Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-05-09@00:26:52 GMT

حراست نفت باید اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را تعمیق بخشد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۶۵۳۷

حراست نفت باید اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را تعمیق بخشد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: وظیفه حراست تنها حفاظت از دارایی‌های فیزیکی نیست، بلکه باید اخلاق اسلامی و حرفه‌ای را نیز تحکیم و تعمیق بخشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر در نشست تکریم جهانبخش شریعت، رئیس پیشین حراست شرکت ملی نفت ایران و معارفه علیرضا دامغانی، سرپرست حراست این شرکت، گفت: اعتقاد دارم حراست مأموریت‌های سنگینی به‌عهده دارد و باید امکانات، ساختار و ابزارهای لازم برای ایفای این ماموریت‌ها را گسترش دهیم و به نقش حراست از منظر علمی و تخصصی نیز توجه ویژه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبیین نقش حراست و مقایسه آن با امر قضاوت، اظهار کرد: ماموریت حراست دست کمی از کار قضاوت ندارد و حتی می‌توان گفت حساس‌تر است زیرا در این فعالیت در عین قضاوت، اظهار نظر، مواظبت، کنترل و اجرا نیز وجود دارد.

معاون وزیر نفت بر ضرورت داشتن دیدگاه اسلامی و اخلاقی در انتصاب‌های شرکت تأکید کرد و گفت:  افرادی که در ستاد و شرکت‌های تابع منصوب می شوند افزون بر برخورداری از ویژگی‌های ارزشی و اسلامی، باید افرادی کارآمد، باانگیزه و باتجربه باشند.

خجسته‌مهر با بیان اینکه حراست موضوعی فرآیندمحور است، تصریح کرد: حراست، باید جایگاهِ داشتن اخلاق حرفه‌ای و اسلامی و پشتیبان کارکنان و منشأ خیرخواهی، مردم‌داری و خوش‌خلقی باشد.  

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفتی جهان، مالک دارایی‌های فیزیکی و ثروت‌های زیرزمینی و روزمینی فراوانی است، اظهار کرد: برای مراقبت از این ثروت ارزشمند حراست باید همواره آمادگی لازم را داشته باشد و همراه و سایه به سایه با ارکان تصمیم‌گیری شرکت حرکت کند.

معاون وزیر نفت همچنین بر لزوم همراهی بخش‌های اچ‌اس‌ئی، پدافند غیرعامل و بازرسی با حراست تأکید کرد.

خجسته‌مهر از تلاش‌های جهانبخش شریعت در مدت تصدی سمت ریاست حراست شرکت ملی نفت ایران قدردانی و اظهار امیدواری کرد مدیریت جدید حراست از اقدام‌های مؤثری که تاکنون انجام شده صیانت کند و برای بهبود عملکرد، اقدام‌های لازم را در دستور کار داشته باشد.

در این نشست، جهانبخش شریعت به تشریح بخشی از اقدام‌های خود در مدت زمان تصدی این مسئولیت پرداخت و علیرضا دامغانی، سرپرست حراست شرکت ملی نفت ایران نیز برنامه‌ها و رویکردهای مورد نظر برای اداره مجموعه را تببین کرد.

منبع: شانا

کلیدواژه: شرکت ملی نفت ایران حراست شرکت ملی نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش قدس آنلاین، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی که برای حضور در کنفرانس علوم و فنون هسته ای به ایران سفر کرده، با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات رفع تحریم ملاقات  کرد.

در این ملاقات، ابعاد مختلف همکاری های ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

باقری ضمن اشاره به اهمیت همکاری‌های ایران و آژانس، بر ضرورت بی طرفی و حرفه ای گری آژانس به عنوان یک سازمان تخصصی تاکید کرد. 

وی همچنین اظهار کرد:  فعالیت های صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب تعهدات بین المللی از جمله معاهده عدم اشاعه است.

رافائل گروسی نیز در این نشست، سفر خود به تهران را نشانه اراده آژانس برای حفظ فضای سازنده در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران، دانست.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پروژه‌های بهداشت و درمان عقب ماندگی‌های قزوین را بهبود می‌بخشد
  • دانشمندان ایرانی با توفیقات علمی خود، امنیت و توسعه پایدار کشور را تضمین کردند
  • شرکت‌کنندگان کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بیانیه دادند
  • رئیس جدید حراست فدراسیون فوتبال در سکوت خبری
  • نحوه جدا کردن حرفه ای پوست هندوانه (فیلم)
  • عسگری: وضعیت خودرو در کشور دچار فلاکت شده است / «کروز» به دنبال صندلی سوم درهیات مدیره ایران‌خودرواست + فیلم
  • وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: آماده تعمیق عملیات در غزه هستیم
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • تاکید معاون وزیر خارجه بر ضرورت بی‌طرفی و حرفه‌ای گری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
  • اتخاذ موضع بی‌طرفانه و حرفه‌ای در همکاری‌ ایران و آژانس موثر است