی را دیدند به‌خوبی متوجه شدند که ما شایسته پیروزی بودیم و اصلا مستحق این باخت نبودیم. چند فرصت خوب گلزنی را خلق کردیم و یک گل را هم به ثمر رساندیم که داور مردود اعلام کرد. رئالی‌ها بسیار خوش‌شانس بودند؛ چرا که در ۹۰ دقیقه تنها یک یا دو بار شوت زدند این در حالی بود که ۶-۷ بار شوت زدیم و دروازه آنها را تهدید کردیم. سوسیداد در این بازی کاملا کنترل بازی را در دست داشت و تیم برتر بود اما در پایان نتیجه مهم است که رئال به خواسته‌اش رسید.

رئال مادرید با بردی که در این بازی به دست آورد اختلافش را با تیم دوم که بارسلوناست، به ۱۴ امتیاز افزایش داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لیورپول داور را هدف گرفت: این خطا اخراج داشت!‏
  • حمله شدید بازیکن ژاپنی به داور بازی سوسیداد - رئال مادرید
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • (ویدئو)کارشناس داوری جنجالی‌ترین صحنه پرسپولیس - آلومینیوم؛ اورنوف روی گل اول خطا کرد؟
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • صحنه مشکوک سن سیروس بدون سوت پنالتی
  • پشت صحنه سکانس جنجالی صیغه شکلاتی
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • چادرملو علیه چهار صحنه داوری نیم فصل دوم