Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای هیئت کنگره آمریکا که روز جمعه در سفری ۳ روزه وارد بیروت شدند با رئیس جمهور و نخست وزیر لبنان دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روز گذشته اعضای هیئت کنگره آمریکا در سفر به بیروت با «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میشل عون در جریان این دیدار اعلام کرد که لبنان تمایل به از سرگیری مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی برای تعیین مرزهای دریایی دارد.

وی در ادامه تاکید کرد، لبنان همچنین کاملا به قطعنامه 1701 شورای امنیت و همکاری میان نیروهای ارتش لبنان با «یونیفل» (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) پایبند است.

رئیس جمهوری لبنان همچنین درباره مسائل داخلی این کشور اظهار داشت، شرایطی که دولت لبنان اکنون در آن قرار دارد، ادامه نخواهد داشت و شورای وزیران به زودی جلسات خود را از سر خواهد گرفت.

وی گفت که درباره مسائل مطرح شده و انجام اصلاحات در کشور با نخست وزیر به توافق رسیده است.

رئیس جمهوری لبنان افزود که این کشور از خلال آماده سازی برنامه مذاکره با صندوق بین‌المللی پول و انجام اصلاحات در بخش مالی و بانکی ، روند خروج از بحران شدید اقتصادی را آغاز کرده است.

تکذیب رسمی اخبار ساختگی درباره کمک 2 میلیون دلاری دختر شهید سلیمانی به ازدواج‌ها در لبنانلبنان| موضع معاون نصرالله درباره کشورهای حاشیه خلیج فارس/ پروژه‌های اشغالگران را ناکام گذاشتیم

وی همچنین خواستار عدم هرگونه سیاسی‌کاری در دستگاه قضایی به ویژه در روند تحقیقات مربوط به انفجار بندر بیروت و همچنین جنایت منطقه الطیونه شد.

رئیس جمهوری لبنان همچنین در دیدار با هیئت کنگره آمریکا مسئله آوارگان سوری را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد که آنها باید به سرزمین خودشان در مناطق امن برگردند.

نجیب میقاتی نیز نشستی با اعضای هیئت آمریکایی شامل «داریل عیسی» و «دارین لحود»، از نمایندگان کنگره و «ادوار گابریل»، رئیس گروه موسوم به «کارگروه آمریکا به خاطر لبنان» داشت.

از طرف دیگر منابع آگاه لبنان گزارش دادند که برخی میانجی‌ها در تلاش برای برگزاری یک نشست سه جانبه میان میشل عون و نجیب میقاتی و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به منظور بررسی راهکارهای حل بحرانهای موجود- از جلسات کابینه گرفته تا تعیین یک تاریخ توافقی برای انتخابات پارلمانی و همچنین تشکیل کمیته تحقیق و جستجو درباره پرونده انفجار بیروت- هستند.

منابع آگاه پارلمانی لبنان نیز گزارش دادند که هنوز مسائل مربوط به از سرگیری جلسات کابینه حل نشده و راه حل‌های پیشنهادی در حال بررسی است.

جلسات کابینه لبنان از 12 اکتبر متوقف شده است. منابع نزدیک به حزب الله و جنبش امل پیشتر تاکید کردند که این 2 جنبش قبل از برکناری «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بیروت در جلسات کابینه مشارکت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا لبنان اخبار آمریکا لبنان رئیس جمهوری لبنان هیئت کنگره آمریکا جلسات کابینه میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدهای تیم بسکتبال شهرداری گرگان زنده می‌شود؟

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان تیم بسکتبال شهرداری گرگان در دومین دیدار خود در فینال دومین دوره سوپر لیگ غرب آسیا در شرایطی از ساعت 21.15 چهارشنبه در سالن بسکتبال زنده‌یاد محمود مشحون به مصاف الریاضی لبنان می‌رود که بازی نخست را در بیروت با نتیجه ۹۵ بر ۶۰ واگذار کرده و کار سختی برای جبران در این دیدار خانگی دارد.

شهرداری که یکی از قطب‌های بسکتبال ایران به شمار می‌رود، برای حفظ امیدهای خود و کشیدن کار به دیدار سوم، چاره‌ای جز برتری در تهران ندارد. شهرداری در دوره قبلی برابر همین تیم الریاضی صف‌آرایی کرد، اما در نهایت نماینده لبنان عنوان قهرمانی را به دست آورد تل نشان دهد از پتانسیل بالایی بهره می‌برد. حالا گرگانی‌ها امیدوارند تیمشان با هدایت مصطفی هاشمی بتواند این افتخار را کسب کند.

شهرداری گرگان بعد از دو بازی سنگین در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر بسکتبال برابر مهرام، راهی بیروت شد تا در برابر الریاضی صف‌آرایی کند. تیمی که با وجود دو مصدوم و خستگی بازیکنانش به نوعی از پیش بازنده بود.

شهرداری در نخستین بازی، کوارترهای اول تا چهارم را با نتایج ۲۳-۲۲، ۲۲-۱۰، ۲۶-۱۸ و ۲۴-۱۰ واگذار کرد، حالا هاشمی و شاگردانش در دیداری خانگی و کیلومترها دورتر از جایی که باید باشند(یعنی گرگان) خود را آماده جدال با الریاضی می‌کنند.

نماینده لبنان از ملی‌پوشان این کشور تشکیل شده و چند بازیکن با کیفیت خارجی را هم در ترکیب دارد.این مسابقات به صورت ۲ از ۳ برگزار می‌شود و برتری شهرداری گرگان در این دیدار به معنای ادامه حضور آنها در مسابقه است. اگر شهرداری برنده شود، بازی سوم، ۱۹ اردیهشت‌ در بیروت برگزار خواهد شد.

در تیم شهرداری ارسلان کاظمی، سینا واحدی، مبین شیخی، نوید رضایی‌فر، خشایار علی‌اکبری، یاسین کلاسنگیانی، امیرعلی قلی‌زاده، سالار، ویل چری، محمد یوسفوند و امیرحسین آذری با هدایت مصطفی هاشمی و در تیم الریاضی جورج دعبول، تان میکر، امیر سعود، مروان زیاد، کریم زینون، سامر خطاب، علم الدین کیکانوویچ، علی منصور، محمد تبارا، وائل عرکجی، هایک گیوکچیان، مانی هریس و جاناتان سیمونز با هدایت احمد الفران حضور دارند.

قضاوت این دیدار را داورانی از کشورهای عراق، سوریه و اردن برعهده دارند. 

دیگر خبرها

  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • امیدهای تیم بسکتبال شهرداری گرگان زنده می‌شود؟
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد