Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سیستم بانکداری کشور به نحوی باید اصلاح شود که بانک‌ها نتوانند بنگاه داری کنند و از سرمایه‌های مردمی در مسیر حمایت از تولید استفاده شود، گفت: سیستم بانکداری که امروز در کشور در حال اجراست، اصلا به نفع اهدافی که باید نظام پولی و بانکی ما آن را دنبال کنند، نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز بانک‌ها بنگاه داری می‌کنند و از تولید حمایتی نمی‌شود و به دنبال آن دلال بازی شکل می‌گیرد.

او در ادامه افزود:سیستم بانکداری رایج نشان دهنده این است که قواعد بانکداری امروز کشور غلط بوده و این ریل گذاری اشتباه نتایج نامطلوبی را به دنبال دارد. لازم است که ما نظامات بانکداری کشور را اصلاح کنیم. طبیعتا بانک‌ها نیز در برابر این اصلاح مقاومت خواهند کرد و کار بسیار سختی خواهد بود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یک جراحی بزرگ در حوزه اقتصاد، اصلاح سیستم بانکداری است که باید با جدیت دنبال شود. مجلس نیز در این زمینه طرحی دارد، اما با روی کار آمدن دولت آقای رئیسی این تفاهم ایجاد شده که ما از طرح دست برداریم تا دولت در قالب لایحه این موضوع را دنبال کند.

پژمانفر بیان کرد: امروز بخشی از نارضایتی عمومی، پول‌های سرگردانی است که در دست مردم بوده، اما وارد چرخه تولید نمی‌شود، این امر ضعف نظام بانکی است که باید این ضعف را اصلاح کنیم. قوانین باید به سمتی برود که بانک‌ها نتوانند بنگاه داری کنند. این پول باید در مسیر تولید قرار بگیرد، کار سختی است، اما باید با جدیت دنبال شود.

 

منبع؛ ایسنا

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبهکاری سرقت پلیس سیستم بانکداری بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد:  لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه‌های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزار‌های اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی (اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی) در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه‌های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سال‌های آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • مردم در مقابل سرمایه گذاری در بخش تولید باید مطمئن باشند سود تضمینی دریافت می کنند
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • مدیر عامل بانک سینا برکنار شد
  • علی ابدالی مدیر عامل بانک سینا شد
  • مرزبانی باید به سیستم‌های رصد و پایش الکترونیک دریا مجهز باشد
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی