Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:53:46 GMT

لزوم هوشمندسازی سیستم روشنایی شهر تهران

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۶۸۶۵

لزوم هوشمندسازی سیستم روشنایی شهر تهران

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم هوشمندسازی سیستم روشنایی شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد صادقی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با تاکید بر تامین روشنایی کافی معابر شهری و هوشمندسازی سیستم روشنایی گفت: با توجه به ابلاغیه الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه طرح جامع روشنایی و نورپردازی فضای شهر تهران که در سال ۱۳۸۷ مصوب شده اهدافی همچون توجه به رونق زیست شبانه و رویت چشم نواز شهر در شب ، تامین روشنایی مناسب در محلات ، تامین ایمنی حرکت سواره و پیاده در شب و تامین امنیت شب و شهروندان در شب در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با تبصره یکم این طرح که اشاره می کند شهرداری تهران موظف است با بهره گیری کارآمد از همراهی  و مشارکت فعال و موثر دستگاه ها و سازمانهای ذی ربط دولتی بخش خصوصی و مردمی و سازمانهای مردم نهاد در تهیه طرح اقدام کنند و مطابق با طرح جامع روشنایی و نورپردازی فضاهای شهر تهران مصوب سال ۱۳۹۴ که شهرداری تهران را موظف کرده مهندسی بهینه منابع برق ، اصلاح الگوی مصرف انرژی و طراحی نورپردازی انرژی، هماهنگی در نورپردازی شهری و ممانعت از آلودگی نوری و بازنمایی هویت فضاهای شهری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: براین اساس از شهردار تهران درخواست می کنم که تدبیری اساسی نسبت به وضعیت روشنایی شهر تهران اتخاذ نماید متاسفانه بسیاری از معابر شهر در تاریکی فرورفتند و مردم احساس امنیت نمی کنند. شهروندان شهر تهران برای تردد در سطح محلات در ساعات پایانی روز دچار مشکل هستند. بسیاری از معابر ترافیکی به علت کمبود روشنایی تبدیل به محلات دایمی تصادف و جراحت شهروندان شدند تاریکی در بسیاری از پارکها ، بوستانها و فضاهای حاشیه ای تبدیل به محل‌های امن برای تجمع اشرار و معتادان متجاهر شده است.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به اینکه در پیگیری‌ها و گزارش‌هایی که شهروندان در نواحی مختلف به اعضای شورا ارجاع کرده‌اند تاکید شده  است که بسیاری از چراغها در سنوات  گذشته به علت خرابی از مدار خارج شده و نظارتی برای احیا آنها وجود نداشته است، افزود: لازم است شهردار تهران ور ئیس سازمان زیباسازی با برنامه دقیق نسبت به افزایش تعداد چراغها رفع نقاط کم نور ، زیبایی، آرامش، شادابی ، احیا و پویایی شبانه شهر اقدام عاجل نمایند و  نسبت به هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی های نوین جهت نورپردازی هوشمند شهر و بهره مندی از باتری های خورشیدی اقدام لازم انجام شود.

صادقی تاکید کرد: با توجه به اصل ۱۰۳ قانون  جمهوری اسلامی از وزیر نیرو انتظار می رود با همکاری مضاعف نسبت به نیرورسانی در فضاهای عمومی، معابر و فضاهای بی دفاع شهری مساعدت لازم را انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران شهرداري تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از مشکلات فعلی معلولان، مناسب سازی مسیر تردد آنها و بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی است و این درحالی است که در اجرای هر پروژه‌ای، شهرداری باید مناسب سازی شهری برای معلولان را مدنظر قرار دهد، زیرا حق قانونی و شهروندی آن‌ها است.

این موضوع نه تنها قشر معلول جسمی، حرکتی که ۱۰ درصد از جمعیت هر کشوری را در بر می‌گیرد بلکه حتی برای افراد عادی نیز امری مهم است، اما متاسفانه رعایت این موضوع در برخی پروژه‌های شهری دیده نمی‌شود.

به همین علت است که یکی از گلایه‌های همیشگی معلولان موضوع مناسب سازی شهری است، زیرا زیست و رفت و آمد در شهر را برای آن‌ها با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور آذرماه سال گذشته از شهرداری تهران خواست به موضوع مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای معلولان ورود کند و گفته بود در دنیا پارک‌هایی برای معلولان ایجاد شده، اما متأسفانه در تهران شاهد احداث چنین پارک‌هایی نیستیم و تقاضا داریم این ظرفیت در پایتخت ایجاد شود.

سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران هم در خصوص مناسب سازی تهران برای معلولان گفته بود با توجه به وجود حدود ۹۰۰ هزار تن معلول در شهر تهران باید ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو مناسب سازی شود، اما بر اساس گزارشی که از ستاد مناسب سازی فضا‌های شهری دریافت کرده ام، تنها ۲/۳ درصد از معابر شهر تهران یعنی ۲۲۸ کیلومتر معبر اصلی و فرعی برای معلولین مناسب سازی شده است.

اهمیت این موضوع و پیام های متعدد معلولان عزیز باعث شد این موضوع را از مدیر کل سلامت شهرداری تهران پیگیری کنیم.

حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از جمله خدماتی که شهرداری ارائه می‌کند مناسب سازی معابر شهر برای معلولان است، اما مناسب سازی را نباید به مسائل کالبدی محدود کنیم و خدمات فرهنگی، اجتماعی هم موظف هستیم برای معلولان عزیز مناسب سازی کنیم.

وی اظهار کرد: در حال انجام مناسب سازی خدمات فرهنگی و اجتماعی برای معلولان هستیم و برای مناسب سازی معابر هم برنامه منظم دارد که در معاونت شهرسازی شهرداری تهران پیگیری می‌شود و همه مناطق شهرداری بر اساس برنامه مشخص شده مناسب سازی معابر را انجام دهند.

صاحب با بیان اینکه تا مناسب سازی کامل شهر برای معلولان فاصله داریم گفت: ابتدای راه مناسب سازی هستیم و با همت مدیریت شهری در آینده شاهد اتفاقات خوب در این حوزه خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • رفع ۲۱۲ نقطه حادثه خیز در تهران
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • تبریز فقیرترین کلانشهر از نظر هوشمندسازی معابر است
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • بیشترین تصادفات تهران در این مناطق رخ می‌دهد
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم