Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پوشش گیاهی مراتع استان ۴۰ درصد کاهش یافته است، گفت: کاهش پوشش گیاهی در مراتع تشدید فرسایش و افزایش ریزگرد‌ها را در استان به همراه دارد.

او افزود: به علت کاهش بارندگی و کم شدن رطوبت خاک، اجرای طرح بذرپاشی و بذرکاری در مراتع با مشکل مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرآبادی اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوان داری، هلالی آبگیر، توسعه مراتع بیابانی و شیار‌های طولی از برنامه‌های اداره منابع طبیعی برای کنترل رواناب‌ها و حفظ رطوبت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: کمبود بارش، افزایش دما و دام مازاد بر ظرفیت مراتع از دلایل کاهش پوشش گیاهی در استان است.

او با اشاره به اینکه هر سال در شرایط نرمال ۸۰۰ هزار تُن علوفه خشک از مراتع استان تولید می‌شده است، بیان کرد: با خشکسالی‌های اخیر در هر سال حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تُن علوفه خشک از مراتع تولید می‌شود.

نصرآبادی ادامه داد: افزایش فرسایش بادی و خاکی از مشکلات کاهش پوشش گیاهی در مراتع استان است.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پوشش گیاهی منابع طبیعی آبخیزداری پوشش گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه پیکوه از توابع طبس با ۲۱ میلی متر بیشترین بارش را ثبت کرده است. 

او افزود: بعد از آن ایستگاه ابراهیمی ۱۴ میلی متر، قدمگاه و کهنو ۱۲ میلی متر، چاهداشی ۱۰ میلی متر، النگ ۸ میلی متر، حسین آباد و بغداده ۷ میلی متر، جنوب شهر بیرجند ۶ میلی متر، چاه دراز و حیدرآباد ۵ میلی متر بارش را ثبت کردند.

لطفی بیان کرد: برای امروز و فردا با توجه به تضعیف سامانه بارشی گاهی افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد و بارش را به شکل پراکنده در استان می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • مبارزه با تغییرات اقلیمی با استفاده از پوشش گیاهی
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • چتر باران بر سر خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی