Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه دولتی ایران نوشت: اکنون استراتژیست‌های غربی به این نتیجه رسیده‌اند که با وجود جامعه نخبگانی در ایران، نظام سلطه جهانی قادر به هیچ کاری نیست.   از این رو، راهبرد شوم «مهاجرت نخبگان علمی» بیش از گذشته در نظر آنها اهمیت پیدا کرده است. اهمیت این راهبرد خرابکارانه بعد از انتخابات 28 خرداد 1400 و روی کار آمدن دولت سیزدهم از دو جهت شدت بیشتری یافته است؛ نخست آنکه دولت غربگرایی که توانسته بود برای هشت سال سرعت نخبه پروری را کند نماید، روی کار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم آنکه یک دولت انقلابی که می‌تواند سرعت این روحیه را مضاعف سازد، جایگزین دولت غربگرا شده است.   این دو عامل اساسی زمینه‌ها و شرایط علمی و اجرایی مساعدتری را برای پیروی از رهنمودهای ولی فقیه در ارج نهادن به مقام و ارزش نخبگان علمی و به‌کار گرفتن آنان توسط حاکمیت پدید آورده است. به همین خاطر است که می‌گوییم ایده جامعه‌ستیز «مهاجرت نخبگان علمی» در ذهنیت نظریه پردازان و برنامه‌ریزان نظام سلطه غربی بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.   لکن تجربه زیسته مردم ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی گواهی می‌دهد که گرچه بخش اندکی از نخبگان علمی متأثر از جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های نظام سلطه اقدام به مهاجرت نموده‌اند ولی اکثریت آنان با ماندن در ایران و تحمل پاره‌ای از نامهربانی‌ها و مشقت‌ها، ثابت کرده‌اند که شکرگزار ولی نعمتان خود که همانا خدا و معلمان و جامعه نخبه پرور خود می‌باشند، هستند.   اکنون مملکت توسط متخصصان دانشگاهی و فرهیخته سر پا نگه داشته شده است. نیک می‌دانیم که حتی بخش زیادی از آن جمع اندک، مهاجرت‌شان به قصد اقامت دائم نیست، بلکه امید است که آنان پس از فراگیری دانش‌های روز با دستانی پر از سرمایه علمی و شوق به اعتلای میهن، به جمع نخبگان مقیم ملحق شده تا تمدن نوین ایرانی- اسلامی را پایه‌گذاری کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نخبگان علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها

یاسین کیخا، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، درخصوص جزئیات فراخوان‌های منتشرشده از سوی بنیاد برای جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: طرح جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی (خصوصی و دولتی)، طی سه مرحله فراخوان انجام و در هر مرحله تعدادی کد شغل از سوی سازمان‌ها، اعلام شد.

وی ادامه داد: در آخرین فراخوان، حدود ۳ هزار کد شغل، براساس اعلام نیاز سازمان‌ها و ارگان‌ها اعلام شد.

کیخا گفت: سال گذشته، طی یک فراخوان نیمه متمرکز برای بخش خصوصی، حدود ۵۰۰ کد شغل با اعلام نیاز از ۹۰ شرکت خصوصی، اطلاع‌رسانی شد و حدود ۸۰۰ نفر ثبت‌نام کردند.

وی به ارگان‌هایی که بیشترین استقبال برای ورود به آنها در فراخوان‌ها، وجود داشت اشاره کرد و گفت: از میان دستگاه‌های دولتی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بنادر بیشترین آمار جذب نخبگان را داشته است که حدود ۱۴۰ نفر، به این ارگان معرفی شدند.

معاون سرآمدان بنیادملی نخبگان، به چگونگی تعیین کد شغل‌ها در فراخوان‌های استخدامی نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: اغلب ارگان‌ها و نهاد‌های مرتبط براساس نیاز سازمانی خود، کد شغل‌هایی را اعلام می‌کنند. 

وی ادامه داد: ابتدا، کد شغل‌ها توسط سازمان‌ها به سازمان اداره استخدامی ارائه می‌شود و سپس این سازمان باید کد‌های اعلام‌شده را تایید کند.

کیخا درخصوص جایگاه‌های شغلی که در فراخوان‌ها برای نخبگان درنظر گرفته می‌شود، گفت: جایگاه‌های شغلی، اغلب نخبگانی است و براساس تخصص نخبگان درنظر گرفته می‌شود، اما ممکن است در یک سازمان، نخبه به‌عنوان کارشناس اداری هم استخدام شود.

وی به «سامانه دانا» اشاره کرد و توضیح داد: بعد از اینکه فراخوان‌ها توسط بنیاد ملی نخبگان منتشر شد، افراد می‌توانند از طریق سامانه دانا، مدارک موردنیاز را ارسال کرده و از شرایط استخدامی برای نخبگان، اطلاعات جامعی را به‌دست آورند.

معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان در پایان از ورود بنیاد ملی نخبگان به حوزه علوم انسانی و اجتماعی برای فراخوان‌های استخدامی خبر داد و گفت: در ارگان‌هایی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت کشور، ظرفیت‌های مختص نخبگان علوم انسانی را برای جذب، در فراخوان‎ها اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • ببینید | ادعای عجیب معاون رئیسی درباره مهاجرت مردم از ایران
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • برگزاری مجدد کنکور در یک منطقه متاثر از وقوع سیل