Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:41:03 GMT

رفع ۶۸ بریدگی غیرایمن جاده ای در گلستان ضروری است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۳۶۹۷۱

رفع ۶۸ بریدگی غیرایمن جاده ای در گلستان ضروری است

سرهنگ علی عبدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایرنا در گلستان افزود: سال ۹۷ توسط کمیته  اجرایی ایمنی راههای استان برای ایجاد دوربرگردان ۲۰ بریدگی دارای اولویت مصوبه گذرانده شد و اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده بود.
وی ادامه داد: تاکنون با اقدام های انجام شده توسط دستگاه های مرتبط، ۱۲ بریدگی تبدیلی به دوبرگردان شده و بقیه در دست پیگیری یا در دست اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: مطابق آمار تصادفات رانندگی، وقوع ۱۰ درصد از تصادفات رانندگی در محورهای ارتباطی استان مربوط به وجود بریدگی های ناایمن است که باید نسبت به رفع آن تدابیری ویژه اندیشیده شود. 

10 درصد تصادفات گلستان مربوط به بریدگی های غیرایمن
فرمانده پلیس راه گلستان همچنین از شناسایی ۱۱۶ نقطه پرتصادف جدید در محورهای این استان خبر داد و گفت: این تعداد نقطه پرتصادف با همکاری کارشناسان پلیس راه و راهداری استان شناسایی و برای تاییدنهایی در کمیته تخصصی در مرکز به تهران معرفی شده است.
وی اضافه کرد: علاوه بر این طی چند سال اخیر ۱۲۳ نقطه پرتصادف در محورهای استان شناسایی شده بود که برای بیشتر این نقاط برای آمد و شد وسایط نقلیه ، اقدامات اولیه آشکارسازی انجام شده است.
سرهنگ عبدی یادآور شد: از این تعداد، عملیات آشکارسازی و رفع خطر تصادف در ۴۸ نقطه اولویت دار به طور زیرساختی و کامل انجام شده است.

۴۳ درصد تصادفات گلستان مربوط به موتورسیکلت 
فرمانده پلیس راه گلستان، استفاده نادرست از موتورسیکلت در استان را یکی از معضلات جدی در رانندگی برشمرد و گفت: اکنون ۴۳ درصد از تصادفات رانندگی در این استان به رانندگی با موتورسیکلت است.
وی ادامه داد: وجود شرایط آب و هوایی مساعد، نزدیکی روستاها و شهرها به یکدیگر، تسهیل در تردد و حضور در مزرعه از مهم ترین دلایل ترغیب ساکنان این استان به خرید موتورسیکلت و استفاده از این وسیله نقلیه است.
به گفته وی در این استان ۲۲۰ هزار دستگاه موتورسیکلت وجود دارد.
سرهنگ عبدی در خصوص اقدامات پلیس برای کاهش تصادفات موتورسیکلت، افزود: پلیس علاوه بر توزیع ۵۰ هزار عدد کلاه ایمنی بین صاحبان موتورسیکلت با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، برنامه های آموزشی را به صورت چهره به چهره و استفاده از رسانه اجرا می کند.

مشارکت ۲۱۰ پلیس در طرح زمستانه
سرهنگ عبدی با اشاره به آغاز طرح زمستانه پلیس راه استان از یکم آذر ماه سال جاری به مدت ۱۱۰ روز، افزود: امسال برای اجرای این طرح ۶۵ گروه با بهره گیری از ۶۵ دستگاه خودرو در ۱۰ پاسگاه و پست پلیس راه استان در محورهای ارتباطی مستقر و خدمات را به رانندگان عبوری ارائه خواهند داد.
به گفته وی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر از طول جاده های استان گلستان در منطقه کوهستانی و برف گیر قرار دارد.
وی توجه رانندگان به توصیه پلیس راه برای عبور از محورهای کوهستانی از جمله همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم و موادغذایی خشک و پر بودن باک بنزین خودرو را خواستار شد.
ضرورت سرمایه گذاری در حوزه آموزش، توجه بیشتر به راه های روستایی اعم از جمله نصب علائم رانندگی و تجهیز پل های هوایی به پله برقی و کاهش فوت تصادفات عابران پیاده با وسائط نقلیه را از دیگر موارد مطرح شده از سوی فرمانده پلیس راه گلستان در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان است.   
گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، دو و سه دارد که حدود هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.
این استان شمالی با یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت و ساکن در ۳۴ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا و آبادی، از غرب با مازندران، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از شمال با ترکمنستان همسایه بوده و بیشترین مبادی ورودی و خروجی آن هم با استان های سمنان، مازندران و خراسان شمالی است.

برچسب‌ها استان گلستان پلیس راهور ناجا گرگان تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان پلیس راهور ناجا گرگان استان گلستان پلیس راهور ناجا گرگان تصادفات جاده ای پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • باران و لغزندگی جاده‌های گلستان
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