Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک شریعتی نیاسر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین نتایج پیگیری های هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی، بیان کرد: در خصوص حقوق ها و دریافت های نامتعارف که به حقوق های نجومی معروف است، آنچه که در هیات تحقیق  و تفحص مورد نظر ما است به دو بخش تقسیم می شود. بخش اول رفع خلاءهای قانونی و بستن روزنه هایی است که در آینده شاهد این پرداخت ها نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دنبال کردن این موضوع برای ما مهم تر از پیگیری مصادیق است، گرچه مصادیق را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در وهله اول ما بر رفع خلاءهای قانونی برای جلوگیری از تکرار این مواد تاکید داریم، اظهار کرد: تاکنون با دستگاه های مختلف نظارتی از قبیل سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سازمان اطلاعات سپاه جلسه داشته ایم و در نهایت گزارش هایی را به صورت مکتوب از این بخش ها دریافت کردیم و در حال بررسی آنان هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از ظرفیت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز کمک گرفتیم تا در اصلاح قوانین و ابزارهای نظارتی که می تواند راه پرداخت حقوق های نجومی را بگیرد، ما را یاری کنند. در وهله دوم نیز حتما به سراغ مصادیق خواهیم رفت اما هدف اصلی هیات تحقیق و تفحص از حقوق های نجومی مچ گیری نیست بلکه ما به دنبال بستن راه این تخلف هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: حتما با پرداخت هایی که خلاف قوانین بوده و بیش از آنچه که از نظر مردم مقبول باشد برخورد خواهد شد، چراکه افکار عمومی برای ما خیلی مهم است. رهبر معظم انقلاب هم مطالبه ای که داشتند این بود که این مسئله برای مردم هضم نشده است که چطور یک فردی ماهانه حدود ۳ میلیون تومان حقوق می گیرد و یک فرد بالای ۵۰ میلیون تومان دریافتی دارد. مصادیق را نیز ان‌شاءالله به مردم معرفی خواهیم کرد.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی افزود: دبیرخانه ای را تشکیل خواهیم داد که گزارشات مردمی را دریافت کنیم و در این مسیر با هیچکس تعارف نداریم. هر دستگاه، نهاد و سازمانی که حتی یک ریال از منابع عمومی کشور استفاده می کند مورد نظر ما است و هر شرکت و دستگاهی که حتی یک سهم دولتی در آن باشد حتما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. ما با جدیت در حال دنبال کردن این موضوع هستیم و ان‌شاءالله گزارش آن را نیز به مردم ارائه خواهیم داد.

شریعتی در پایان تاکید کرد: در روزهای آینده این دبیرخانه راه اندازی خواهد شد و مردم می توانند بدون نگرانی اطلاعات دقیق خود را در خصوص حقوق های نجومی به ما گزارش دهند تا مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد. فهرستی از قبل تهیه شده بود که شرکت های دولتی که در حوزه نفت و گاز و بانک و بیمه فعال هستند در صدر لیست نجومی بگیران قرار دارند و متاسفانه این موضوع نیز حقیقت دارد. البته گزارشاتی تاکنون نیز به دست ما رسیده که هنوز منتشر نشده اما به زودی منتشر خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: تفحص از حقوق های نجومی هیات تحقیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران با حضور پیمان جبلی رئیس رسانه ملی، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌های ورزشی، قهرمانان و افتخارآفرینان کشور و جامعه ورزش در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

 در این مراسم، بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف، انتخاب و معرفی شدند.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در مراسم تقدیر از قهرمان ایران اظهار کرد: برگزاری این نشست خوب هم گام مثبت دیگری بود که با یک کار مشترک میسر شد. این جشنواره‌ها باعث می‌شود از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی به خوبی استفاده شود. در سال ۱۴۰۲ در ورزش قهرمانی در ۷۰ رشته بیش از ۹۰۰ مدال کسب کردیم که سرود ملی ایران را طنین‌انداز کرد.

وی افزود: مجموعه ورزش در کل کشور در حرکتی هماهنگ این افتخارات را کسب کرد و اقدامات تحولی را در دستور کار داشت. تلاش ما این است که تا پایان دولت مسائل را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم. در تحول زیرساخت‌های ورزشی موفق شدیم جلسه شورای عالی ورزش را با حضور رییس جمهوری برگزار کنیم که سال‌ها برگزار نشده بود. پروژه‌های بسیاری شناسایی شد و قرار بر این بود هیچ پروژه جدیدی آغاز نشود. بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان بودجه برای این کار در سال جاری پیش‌بینی شده است و با قدرت کار را ادامه خواهیم داد.

هاشمی افزود: بحث بازسازی مجموعه ورزشی آزادی و سالن‌های تحت پوشش هم مطرح بود و موفق شدیم برای آن تامین منابع بکنیم. احداث مجموعه بزرگ در پایتخت که قول رییس جمهوری بود در دستور کار است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود مجموعه‌ای در خور نام ایران احداث خواهیم کرد. طرح آمایش سرزمینی هم در دستور کار بود تا عدالت ورزشی حاکم شود.

وی گفت: تمام مطالبات قبلی را پرداخت کردیم و سال ۱۴۰۳ و در دو هفته آینده با حضور رییس جمهوری پاداش‌های جدید هم اهدا خواهد شد. موضوع سرباز قهرمان هم مورد تاکید است. مجلس تمام مراحل را طی کرده و به زودی تصویب و گلایه قهرمانان برطرف خواهد شد.

وزیر ورزش ادامه داد: اصلاح ساختار اساسنامه صندوق قهرمانان هم کار خوبی بود که انجام شد. بحث اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بود که به صورت تخصصی مورد استفاده قرار گیرد. حق پخش تلویزیونی هم با همکاری صدا و سیما در دستور کار است. انصاف مالی در رشته‌های حرفه‌ای نیز مورد تاکید ما بوده که در حال انجام است. واگذاری دو باشگاه بزرگ تهران هم کمک می‌کند تا از روزمرگی خارج شویم. علاوه بر این، کمک به تجهیزات ورزشی فدراسیون‌های ورزشی در دستور کار است که بعد از ۲۰ سال شاهد آن خواهیم بود.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • فیلم/ بدون تعارف با پاکبان معروفِ شب حمله ایران به اسرائیل
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • اختتامیه جشنواره قهرمان ایران/ بهترین‌های ورزش ایران معرفی شدند
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن