Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسانه‌ای غربی گزارش دادند که فرماندهان ارتش این کشور با بازگشت «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر برکنار شده، به قدرت موافقت کرده‌اند؛ بازگشتی که گفته می‌شود مشروط است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز انگلیس امروز یکشنبه به نقل از منبعی در حزب «الأمة» سودان گزارش داد که فرماندهان ارتش این کشور موافقت کردند که «عبدالله حمدوک» نخست وزیر برکنار شده به دنبال کودتای اخیر، به منصب خود برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فضل الله برمه ناصر»، رئیس حزب مذکور به رویترز گفته که «ارتش سودان به زودی عبدالله حمدوک را به منصب خود یعنی نخست وزیری برمی‌گردانند.»

این سیاستمدار سودانی گفته که این تصمیم ارتش به دنبال توافق بین فرماندهان ارتش سودان و شخص حمدوک گرفته شده است و نخست وزیر برکنار شده برای بازگشت به قدرت شروطی را گذاشته است.

رئیس حزب الامة سودان درباره شروط عبدالله حمدوک گفت: «نخست وزیر حمدوک گفته است که در صورت بازگشت دولت تکنوکرات تشکیل خواهد داد و باید همه زندانیان سیاسی که اخیر بازداشت شده‌اند، آزاد شوند.»

شبکه الجزیره قطر نیز دیروز درباره ابتکار عمل ملی فراگیر در سودان خبر داده بود که بر اساس آن، بین بخش نظامی شورای انتقالی و بین نخست وزیر برکنار شده برای بازگشت به قدرت و به دست گرفتن قدرت توافقی صورت گرفته است.

بعد از برکناری عمر البشیر، رئیس جمهور سابق سودان در سال 2019 به دنبال تظاهرات سراسری در این کشور، ارتش تلاش کرد با اختیارات و قدرتی که داشت، همچنان جایگاه خود را حفظ کند که نتیجه آن، تشکیل شورای حاکمیتی متشکل از نظامیان و نمایندگان جریان‌ها و احزاب سیاسی بود. 

با این حال، ارتش سودان دو هفته پیش طی کودتای نظامی، پارلمان و استانداری‌ها، دولت ائتلافی را منحل و حمدوک، نخست وزیر را بازداشت خانگی کرد که واکنش منفی داخلی و تظاهرات گسترده را در پی داشت که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن شد.

ارتش سودان به دنبال این کودتا که با فرماندهی «عبدالفتاح البرهان»، فرمانده ارتش این کشور صورت گرفت، مورد انتقاد جامعه جهانی قرار گرفته و فشارها و تهدیدها برای بازگشت اوضاع به وضعیت سابق افزایش پیدا کرده است.

در صورت صحت توافق بین ارتش و نخست وزیر برکنار شده، این اولین عقب نشینی نظامیان بعد از کودتای اخیر است؛ کودتایی که می‌رفت نظامیان همه کاره در سودان شده و قدرت را همانند همسایه شمالی خود در دستانشان قبضه کنند.

فراخوان برای برگزاری تظاهرات «میلیونی» در سودانآمریکا خواستار بازگشت فوری «حمدوک» به سمت نخست‌وزیری سودان شدنقش عربستان و امارات در تحولات سودان/حمایت از ژنرال‌ها برای ماندن در قدرتواکنش سازمان ملل به سرکوب معترضان سودانی

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان عبدالله حمدوک کشور سودان عبدالله حمدوک نخست وزیر برکنار شده عبدالله حمدوک ارتش سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردانهای عزالدین القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

ابوعبیده با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اسرائیل همچنان در باتلاق غزه گرفتار مانده و فقط مشغول کشتار و تخریب بیشتر است.

وی با بیان اینکه هیچ افقی پیش روی اسرائیل وجود ندارد تا بتواند اسرای خود را آزاد کند، ادامه داد: مقاومت همچنان در غزه پابرجاست. حملات ما به دشمن نیز ادامه خواهد داشت و نوع جدیدی به خود خواهد گرفت.

سخنگوی القسام، ادعای اسرائیل درباره نابودی مقاومت فلسطین را دروغ خواند و گفت: دشمن در تلاش است این توهم را برای جهان ایجاد کند که همه گروههای مقاومت را از بین برده، ولی این، یک دروغ بزرگ است.

ابوعبیده تنها دستاورد اسرائیل را کشتارهای جمعی و تخریب عنوان و تصریح کرد: ارتش اسرائیل فقط بر کشتار کودکان و غیر نظامیان و نبش قبور متمرکز شده است. به هر حال، ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد که در صدر آن، خروج ارتش اسرائیل، شکست محاصره [غزه] و بازگشت آوارگان قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت فلسطین، ابهت اسرائیل را در طی ۶۰ دقیقه در عملیات طوفان الاقصی در هم شکست، خاطر نشان کرد: دشمن اسرائیلی طی ۲۰۰ روز نتوانسته است هیچ دستاوردی داشته باشد.

سخنگوی القسام ضمن قدردانی از حملات نیروهای مقاومت لبنان، عراق و یمن به مواضع رژیم صهیونیستی، گفت: حجم و ماهیت پاسخ جمهوری اسلامی ایران [به اسرائیل] قواعد جدیدی وضع کرد و محاسبات دشمن را به هم ریخت.

کد خبر 846755 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • نخست وزیر اسپانیا در فکر کناره گیری از قدرت
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • موافقت وزیر صمت با حذف سامانه یکپارچه خودرو
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی
  • القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد | ما از حقوق اصلی ملت خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد