Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پس از جلسه مشترک میان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و اعضای شورای شهر اصفهان صورتجلسه‌ای تهیه شد که حاوی بخشی از مطالبات مردم شهر بود و قرار است در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمد نورصالحی امروز یکشنبه_ ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰_ در نطق پیش از دستور هجدهمین جلسه شورای شهر اصفهان با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، این نهاد را به بیان امام خمینی (ره) لشکر مخلص خدا، مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنام دانست و اظهار کرد: نام بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ماست که تشکیل آن از برکات و الطاف خداوند متعال بود و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل، طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اول آذرماه، روز نکوداشت اصفهان نیز اشاره کرد و به سبب ارزش نهادن به شهر تاریخی و پرهنر اصفهان، شناسنامه این شهر و مردم آن را در کلام مقام معظم رهبری نمادی از ظرافت، علم، هنر، فرهنگ، کار و ابتکار، پیشگامی و پیش‌قدمی، انقلاب، دین و ولایت، شهادت و شهیدان بزرگان معرفی کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تجمع بزرگ کشاورزان و مردم این شهر در جمعه اخیر را حرکتی خودجوش، مردمی، حق‌طلبانه و نجیبانه عنوان کرد و افزود: کشاورزان محروم و مظلوم استان به پهنه خشک زاینده رودی پناه آورده‌اند که بدون توجه به حقابه کشاورزان، شهر، محیط زیست و تالاب گاوخونی، با تخصیص‌ها و برداشت‌های غیرشرعی و غیرقانونی به این حال و روز درآمده است.

وی اضافه کرد: از صداوسیما به علت پیش قدمی در انعکاس این خبر تشکر می‌کنم، اما مخلوط کردن و اضافه کردن بر مطالباتی که تجمع کنندگان به دنبال آن بودند خود یک تضییع حق است.

نورصالحی ادامه داد: از دولت مردمی سیزدهم به علت رسیدگی سریع و برگزاری جلسات و کارگروه‌ها برای رفع مشکل آب اصفهان قدردانی می‌کنیم، اما امیدواریم این جلسات مانند گذشته مقطعی و ناکارآمد نباشد.

وی با بیان اینکه باید پیشینه ۶۰ تا ۷۰ سال پیش زاینده‌رود و تخصیص حقابه‌ها تبیین شود که کار پیچیده‌ای نیست، تصریح کرد: در دولت‌های مختلف اقدامات نابجایی حول زاینده‌رود شده است به حدی که اخیراً یکی از کارشناسان اعلام کرد که زاینده رود یک میلیارد و ۷۰ میلیون متر مکعب تخصیص منفی دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از انتقال بی رویه و بارگذاری‌های حوضه زاینده‌رود در دولت‌های پنجم تا هشتم، گفت: قرار بود این انتقال‌ها پس از آورد جدید از پروژه کوهرنگ سوم باشد، اما از خود زاینده رود برداشت شد.

وی اضافه کرد: در دولت نهم و دهم تبدیل مباحث تأمین منابع آب از شکل حوضه‌ای به صورت استانی اختلافات بین مردم استان‌ها را تشدید و مباحث کارشناسی و مدیریتی را به سطح جامعه و مردم کشاند؛ در این میان مظلوم‌ترین افراد کشاورزانی بودند که در این سال‌ها انتظار حقابه خود را کشیدند، اما چیزی از آب زاینده‌رود نمانده بود.

نورصالحی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم نیز بی عملی و تعطیل کردن پروژه‌هایی که سال‌ها پشتوانه کارشناسی داشت وضعیت را بدتر کرد تا دولت سیزدهم که انقلابی و برخاسته از مردم است، با انبوهی از مشکلات پیچیده پیرامون زاینده‌رود مواجه باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: برای رفع این مشکل لاینحل، لازم است الگوی مصرف براساس تغییر اقلیم اصلاح شده و از سوی دیگر حقابه‌ها منصفانه در کمیته‌های تخصصی بررسی و تکلیف آن حل و فصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سفر تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به اصفهان گفت: اعضای کمیسیون از همه مشکلات، معضلات و پیچیدگی‌های شهر اصفهان مطلع شده و بر محرومیت‌های شهر اذعان کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از جلسه مشترک میان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و اعضای شورای شهر اصفهان صورتجلسه‌ای تهیه شد که حاوی بخشی از مطالبات مردم شهر بود و قرار است در اختیار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان شورای اسلامی شهر شورای شهر مجلس شورای اسلامی مجلس رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اعضای کمیسیون زاینده رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «در مجلس یازدهم دست لابی‌های پنهان را بستیم»، گفت: بعد از ۴۵ سال تمام جداول بودجه در صحن علنی مجلس بررسی شد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت:

«ملت عزیز ایران، این تحول را جدی بگیرید! 

‏تمام جداول ریز و درشت بودجه، پس از ۴۵ سال، از پشت درهای بسته خارج شد و شفاف به صحن علنی مجلس آمد. معتقدیم ریال به ریال بودجه کشور حق‌الناس و متعلق به عموم مردم است. در مجلس یازدهم، دست لابی‌های پنهان را بستیم.»

امسال برای اولین بار مجلس جدوال بودجه ۱۴۰۳ را در صحن علنی بررسی کرد. پیش از این و در سال‌های گذشته و مجالس قبلی، تنها احکام و سقف منابع و مصارف لوایح بودجه در صحن مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گرفت.

بررسی جداول در مجلس نیز براساس اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛ بدین شکل که ابتدا مجلس بخش اول لایحه بودجه مربوط به احکام و منابع و مصارف را بررسی و تصویب می‌کند و بعد از تصویب بخش اول و ابلاغ به دولت، نوبت به بررسی بخش دوم مربوط به جداول می‌رسد.

بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در اسفندماه ۱۴۰۲ برای اجرا به دولت ابلاغ شد؛ امروز بررسی بخش دوم لایحه بودجه به پایان رسید و برای اعمال نظر به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم