Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، از ابتدای سال آبی جاری، ۴۱.۲۵ میلی‌متر بارش در استان داشتیم که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ۴۹.۸ میلی‌متر بود.

میزان بارش در دراز مدت ۵۷.۷ میلی‌متر گزارش شده که شاهد کاهش ۲۸.۵ میلی‌متری بارش نسبت به دراز مدت و کاهش ۱۷.۱میلی‌متری بارش نسبت به سال زراعی گذشته بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حوضه آبی زاب با ۶۰.۴ میلی‌متر بارش در سال جاری بیش‌ترین بارش و حوضه دریاچه ارومیه با ۴۰.۲ میلی‌متر کم‌ترین میزان بارش را داشته و این در حالی است که حوضه زاب امسال ۲۳.۴ درصد کاهش و حوضه دریاچه ارومیه ۳۰.۶ درصد کاهش بارش را تجربه کرده است.

حوضه ابی ارس در سال جاری ۴۰.۵ میل مر ارش داشت که در این راستا شاهد افزایش ۴۵.۴ درصدی بارش در سال زراعی جاری هستیم ولی با توجه به کاهش بارش‌ها در دراز مدت، این حوضه آبی کاهش ۴.۱درصدی را نسبت به دراز مدت دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بارش برف باران حوضه ارس کاهش بارش سال زراعی سال آبی میلی متر دراز مدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: تا امروز، هفتم اردیبهشت نزدیک ۹ میلی‌متر بارش تجمعی در سطح استان نازل شد و در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به‌طور متوسط، ۲۰۳ میلی‌متر باران در فارس باریده است. سال آبی از آغاز مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد محاسبه می شود.

سیاوش بهروز افزود: بارندگی‌های بهاری مجموع حجم آب پشت سد‌های در حال بهره‌برداری استان فارس را به ۴۰ درصد رساند.
وی با اشاره به ثبت بارندگی در ایستگاه‌های مختلف گفت: بیشترین بارش طی فعالیت سامانه ب اخیر که آغاز آن از ۳۱ فروردین ثبت شده به ترتیب در شیراز با ۳۶ میلی‌متر، سوریان با ۳۳ میلی‌متر، صفاشهر با ۲۸.۵ میلی‌متر و اقلید با ۲۸ میلی‌متر بوده است.
بهروز ادامه داد: تاکنون تنها ۷۰ درصد از میانگین بلند مدت بارندگی استان محقق شده است، لذا صرفه‌جویی در همه بخش‌های مصرفی آب شامل آشامیدنی و بهداشت، صنعت و خدمات و به‌خصوص کشاورزی توصیه می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • بهاران پربارش فارس
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد