Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:54:29 GMT

عضویت ۲۴ هزار نفر در کتابخانه‌های استان ایلام

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۴۴۴۹

عضویت ۲۴ هزار نفر در کتابخانه‌های استان ایلام

سمیه حیدری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: همه گیری ویروس کرونا و محدویت‌های ناشی از آن شرایطی ویژه‌ای برای کشور ایجاد کرده که به طوری که تاثیری جدی بر کتابخانه‌ها داشته بنابراین تلاش‌های فراوانی صورت گرفته که ارائه خدمات این مراکز با وقفه مواجه نشود.

وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا در مناطق قرمز استان کتابخانه‌ها به صورت کامل تعطیل بودند ولی برای سایر مناطقی که از ویروس کرونا کمتر و کاهشی بود کتابدار در آنجا مستقر بود که کارها را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: گسترش فعالیت کتابخانه‌های عمومی در فضای مجازی راهکاری مناسب جهت جلوگیری از آسیب‌های ناشی از کرونا بوده است و خدمات حضوری که در طول یکسال گذشته ارائه نشده در بستر برنامه محیطی مناسب برای معرفی و ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده شد در صورت غفلت از آن، کتاب به عنوان یک کالای ارزشمند فرهنگی دیگر در بین مردم رواج پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: همچنین طرح پیشخوان کتاب در ایلام که با همکاری آموزش و پرورش سپاه و نهادهای دیگر اجرا شد یک فضا و مکانی در اختیار کتابخانه‌ها قرار دادند و کتابخانه‌ها تجهیزات آنها را تامین کرد؛ بخشی از خدمات کتابخانه‌های عمومی شامل امانت کتاب، اجرای برنامه‌ها و دسترسی به پایگاه‌های اطلاعاتی روستاییان در مناطق روستایی در این طرح شامل می‌شود.

حیدری افزود: تعداد اعضای فعال در کتابخانه‌های عمومی در سال ۱۳۹۹  طبق آمار ۲۴ هزار نفر عضو است؛ امسال نیز به دلیل شرایط کرونا اکثر کتابخانه‌ها تعطیل بوده‌اند و با فعالیت مجدد کتابخانه‌ها،  با استقبال بسیاری خوبی از سوی اقشار مختلف مردم و نسل جوان با برداشتن محدودیت‌ها در کتابخانه‌ها مواجه شده ایم و تا پایان هفته کتابخوانی اعضا می‌توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه‌ها شوند.

وی ادامه داد: طبق آمار سال ۱۳۹۹ سرانه مطالعه در کشور ۸ دقیقه و در استان ایلام ۴ دقیقه بود که این مورد برای استان ایلام کم است ولی طبق بازدید میدانی و همچنین صحبت‌های مسوولان کتابخانه‌ها میزان سرانه مطالعه بیشتر از این آمار اعلامی است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی افزود: در سراسر استان تعداد ۵۲ باب کتابخانه عمومی که ۳۲ کتابخانه شهری ۱۴ روستایی و ۶ مشارکتی توسط دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: تنها شهرستان‌های ایلام و دهلران دو باب کتابخانه دارند و بقیه شهرستان‌های استان هرکدام یک کتابخانه فعال دارند که با توجه به حجم جمعیتی مناطق به دنبال افزایش تعداد کتابخانه‌ها هستیم.

 حیدری همچنین گفت: با توجه به قدیمی بودن کتابخانه شهرستان ملکشاهی مسوولین شهرداری در تلاش هستند که زمین برای ساخت کتابخانه جدید در شهرستان ملکشاهی اختصاص دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتابخانه ها کتابخانه های عمومی عضویت در کتابخانه کتابخانه های عمومی کتابخانه ها استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از بازداشت عامل چاقوکشی و شرارت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت حیدری‌زاد امروز (۱۵ اردیبهشت ماه) اظهار کرد: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری منجر به چاقوکشی در میدان دفاع مقدس شهر ایلام، مأموران کلانتری ۱۱ برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند. با تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد، دو نفر با هم درگیر شدند که فرد ضارب پس از مجروح کردن نفر دیگر، از محل متواری شد.

وی با اشاره به اینکه هویت فرد ضارب مشخص شده بود، ادامه داد: عامل چاقوکشی پس از هماهنگی با مرجع قضایی در کمتر از یک ساعت دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

او با بیان اینکه در این درگیری فرد مجروح از ناحیه گوش دچار جراحت شده بود، گفت: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، افزود: بر هم زدن نظم، امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و پلیس اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش را نخواهد داد و بدون اغماض برابر قانون برخورد خواهد کرد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • مسمومیت ۷ نفر در ایلام طی شبانه‌روز گذشته با گاز مونوکسید کربن
  • مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • مسیر آبشار لوه مسدود شد
  • بازداشت عامل چاقوکشی در ایلام
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • اجرای طرح بیمه عشایر در شهرستان بدره
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم