Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ آشفته بازار، افزایش قیمت‌ها و نبود نظارت کافی بر قیمت اجناس سبب شده که روز به روز سفره مردم کوچک‌تر شود و مردم از این موضوع ناراضی و گلایه‌مند هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مدت‌ها است گرانی گریبان‌گیر کالا‌های اساسی شده و حالا مدتی است قیمت محصولات لبنی و در این شرایط نامناسب اقتصادی افزایش یافته است، به نظر می‌رسد هیچ نظارتی بر بازار محصولات لبنی نیست و این افزایش قیمت‌های گاه و بی گاه فقط دودش به چشم مردم می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهریورماه امسال بود که رئیس کمیته دستمزد کانون‌عالی شورا‌های اسلامی کار اعلام کرد که تورم سبد معیشت کارگران 68 درصد است و کاهش قدرت خرید مستمر و پایدار و مزمن به‌روی دوش خانوار‌های کارگری قطعا فروپاشی خانوار‌ها را به ارمغان می‌آورد؛ و حالا افزایش قیمت کالا‌های اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تأثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده و دیگر تحمل این شرایط برای‌شان سخت و صدای آن‌ها را در آورده است.

به گفته متخصصان تغذیه در این روز‌های کرونایی تغذیه سالم موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامتی شهروندان در برابر ویروس منحوس کرونا می‌شود، اما متاسفانه شاهد افزایش افسار گسیخته قیمت کالا‌های اساسی هستیم و رشد صعودی قیمت‌ها موجب حذف اقلام مورد نیاز از سفره‌های مردم استان شده است.

گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از بازار لبنیات حکایت از نبود نظارت‌ها دارد و مردم هم از عدم نظارت‌ها و نبود نرخ مشخص در بازار گلایه دارند. آقای طالبی شهروند شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، گفت: افزایش قیمت‌ها ساعتی شده است بطوریکه قیمت یک ماست با افزایش 4 هزار تومانی رو به رو شده است و لبنیات در حال حذف شدن از سفره‌های خانوارهاست.

وی با بیان اینکه مردم به سختی می‌توانند محصولات لبنی را تهیه کنند، افزود: حذف محصولات لبنی از سبد غذایی خطری برای سلامتی به همراه دارد که از این رو از مسئولان می‌خواهیم به میدان بیایند که مردم در تنگنا هستند.

موذنی دیگر شهروند شیرازی بیان کرد: خانواده‌ها در این شرایط سخت و مشکلات اقتصادی عدیده‌ای روبرو هستند و افزایش قیمت محصولات لبنی و دیگر کالا‌های اساسی آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه هیچگونه نظارتی بر بازار و قیمت‌ها نیست، همچنین با افزایش قیمت محصولات لبنی شاهد کاهش کیفیت و پائین آمدن حجم محصولات نیز هستیم.

صمد رنجبری معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه برخی از اقلام لبنی قیمت مصوب دارد که قرار شد 10 درصد قیمت این اقلام کاهش یابد، گفت: قیمت مصوب و پایه شیرخام از مردادماه امسال از 4500 به 6500 هزارتومان افزایش یافت و به همین نسبت قیمت لبنیات افزایش پیدا کرد و ماهم پیگیر هستیم که قیمت‌های مصوب اجرایی شود.

وی بیان کرد: هزینه‌های تولید تورم سال جاری و شرایط حاکم نیز موجب افزایش قیمت لبنیات را شاهد باشیم.

آشفته بازار لبنیات| قطار گرانی در ایستگاه لبنیات/ تغییر لحظه‌ای قیمت‌‌ها دادِ شهروندان کردستانی را در‌آورد+فیلمآشفته بازار لبنیات| افزایش آسانسوری قیمت لبنیات در لرستان/ نرخ‌ها هر روز چرب‌تر می‌شود/ سرانه مصرف کم شد+فیلمخط تولید لبنیات در دانشگاه منابع طبیعی گرگان با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد

غلامرضا سالاری مدیرکل تعزیرات حکومتی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، با بیان اینکه در 7 ماهه امسال در حوزه لبنیات 103 فقره پرونده تشکیل و متخلفان بالغ بر 340 میلیون تومان جریمه شدند، گفت: در همین مدت یک‌هزار و 153 فقره پرونده تخلفات در زمینه تولید، توزیع و عرضه گوشت مرغ رسیدگی شده که میزان تخلف و جریمه ثبت شده این پرونده‌ها 71 میلیارد و 400 میلیون تومان است.

