Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن در سفر یک‌روزه به این شهرستان و بازدید از مناطق زلزله‌زده گفت: در پی وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری در شهرستان قوچان، طبق ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۸۰۰ واحد نیاز به تخریب و بازسازی و ۳۰۰ واحد نیازمند تعمیر شناسایی شدند.

اوبا اشاره به روند سریع بازسازی منازل روستایی در این شهرستان افزود: خوشبختانه با توان و ظرفیت‌های موجود در بنیاد مسکن خراسان‌رضوی روند بازسازی و نوسازی اماکن مسکونی از همان روز‌های اول وقوع زلزله در قوچان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن با بیان اینکه دولت در ساخت و بهسازی واحد‌های آسیب‌دیده در زلزله‌های اخیر کشور توجه ویژه‌ای دارد، ادامه داد: به‌دلیل تاخیر در پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض دولت به خانوار‌های آسیب دیده در زلزله‌های اخیر، بنیاد مسکن وظیفه دارد هرچه سریعتر اقدامات لازم را برای جلوگیری از مختل‌شدن زندگی مردم انجام دهد. در کمتر از دو ماه از حادثه، اسکلت ۵۵ واحد مسکونی روستایی در این شهرستان زده شده و ۸ واحد نیز به مرحله سقف رسیده است.

بیشتر بخوانید

ثبت‌نام ۶۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی

نیکزاد در ادامه با اشاره به نگرانی اهالی مناطق زلزله زده روستایی در مورد تسهیلات ارائه شده به واحد‌های خسارت دیده بیان کرد: خوشبختانه برای تامین منابع تسهیلات در نظر گرفته شده روستایی مشکلی نداریم و ظرف چند روز آینده تسهیلات و اعتبارات لازم برای ادامه روند بازسازی به استان خواهد رسید.

او تصریح کرد: در حال حاضر تنها حدود ۵۰ درصد از منازل روستایی مقاوم‌سازی شده و ۵۰ درصد دیگر نیاز به بازسازی و یا مقاوم‌سازی دارند. با توجه به ارزیابی‌های انجام شده و گزارش کارشناسان از افزایش قیمت مصالح ساختمانی باید تسهیلات ساخت منازل مسکونی در روستا‌ها به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند و این موضوع در جلسه شورای عالی مسکن به تصویب رسیده است که در صورت اجرا، تسهیلات با دوره پرداخت ۲۰ ساله و با سود ۵ درصد و ضمانت سفته‌ای و زنجیره‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه تاکید کرد: با توجه به اینکه تنها ۵۰ درصد واحد‌های مسکونی کشور مقاوم‌سازی شده‌اند و ۵۰ درصد باقی مانده هر چه زودتر باید مقاوم‌سازی شوند و تسهیلات باید در اختیار متقاضیان قرار گیرد تا در صورت بروز زلزله شاهد خسارت‌های غیرقابل جبران نباشیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه افق ۱۰ ساله برخی طرح‌های هادی در روستا‌ها به پایان رسیده و نیاز به بازنگری دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین اعتبارات دولتی در این حوزه با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده و از طرفی بلاتکلیفی ساکنان روستا‌ها برای توسعه محدوده روستا‌ها و بحث تامین مسکن جوانان مطرح بود طی هفته گذشته دستورالعملی را به بنیاد مسکن‌های کل کشور ابلاغ کرده‌ایم تا در هر روستایی که افق ۱۰ ساله آن‌ها به پایان رسیده بحث بازنگری این طرح‌ها آغاز شود و اگر این اعتبارات تامین نشد از منابع داخلی، هزینه کنند. امیدواریم با همکاری مردم و مسئولان تا سال ۱۴۱۰ تمام واحد‌های مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی شده و شاهد برپایی جشن مقاوم‌سازی منازل روستایی کشور باشیم.

 

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیلات مسکن ساخت مسکن روستایی بنیاد مسکن مقاوم سازی روستا ها ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی  با بیان اینکه  مهمترین مولدسازی تاریخ در حوزه مسکن در حال رخ دادن است گفت:   بیش از ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در حال ساخت است  که برای  این پروژه ها  یک ریال متقاضی واریز نکرده و این پروژه ها هیچ وام بانکی ندارند و هیچ  ریالی در بودجه به این پروژه ها  تخصیص داده نشده  است و تمامی آنها به پایان رسیده است.

وی افزود: عملیات آماده سازی پروژه های واحدهای مسکونی در حال انجام است و در اراضی شهری و روستایی  بیش از ۱۰۰هزار هکتار زمین در مدار آمده است.

بذرپاش بیان کرد: هزینه های عملیات آماده سازی اراضی باید از افراد گرفته شود که بیش از ۸۰ تا ۹۰ درصد از این هزینه ها از افراد گرفته نمی شود و به سال های آتی انتقال می دهیم.

او بیان کرد:  گلوگاه‌ اصلی ما در حال حاضر  تامین منابع مالی است که بخشی از آن شبکه مالی  و بانکی کشور است  که سال گذشته نسبت به سال قبل عملکرد بانک‌ها بهتر بود  اما فاصله هزینه ها  با پرداختی ها بسیار است و امسال نیاز است که  بانک ها همکاری بیشتری داشته باشند.

بذرپاش توضیح داد: در حوزه  صنعت شهرها تا به امروز  تفاهم نامه ساخت ۱۴۰ هزار واحد منعقد شده است. 

وزیر راه و شهرسازی  از هدف گذاری یک میلیون زمین روستایی خبر داد و گفت: تا به امروز ۶۷۰هزار زمین تامین شده و امیدواریم یک همتی صورت گیرد و تا تابستان یک میلیون زمین  روستایی را تامین کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است