وی افزود: در هفته جاری دو کارخانه معروف لبنیات در استان فارس که به صورت غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کرده بودند به پرداخت 3 میلیارد و 800 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

این مسئول تاکید کرد: گلایه‌های مردم کاملا به جاست و بی انصافی، سوء استفاده و دلالی گری از میوه تا گوشت مرغ همه را شامل می‌شود و اگر هر شکایتی باشد و تخلف و گزارشی را شاهد باشیم به شدت برخورد می‌کنیم.

سالاری ادامه داد: نظارت بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف است ولیکن بنا به شرایط فعلی کشور و در راستای حمایت از اقشار ضعیف، تعزیرات حکومتی اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک نظارتی با همکاری ارگان‌های نظارتی کرده است.

وی با بیان اینکه مردم همکاری لازم در ارائه گزارش واحد‌های صنفی متخلف داشته باشند، ابراز داشت: شهروندان با شماره 124 و 135 می‌توانند گزارش تخلفات واحد‌های صنفی را به مراجع مربوطه اعلام کنند تا در دستور بررسی قرار بگیرند.

به گزارش تسنیم افزایش نرخ محصولات برای اقشار ضعیف جامعه توجیه ناپذیر است چرا که با یک حساب و کتاب سرانگشتی درمی‌یابیم که افزایش نرخ اقلام هیچ گونه سنخیتی با درآمد خانوار‌ها ندارد و از آنجا که روند رشد قیمت‌ها، معادلات افراد برای خرید مایحتاج خود را بر هم ریخته بسیاری از آن‌ها از آشفتگی بازار نگرانی‌هایی دارند.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کالا های اساسی خبرنگار تسنیم محصولات لبنی بازار لبنیات افزایش قیمت قیمت لبنیات قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۳۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

بازار در آخرین روز کاری هفته شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز پیش است.

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۹ (دو هزار و سیصد و نوزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۱.۵۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۴۵۲،۲۰۰ (سه میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۴،۹۵۴،۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت دلار مبادله‌ای امروز

قیمت دلار مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۴۴،۳۱۴ (چهل و چهار هزار و سیصد و چهارده) تومان قیمت خورد.

قیمت یورو مبادله‌ای امروز

یورو مبادله ای، امروز به ۴۷،۳۲۶ (چهل و هفت هزار و سیصد و بیست و شش) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۰۵ درصدی داشته است.

قیمت پوند امروز

پوند امروز با افزایش ۰.۳۸ درصدی، از ۷۷،۲۰۰ (هفتاد و هفت هزار و دویست) تومان به ۷۷،۵۰۰ (هفتاد و هفت هزار و پانصد) تومان رسید.

قیمت درهم امارات مبادله‌ای امروز

درهم امارات مبادله‌ای در بازار داخلی هم ۱۲،۰۶۶ (دوازده هزار و شصت و شش) تومان قیمت خورد.

آخرین نرخ لیر ترکیه

لیر ترکیه، امروز به ۱،۹۱۰ (یک هزار و نهصد و ده) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۵۲ درصدی داشته است.

قیمت دلار کانادا امروز

دلار کانادا امروز با افزایش ۰.۵۵ درصدی، از ۴۴،۹۰۰ (چهل و چهار هزار و نهصد) تومان به ۴۵،۱۵۰ (چهل و پنج هزار و یکصد و پنجاه) تومان رسید.

آخرین نرخ دلار استرالیا

همچنین دلار استرالیا با افزایش ۰.۹۸ درصدی نسبت به روز قبل، ۴۰،۵۰۰ (چهل هزار و پانصد) تومان معامله شد.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق در بازار داخلی هم ۴۷ (چهل و هفت) تومان قیمت خورد.

قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱،۷۰۰،۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز

نیم سکه، امروز به ۲۴،۲۰۰،۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۸۲ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۲۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۴۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و چهارصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱.۳۶ درصدی نسبت به روز قبل، ۷،۳۰۰،۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳/ قیمت روز دنا و تارا
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما / ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • تغییر قیمت گواهی اسقاط برای شماره گذاری هایما/ ایران‌خودرو: قیمت هایما تغییری نکرد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد